20 Reacties

2 jaar geleden

keer mee laten draaien in de vaatwasser wellicht?

2 jaar geleden

Reactie op Annemiekvd83

keer mee laten draaien in de vaatwasser wellicht?
ook geprobeerd maar ook dan blijft de geur...

2 jaar geleden

Reactie op Monkie96

ook geprobeerd maar ook dan blijft de geur...
he wat balen, nee geen idee verder. ik heb ze zelf ook maar meestal is met een simpel sopje de geur wel weg. ik zet ze ook na gebruik en een snel sopje ook altijd nog in de week met kokend water uit de waterkoker. gewoon water dat net van de kook af is erin en laten staan, misschien is dat nog een idee?

2 jaar geleden

Wij zijn overgestapt op glazen flessen van dr Brown om die reden. Plastic rook bij ons ook niet lekker vonden we.

2 jaar geleden

Reactie op MavWe

Wij zijn overgestapt op glazen flessen van dr Brown om die reden. Plastic r ...
ik las ergens van de glazen flessen dar er stukjes glas afbreken... vind ik ook geen fijn idee

2 jaar geleden

Gebruik je ook de dr brown filters? Dat heb ik ook dat het ondanks goede schoonmaak kan blijven ruiken. Tja schoon is schoon 😂 ik vervang ze wel zo om de 4 mnd

2 jaar geleden

Gebruik je ook de dr brown filters? Dat heb ik ook dat het ondanks goede sc ...
jaa gebruik ik ook en inderdaad ook daarin blijft de geur hangen. is vervangen na 4 maanden nodig ?

2 jaar geleden

Reactie op Monkie96

jaa gebruik ik ook en inderdaad ook daarin blijft de geur hangen. is vervan ...
Zit geen richtlijn op wanneer je het zou moeten vervangen, bij spenen zeggen ze om de 6 weken en bij die ventiel zodra het krom trekt of gaat lekken. De flessen tja het is meer mijn idee om dat vaker te vervangen 😂

2 jaar geleden

Reactie op Monkie96

ik las ergens van de glazen flessen dar er stukjes glas afbreken... vind ik ...
Waar heb je dat gelezen? Ik gebruik zo'n glazen fles al maanden. Nergens last van 🤷‍♀️

2 jaar geleden

Reactie op Monkie96

Zoiets zou trouwens wel heel ernstig zijn en dan zou het echt wel direct uit de verkoop worden gehaald. Ik denk ook niet dat dr brown ook een slechte naam zou willen krijgen met zoiets ernstigs. Dus lijkt me niet dat je daar bang voor hoeft te zijn.

2 jaar geleden

Reactie op Monkie96

Ik gebruik dezelfde glazen flessen die ik voor mijn dochter 3 jaar geleden ook heb gebruikt en er is nog nooit een stukje glas afgebroken! Zeker niet tijdens het drinken. Tijdens het schoonmaken kan ik me voorstellen, maar dat kun je zien en merk je denk ik ook wel als het gebeurt. Je zou de melk om te bewaren ook over kunnen gieten in een glazen bewaarflesje, zodat het niet lang in de plastic fles blijft staan? Ik gebruik de bewaarflesjes van sterifeed (ook al van 3 jaar geleden en ook nog geen een van de 15 flesjes stuk 🤗)

2 jaar geleden

Zit geen richtlijn op wanneer je het zou moeten vervangen, bij spenen zegge ...
huh de Spenen om de 6 weken ?! nog nooit vervangen 🙈

2 jaar geleden

Reactie op Jool88

Waar heb je dat gelezen? Ik gebruik zo'n glazen fles al maanden. Nergens la ...
zal eens zoeken of ik dat nog terug kan vinden

2 jaar geleden

Reactie op Monkie96

Ja staat op website dr brown maar ik heb die laatst na 5 maanden pas vervangen omdat er scheurtjes in zaten 😆

2 jaar geleden

Reactie op Monkie96

flessentrekkerij 🤪

2 jaar geleden

In water met baking soda werkt bij ons om de geur eruit te krijgen .

2 jaar geleden

Reactie op Monkie96

Heb je daar een bron van? lijkt me dat dat alleen gebeurt als een fles op de grond valt of zo. Wij hebben ook glazen flessen, omdat juist bij het continue verhitten van de plastic flessen er micro-/nanoplastics in de melk terechtkomen.

2 jaar geleden

Reactie op Bolleke32

Heb je daar een bron van? lijkt me dat dat alleen gebeurt als een fles op d ...
ik kan het niet meer vinden, het stond ergens bij de recensies van de glazen flessen, was ook vaker dan 1x aangegeven daarom heb in toen de keuze gemaakt om niet voor glas te gaan, kan t nu niet meer vinden

2 jaar geleden

Wij hebben de flessen van Hegen. Die zijn gemaakt van PPSU, nemen geen geur en kleur op.

2 jaar geleden

Warm je de flessen op in de magnetron? Het kan zijn dat dit de flessen aantast. In de beschrijving staat dat dr. Brown flessen niet in de magnetron mogen.