19 Reacties

vorig jaar

Ik ga morgen wel perzik uit de diepvries geven. Je kan het met vers fruit mengen als je dat zou willen.

vorig jaar

Ze krijgt meestal vers, maar af en toe ook een hapje diepvriesfruit. Voor de afwisseling. En ook handig om in huis te hebben voor het geval het verse fruit nog niet rijp genoeg is of op is.

vorig jaar

wat een goed idee! diepvriesfruit is vaak nog verser dan gewoon fruit omdat het direct is ingevroren.

vorig jaar

Ik maak veel dingen van diepvriesfruit zoals perzik of mango. Kun je ook prima mengen. Enige nadeel vind ik dat je het niet voor meerdere dagen kunt maken en dan weer in kunt vriezen. Maar wij hebben altijd diepvriesfruit in huis dus altijd iets bij de hand

vorig jaar

Hier diepvriesfruit mango en perzik… ik maak in blender (bevroren met wat water erbij) en daarna de diepvries opnieuw in in ijsblokjesvorm! Zo hoef ik iedere keer meer X aantal blokjes te ontdooien

vorig jaar

hier ook Diepvries fruit mango en perzik standaard en de vriezer en soms ook avocado. en als ik bananen in huis heb maak ik een hapje voor der klaar en de rest vries ik in in een ijsblokjesvorm zodat ik het zo uit de vriezer kan halen als dat nodig is

vorig jaar

Reactie op stacey96

hier ook Diepvries fruit mango en perzik standaard en de vriezer en soms oo ...
welke ijsblokjes vorm gebruik jij. zoek nog goede met deksel

vorig jaar

Reactie op Mama van Em

ik gebruik de ijsblokjes vormpjes van de zeeman die zijn van siliconen en met deksel en goedkoop. echt super fijn vind ik die

vorig jaar

Reactie op Mama van Em

wou inderdaad ook die met deksel maar bij onze zeeman helaas niet te vinden heb nu deze van de blokker. doe er vershoudfolie overheen en dan op elkaar en zo de vriezer in

vorig jaar

Reactie op Lynnes

ik gebruik de ijsblokjes vormpjes van de zeeman die zijn van siliconen en m ...
die zocht ik laatst ook maar kon ze niet vinden

vorig jaar

Reactie op Mama van Em

Bij ons in Beverwijk hebben ze ze weer. Ik heb ze denk ik vorige week gekocht en lagen er gisteren ook nog 🙂

vorig jaar

Albert Heijn heeft ze ook, en heel betaalbaar! Ik heb overigens geen stapels ijsblokjesvormen, je kan ze namelijk na een aantal uur in de ijsblokjes vorm daarna eruit halen en in een diepvries zakje doen, nemen ze nog minder plek in en je kan op het zakje schrijven wat erin zit met watervaste stift!

vorig jaar

Reactie op Logv

Albert Heijn heeft ze ook, en heel betaalbaar! Ik heb overigens geen stapel ...
Ja dit doen wij ook! Scheelt hoop ruimte en veel bakjes

vorig jaar

Reactie op Mama van Em

Bij ons hebben ze van due grote vierkanten manden daaronder liggen ze. Wel echt met 200 andere dingen dus is echt zoeken, toevallig vorige week 2 extra bijgehaald

vorig jaar

Reactie op Logv

Ja zo doen wij het ook super handig!

vorig jaar

Reactie op Logv

Dit is echt een lifehack 😂👌🏽

vorig jaar

Reactie op Logv

Hier diepvriesfruit mango en perzik… ik maak in blender (bevroren met wat w ...
Iets wat ontdooid is ‘mag’ je toch niet opnieuw invriezen tenzij je het hebt verhit? Ivm bacteriën?

vorig jaar

Reactie op Pien2021

Iets wat ontdooid is ‘mag’ je toch niet opnieuw invriezen tenzij je het heb ...
Klopt. Ze zeggen dat je het dan even moet stomen voor je het weer invriest. Heel eerlijk voor de smoothie ijsjes die ik voor de peuter maak doe ik dat ook niet 🙈 gaat gewoon prima.

vorig jaar

Reactie op Pien2021

Iets wat ontdooid is ‘mag’ je toch niet opnieuw invriezen tenzij je het heb ...
Is een fabeltje, Google maar eens.. er is onderzoek naar geweest; mits je op de juiste manier ontdooit! “De Belgische wetenschapper Eric De Maerteleire (bio-ingenieur en doctor in de Landbouwkundige en Toegepaste Biologische Wetenschappen) zei ook tegen het Algemeen Dagblad dat een tweede keer invriezen kan. „Tenminste, als je het correct hebt ontdooid. Ontdooid voedsel kun je opnieuw invriezen op voorwaarde dat je het in de koelkast hebt laten ontdooien, dat de temperatuur niet boven de 4°C is geweest en dat het niet bedorven is. Dat geldt zowel voor rauw vlees, gevogelte, vis en zeevruchten, als voor groenten en brood.” Dus diepvries fruit even in de blender met wat water en dan terug de diepvries in kan geen kwaad, die fruit zal hooguit 10-15min uit de diepvries zijn dus niet ontdooit zijn 😊