17 Reacties
2 jaar geleden
Wij hebben de flessenwarmer bij ons klaarstaan op ons nachtkastje. Daar staat alvast een flesje met water in klaar. Normaal is dat voor 's morgens, duwen we op de knop om te warmen zodra we ze horen of zelf opstaan. Moest er 's nachts ook nog een fles nodig hebben, duwen we het ook aan bij de eerste ween die we horen. Is binnen 4 min klaar :-)
2 jaar geleden
Ik heb een thermosfles mee naar boven. Ik zorg dat het water net iets te warm is wanneer ik de thermosfles maak. Wanneer we toe zijn aan een fles dan is het meestal op de goede temperatuur. Anders kan er nog een beetje koud water bij desnoods. Ik maak de thermosfles met heet water uit de quooker gemengd met koud water.
En idd poederbakjes maken.
Warm water uit de kraan werd hier wel weer afgeraden door de kraamverzorgster ivm mogelijk sneller bacteriën. Maar daar zijn de meningen sterk over verdeeld. Schoonzus die in december is bevallen mocht van de kraamzorg wel warm water uit de kraan gebruiken 😅
2 jaar geleden
Wij vullen de thermosfles gewoon met kokend water alleen. Zetten flesje klaar met koud water gevuld tot waar we dat normaal doen en dan als het flesjes tijd is dan aanvullen met kokende water uit thermosfles. Als het heel diep in de nacht is en water uit thermosfles iets kouder is doen we bijv 10ml minder koud water en meer heet water.
Water op flestemperatuur brengen werkt niet om goed te bewaren in thermosfles want koelt idd af.
2 jaar geleden
Wij hebben een waterkoker die je kunt instellen op temperatuur, vanaf 40 graden (dat is de juiste temperatuur voor een flesje). Deze waterkoker staat ook boven. Je zou het zelfs op temperatuur kunnen houden, dat kun je ook instellen. Echt ideaal vinden wij, een flesje is binnen een minuut klaar (ook heel handig aangezien ons zoontje meteen begint te krijsen om de fles zodra hij wakker wordt 😅)
https://www.bol.com/nl/nl/p/blokker-digitale-waterkoker-met-temperatuurregeling-one-touch-1-5l/9300000151698091/?Referrer=ADVNLGOO002028-S--9300000151698091&gbraid=0AAAAAD5OnmNZUef7gr1HZcnuPCcy6drCn&gclid=EAIaIQobChMIran6w5DHgQMVHYZoCR0PQgGVEAQYAiABEgL-NvD_BwE
2 jaar geleden
Een thermosfles moet toch gewoon lukken? Waar je koffie in doet bijv? Vrienden van mij doen het zo en werkt prima
2 jaar geleden
Reactie op Bolleke32
40 graden? Dat is wel erg warm 😅
Een instelbare waterkoker is ideaal flesvoeding
Een waterkoker waarvan de waterkoker temperatuur instelbaar is, is zeker aan te raden als jouw kind (nog) flesvoeding krijgt. Bij flesvoeding is het erg belangrijk dat deze op de juiste temperatuur is. De meest optimale temperatuur is 40 graden.
2 jaar geleden
Reactie op Bolleke32
40 graden? Dat is wel erg warm 😅
Nee hoor.
Poeder erbij en je hebt de perfecte temperatuur volgens onze kinderen😅
2 jaar geleden
Reactie op Nouks1986
Een instelbare waterkoker is ideaal flesvoeding
Een waterkoker waarvan de w ...
Hoe doe je dat dan wanneer er minstens 0,5 l in de waterkoker moet? Ons meisje drinkt maar Max. 90 ml.. mag je dat water opnieuw opwarmen ? Wij gebruiken evian en hepar ( onder medisch toezicht )
2 jaar geleden
Reactie op Emma_1994_
Hoe doe je dat dan wanneer er minstens 0,5 l in de waterkoker moet? Ons mei ...
Nooit gehoord dat je water niet opnieuw mag opwarmen.
In de nacht gaat diezelfde waterkoker dus nogmaals aan.
Maar, als je een tweede fles in de nacht moet geven, dan moet je sowieso de fles ook omspoelen, dus kun je evt ook gelijk het water in de waterkoker vervangen toch?
2 jaar geleden
Reactie op Hannelore13
Nooit gehoord dat je water niet opnieuw mag opwarmen.
In de nacht gaat die ...
Wij hebben meerdere flessen dus da’s geen probleem..
2 jaar geleden
Ik doe Quooker water in een grote mok op temperatuur laten afkoelen daarna over gieten in een isoleerfles 500ml van de Hema. En dit doe ik dan rond 23u en het blijft goed op temperatuur tot zeker de ochtend rond 6u. Soms gebruik ik het ook nog met een flesje rond 9u, dan is het lauw maar dat drinkt onze meid ook gewoon zo op. Deze isoleerfles neem ik ook mee in de luierrugtas voor onderweg echt ideaal.