7 Reacties
vorige week
Reactie op HM.RS
Ga ik proberen, dankjewel voor de tip!
Dit helpt bij ons ook heel goed, zelf smeren en leuke lepeltjes met diertjes erop 😅
5 dagen geleden
Mijn dochter eet op de opvang het liefst droog brood. Ze heeft koemelk en pinda/noten allergie dus ze heeft haar eigen spulletjes op de opvang. Ze wil heel graag mee doen met de rest en weigert enig beleg op haar brood. De opvang geeft nu gewoon een broodje boter en thuis eet ze normaal omdat wij eigenlijk zelf ook de dingen eten die zij mag of het bereiden zoals zij het mag etc. Ik maak me er zelf drukker om dan de leidsters denk ik..
Ik snap het wel dat ze aangeven van het gezonde beleid te zijn en ik zou denk ik zelf aangeven dat eten een strijd is en dit het enige is dat ze accepteert. Misschien kunnen zij met je meedenken over een alternatief?
4 dagen geleden
Reactie op MamavanR
Mijn dochter eet op de opvang het liefst droog brood. Ze heeft koemelk en p ...
Oh wat fijn dat jullie een manier gevonden hebben.
Afgelopen dinsdag heb ik het gewoon meegegeven maar ze heeft het niet gegeten. Ze zei telkens: mama eet het als ze thuis is. 😂
Het is nu zo’n ding geworden voor haar dat ze überhaupt boterhammen weigert. En het avondeten is ook al geen succes. Frustrerend maar van de andere kant denk ik: als ze echt honger heeft gaat ze vanzelf eten. Ze leeft nu vooral op pap, ei, droge rijst, droge pasta en fruit. 😅
11 uur geleden
Ons zoontje is ook voor heel veel dingen allergisch geweest, nu gelukkig er overheen gegroeid maar hij wil nog steeds niet alles eten. Hij heeft brood nooit geweldig gevonden en dat zijn we maar gaan accepteren .. Ook al word brood overal als de standaard gezien. Thuis maak ik vaak banaan ei pannekoekjes, of hij eet soep, crackers met vol beleg of pap/yoghurt. Bij de gastouder bied ze hem gewoon hetzelfde aan als de rest en dan ziet ze wel hoe veel hij ervan eet. Vond het zelf ook heeel moeilijk loslaten maar als het goed is eten ze wat ze nodig hebben 🥰