7 Reacties

3 jaar geleden

Google ook even of de baby al kan horen 馃ぃ volgens mij is dit later in de zwangerschap. Plus de baby zit in een hoop vruchtwater.

3 jaar geleden

Bij 15.5 weken is het gehoor nog niet ontwikkeld. Ik werk in zware industrie en mag naast de mogelijk gevaarlijke stoffen, ook vanwege geluid de fabriek niet meer in. Vanaf 80 dB kan geluid schadelijk zijn voor ons en vanaf week 20 ongeveer ook voor het kindje. Ik heb een concert staan waar ik heel graag naartoe wil. Ik twijfel nog om te gaan. Dat is 2 uur en minder dan een dag, maar toch...

3 jaar geleden

Nu nog niet om je zorgen over te maken inderdaad. Daarbij komt dat het geluid in de buik niet 1:1 overeenkomt (wordt gedempt), echter weet ik niet om hoeveel dB het gaat dat gehoorschade zou geven bij de baby. Als het ook vanaf 80dB is, dan ben je dus eerst jezelf gehoorschade aan het geven en als het nog harder is dan de baby. En natuurlijk is de vraag hoe hard het echt stond. Zelf krijg ik bvb al heel snel last van muziek die mn man dan nog niet te hard vind, maar ik hoor ook bvb nog die vreselijk irritante anti katten piepen en hij alleen soms als ik hem erop wijs.

3 jaar geleden

Bedankt voor jullie reacties, ik ga er dan vanuit dat er niks aan de hand is 馃槉

3 jaar geleden

Je baby heeft gewoon gemerkt dat mama en top avond gehad heeft.. Volgens mij is er niet meteen gehoorschade mogelijk... Water versterkt wel geluid.. Maar in mijn week overzicht stond gisteren (18 weken) je baby kan nu je stem horen... 馃檲

3 jaar geleden

Ik heb m鈥檔 verloskundige hierover gebeld. En ze zei: maak je niet te veel druk hierover. Probeer binnen feestjes een beetje te mijden later in je zwangerschap of sta een beetje achteraan, maar vanaf 18 weken hoort de baby enkel je hartslag. En pas 21 weken geloof ik echt geluid van buitenaf.

3 jaar geleden

Reactie op HLOL

Ik heb m鈥檔 verloskundige hierover gebeld. En ze zei: maak je niet te veel d ...
Ah, dank je wel, het is toch altijd fijn om de mening van een vk te horen! Ik zal me aan dat advies houden 馃槉