9 Reacties

3 weken geleden

Wij zijn gestopt met 2 jaar een 1 maand ongeveer. Ze hadden de speen sws alleen maar met slapen. En toen cold Turkey gestopt. Moesten ze even aan wennen maar na een week of 2 ging het weer als vanouds

3 weken geleden

Reactie op Inge_92

Wij zijn gestopt met 2 jaar een 1 maand ongeveer. Ze hadden de speen sws al ...
Heeft dit bij jullie veel drama opgeleverd? Slapeloze nachten? Driftbuien? Onze dochter is 2 en 2 maand en willen ook over een tijdje stoppen met de speen, ze krijgt hem ook alleen maar met slapen of in de auto als we ver moeten rijden. Ze is nu zo goed als zindelijk en merken wel dat dat haar veel energie kost dus we willen het nu nog niet afnemen.

3 weken geleden

Wij zijn er sinds het middagslaapje vanmiddag mee gestopt. Was er zo klaar mee dat hij snachts huilde terwijl z’n speen naast m in bed lag. En hij krijgt bij verkoudheid helemaal speenuitslag rond z’n mond. Dus ik heb een stukje er van afgeknipt en in z’n bed gelegd, dus halverwege de ochtend kwamen we boven en hij pakt z’n speen (doet die altijd als we boven komen en legt m daarna weer terug) en hij komt er mee kapot en stopt m in de prullenbak. Vanmiddag had die wel ff moeite en was t 20 min zeurend huilen dus had muziekje opgezet waarop die n half uur geslapen heeft. Vanavond er gewoon over gepraat dat z’n speen kapot is, even 15 min laten zeurend huilen en toen even geknuffeld en gepraat en fluisterend uit de kamer gegaan. Hij sliep toen na 45 min uiteindelijk nadat we m in bed hadden gelegd. Net was die wakker en even m getroost en gepraat en weer fluisterend de kamer uit, dus ik hoop dat t zo doorgaat… maar t gaat wel aan m’n hart dat die zo klein is, maarja je moet er een keer doorheen… en met speenuitslag rondom z’n mond vind k t ook sneu, de winter moet nog beginnen. Hij is nu 2jr 3 mnd

3 weken geleden

Reactie op SharElaine

Heeft dit bij jullie veel drama opgeleverd? Slapeloze nachten? Driftbuien? ...
Wij hebben een tweeling dus bij allebei ging het anders, maar het was met name dat het langer duurde voordat ze in slaap vielen, geen slapeloze nachten gehad.. Dat heeft vooral in zoontje gehad. Onze dochter maakte het niet echt wat uit. Alleen is sinds de speen weg is het middag dutje wel zo goed als over

3 weken geleden

Wij zijn onlangs gestopt, bij 2 jaar en 3 maanden. Vond dat je het nu teveel aan de tanden ging zien dat ze een speen had. We gebruikten deze overigens alleen met slapen. We zijn in een keer gestopt (speen op de post gedaan) en dat ging heel goed. In het begin duurde het iets langer voor ze in slaap viel maar naar een paar dagen was dat ook al beter.

3 weken geleden

Hij was net 2 jaar geworden. Hij beet al z’n spenen stuk. En toen op een ochtend dat hij naar de opvang moest kwam ik er achter dat ik geen nieuwe meer had Op hoop van zegen naar de opvang, dat werd een drama 😂 hebben ze een willekeurig reserve speentje gegeven en sliep hij Voor gekozen om geen nieuwe speen meer te halen en maar gewoon door te pakken. S avonds op bed met een extra (nieuw) knuffeltje ter vervanging van de speen en ging eigenlijk zonder morren slapen. Dat is me echt enorm meegevallen😅 Als hij van de opvang komt begint hij vaak over z’n speen, maar dat zal komen omdat hij andere kindjes ziet met een speen. Ben verbaasd en dankbaar hoe makkelijk het hier ging 😅 Onze dochter was al 3 jaar en toen de speen weg was, hield ze ook direct op met t middagslaapje. Dat was erg jammer 😅

3 weken geleden

Onze jongste is 2 en was heel erg speenverslaafd. We zijn net 2 dagen (en nachten) bezig, cold turkey methode. Het gaat eigenlijk best goed, eerste nacht sliep hij goed door, paar keer beetje geluid gehoord vannacht maar hij ging telkens vrij snel weer slapen. Het was vooral gisteravond even zwaar toen hij keihard ging krijsen, maar hij was zo moe dat hij toch na 10 minuten al ging slapen.

3 weken geleden

Wij stoppen wanneer de tweede is geboren en alles een beetje is gesetteled. Ik ga dat gevecht nu hoogzwanger even niet aan 😅 Hij zou dan zo'n 2.5 jaar oud zijn. Hij begint ook langzaamaan meer gehecht aan zijn knuffels te raken nu, dus daar willen we gebruik van maken door straks de spenen in te wisselen voor een hele toffe knuffel naar keuze.

2 weken geleden

Wij zijn afgelopen week gewoon ineens gestopt, een speen kapot geknipt en we hebben ze samen in de vuilbak gegooid. De eerste 2 nachten heeft ze er nog achter gevraagd, nu al een paar dagen niet meer. Is hier dus heel vlot gegaan 😊