72 Reacties

5 maanden geleden

Hier veel bakfietskinderen en daarbij geen helm, maar kinderen in een zitje hebben Hier bijna allemaal een helm op. Bij mij ook, onze jongen vindt het ook echt leuk en doet hem niet snel af.

5 maanden geleden

Reactie op Logootje

Wel grappig dat dit topic totaal geen afspiegeling is van de maatschappij. ...
Precies dit! Maar dat is hetzelfde als dat bijna alle mensen schoenen in huis goor vinden maar ik nergens word gevraagd m’n schoenen uit te doen🤪

5 maanden geleden

Absoluut een helm!

5 maanden geleden

Reactie op Logootje

“Gaan gebruiken” misschien zie je over twee weken dus ineens heel veel kindjes met een helm 😅

5 maanden geleden

In Duitsland is het trouwens ook veel gangbaarder of zelfs verplicht. Ik zie zelf echt geen reden om ons kindje geen helm op te doen. Tegen de tijd dat hij het stom of voor schut gaat vinden kan ik er wel over denken of die af mag 😂

5 maanden geleden

Reactie op NumberTwoOnTheWay

“Gaan gebruiken” misschien zie je over twee weken dus ineens heel veel kind ...
Ik let er juist al op omdat ik het zelf niet doe. Omdat ik zelf denk ‘ligt het nou aan mij?’ Maar het ligt echt niet aan mij! En nee, ik ga nog steeds geen helm gebruiken.

5 maanden geleden

Reactie op Logootje

Toen mijn andere twee kinderen nog klein waren zag je helemaal geen helmpje. Maar ik zie best wel ouders met kinderen met een helmpje op de fiets. Maar ik vind wel dat helmpjes echt veilig zijn want zelf ben ik ook wel eens gevallen met mijn fiets . Dit keer kies ik ook echt absoluut voor een helmpje. Kijk maar naar de wintersport als je nu zou skieen zonder helm kan dat echt niet terwijl vroeger dat helemaal niet de standaard was. Daarnaast rijden we steeds meer elektrische ik ook. Met die snelheid wil je ook niet vallen of een botsing hebben.

5 maanden geleden

Reactie op Logootje

In mijn omgeving zie ik het inderdaad ook nauwelijks en ook vriendinnen met kindjes gebruiken geen helm. Voor mij precies de reden om dit topic te starten. Benieuwd hoe het in de rest van het land gedaan wordt

5 maanden geleden

Reactie op Judith4

In mijn omgeving zie ik het inderdaad ook nauwelijks en ook vriendinnen met ...
Ik denk ook niet dat je keuze moet maken of andere het wel of niet doen. Ik maak zelf de keuze voor de veiligheid. Gewoon je gevoel volgen. Wat wil jij zelf?

5 maanden geleden

Reactie op Mariaboo

Ik denk ook niet dat je keuze moet maken of andere het wel of niet doen. Ik ...
Allebei is goed hé ☺️

5 maanden geleden

Reactie op Logootje

Persoonlijk begrijp ik echt niet waarom we kinderen niet een helm zouden laten dragen. Ik begrijp dat het als raar beeld toch wel wordt gezien voor volwassen en dan moeten we over ons ego heen. Mijn man zei ook dat het van hem best verplicht mag worden, maar hij zonder het niet zelf gaat dragen. Wel lijkt het me irritanter met meenemen maarja daar wen je ook aan. Wij hebben het helmpje al in huis, geven die mee aan opa&oma voor als ze willen fietsen en wanneer we zelf de fietsstoel binnen hebben gaan we het zeker gebruiken.

5 maanden geleden

Reactie op DiepeZucht

Persoonlijk begrijp ik echt niet waarom we kinderen niet een helm zouden la ...
Wij hebben de helmpjes ook geregeld in een plastic tas in de fietstas liggen, zij nog nooit gestolen :)

5 maanden geleden

Waar in het land wonen jullie dan? Gewoon uit interesse, omdat genoemd wordt dat het in België en Duitsland veel gangbaarder is. Ik woon zelf aan de grens met België en hier draagt zeker 80% van de kindjes een helm op de fiets. In de bakfietsen wat minder. Bij het kdv hangen de kapstokken vol met helmpjes en bij de gastouder gaan ze niet zonder helm in de bakfiets. Maar dat ligt er dan misschien aan dat ik bij de grens woon 🤗 vrienden uit de randstand gebruiken overigens ook allemaal een helm voor hun kindjes. Dus in mijn omgeving zie ik het juist wel veel.

5 maanden geleden

Reactie op Au3-20

Waar in het land wonen jullie dan? Gewoon uit interesse, omdat genoemd word ...
NL brabant

5 maanden geleden

Reactie op Au3-20

NL omgeving Rotterdam ik zie het hier ook 50/50, bij onze gastouder is er ook maar 1 ander kindje die een helm gebruikt. Wij laten die van ons daar hangen en als we hem ophalen gaat hij weer mee dan zit ik er ook niet mee op me werk.

5 maanden geleden

Reactie op Au3-20

Omgeving Den Haag. Hier zie ik het af en toe dus, maar wel steeds meer. Vrienden van ons wonen in Zuid Limburg bij de Belgische grens en daar zie je het ook heel veel. Maar daar is het ook heel heuvelachtig dus dat is ook weer anders denk ik.

5 maanden geleden

Wel. Zonder twijfel. Zorg er wel voor dat hij goed past. En ik heb bij mijn oudste wat tests uit Nederland en Vlaanderen met elkaar vergeleken, om een helm uit te kiezen die echt veel van de klap opvangt.

5 maanden geleden

Zeker wel ja

5 maanden geleden

Hier ook een helm. Zonder twijfel! Een ongeluk is heel snel gebeurd en we hebben maar 1 paar hersenen 😣 ik kocht er nu ook eentje voor mezelf. Heb sinds kort een elektrische fiets, woon in een drukke stad.. Hier in België draagt de meerderheid van de kinderen (en veel ouders) een helm.

5 maanden geleden

Ik ga het wel doen. Net besteld