72 Reacties
5 maanden geleden
Ben benieuwd wanneer dit verplicht gaat worden. Je kind heeft er nog geen keuze in maar is wel de dupe als hij flink valt.
5 maanden geleden
Vind het wel heel goed dat mensen die er eigenlijk nooit bij stilgestaan hebben (logisch hoor!) er wel voor open staan en er over nadenken.
5 maanden geleden
Reactie op Lavie91
Ons zoontje heeft ook een helm op, ik zie zelf ook eigenlijk geen reden waa ...
Ja en vanaf hoger dan de eigen lichaamslengte is vaak al wekadvies. Dit is er niet voor niks. Kun je na gaan vanaf een zitje in de fiets, vaak met snelheid. Er zijn kinderen die dit niet na kunnen vertellen. Of kinderen die uberhaupt nooit meer op het niveau van praten komen. Niet aangeboren hersenletsel. Tuurlijk de kans is klein maar “een helm is suf” weegt daar naar mijn idee totaal niet tegenop. En die 30 euro ook niet. Als je kind wel valt ben je die bij de eerste zkh afspraak al kwijt.
5 maanden geleden
Reactie op NumberTwoOnTheWay
Ja en vanaf hoger dan de eigen lichaamslengte is vaak al wekadvies. Dit is ...
Niet naar jou he!! Wilde je tekst aanvullen 🤍
5 maanden geleden
Ja, zeker. Alleen de gedachte al om te vallen met haar maakt mij panisch. Moet er niet aan denken, zo'n kwetsbaar hoofdje!
5 maanden geleden
Reactie op Logootje
Wel grappig dat dit topic totaal geen afspiegeling is van de maatschappij. ...
Bijzonder hé! Ik gebruik wel een helm voor m'n dochtertje, maar als ik aan het fietsen ben en om me heen kijk zie ik nooit andere kindjes met helm idd!
5 maanden geleden
Reactie op Logootje
Nee, wij fietsen zonder fietshelm.
Ik ben trouwens heel benieuwd waarom jullie er bewust voor kiezen geen fietshelm te dragen. Gewoon nieuwsgierig hoor! Ieder z'n eigen keuze. Ben benieuwd wat je beweegreden is.
5 maanden geleden
Reactie op Mominaugust
Ik ben trouwens heel benieuwd waarom jullie er bewust voor kiezen geen fiet ...
Dat is een goeie vraag!
Ik ben het sowieso van huis uit niet gewend, ik doe het zelf niet dus waarom zou mijn kind dan moeten? Ik haat iets op m’n hoofd, m’n zoontje net zo…
En ik weet van mezelf dat ik veiliger fiets zonder. Want met zou ik meer durven.
En hier in de omgeving, haast niemand die het doet….bij mij waren vroeger dingen ‘anders’ waardoor ik buiten de boot viel op school en dat ga ik m’n kind zeker niet aandoen.
Geen overtuigende argumenten, dat klopt! Maar genoeg voor mij om het niet te doen.
5 maanden geleden
Nog even de bevestiging: Wij fietsen ook met helm bij de kleine op.
Het is toch een maatschappij dingetje dat ik het zelf niet draag want als het verplicht zou worden, zou ik het helemaal niet vervelend vinden. Alleen onhandig soms met opbergen (bvb vroeger op school met den kluisje die al vol zat was).
5 maanden geleden
Sowieso wel. Kindje kan zich niet opvangen omdat het vast zit in een stoeltje en dus in de meeste gevallen met z’n hoofd op de grond zal belanden. Mij maakt het niets uit of het er wel of niet leuk uitziet: veiligheid altijd voorop. Hersenschade of ergere zaken wil ik echt niet voor m’n kindje, ook al is de kans klein dat ik met de fiets zal vallen, een ander kan dit ook veroorzaken!
5 maanden geleden
Reactie op elifanders
Sowieso wel. Kindje kan zich niet opvangen omdat het vast zit in een stoelt ...
Sorry even off-topic, is jouw naam elifanders als in programmeercose else if & een nl variant van else? 😆