43 Reacties
3 jaar geleden
Tjitske ;)
Bij mijn verloskundige liggen twee boekjes op tafel, een met "Fryske jonkjes nammen" en de andere met "Fryske famkes nammen".
Twee boeken vol, echt te veel om hier te typen. Misschien kan je die boekjes ook ergens vinden?
3 jaar geleden
Tjitske ;)
Bij mijn verloskundige liggen twee boekjes op tafel, een met "F ...
Ik zoek een Friese naam, zowel een voor jongen als een voor meisje, startend met een C, maar krijg die niet gevonden.
Misschien wil je eens voor mij in die boekjes spieken?
3 jaar geleden
Reactie op Bon3
In t Fries worden de meeste namen niet met een c geschreven volgens mij. Da ...
Ik zag het idd, maar dacht : ik kan t proberen
3 jaar geleden
Reactie op Hannelore13
Ik zoek een Friese naam, zowel een voor jongen als een voor meisje, starte ...
Vanavond was ik bij de verloskundige. En echt.. in beide boekjes geen enkele naam met de C.
Gek eigenlijk, maar kan er ook geen een bedenken!
Waarom zoek je specifiek een Fryske naam, beginnende met een C?
3 jaar geleden
Wij wilden ons eerste kindje Siebe noemen als het een jongen werd. Het was een meisje (Fenna).
Nu krijgen we wel een jongen, maar de familie is inmiddels uitgebreid met Siemmie (neefje) en Sammie (hond van schoonzus). We vinden nu dat Siebe echt niet meer kan.. wat te doen? Help?!
3 jaar geleden
Wat vinden jullie van de naam Welmoed? Wij vinden het echt een mooie naam, maar twijfelen toch sterk omdat het misschien te “bijzonder” is. Onze dochter wordt 50% Fries met een duidelijk Friese achternaam, maar we wonen niet in Friesland. Grote broer heeft ook een Friese naam, maar die naam is een stuk meer geïntegreerd in de rest van het land.