15 Reacties
2 jaar geleden
Smaak weet ik niet, maar de lactatiedeskundige raadde mij wel aan geitenmelk of hypoallergene melk als kv naast het geven van bv, omdat dit ook makkelijker te verteren was en minder krampjes gaf. Wellicht dat het minder zwaar valt en daarmee fijner voelt voor je kindje? De smaak gaat sowieso wat anders zijn dus proberen lijkt me ook niet verkeerd.
Pakt je kindje wel de fles goed als er borstvoeding in zit? Want anders kan je nog andere soort flessen ook proberen
2 jaar geleden
Onze kleine drinkt alleen hero en geitenmelk... Omdat hero goedkoper is, daarmee door gegaan (ze doet het er ook goed op). Dus hier positief bevallen. Kruidvat heeft geitenmelk die helemaal zo duur niet is, zou het gewoon een keertje proberen?
2 jaar geleden
Kabrita heeft de opvolgmelk 2 van 400gr voor de helft van de prijs, zag ik. Mooie prijs om te proberen... normale opvolgmelk gaat hier niet goed dus wellicht dat ik ipv terug ga naar nr 1 eerst kijk hoe ze reageert op kabrita opvolgmelk.
2 jaar geleden
Die van ons vindt geitenmelk ontzettend lekker! Van pure goat. Ik had eerst een plantaardige kunstmelk maar die dronk hij echt absoluut niet
2 jaar geleden
Ons zoontje (7 maanden) zat op een gegeven moment volledig op geitenmelk, dat wilde we testen vanwege eczeem + reflux (kreeg hij toentertijd ook medicijnen voor, inmiddels is dat afgebouwd) en leek beter te gaan, vooral het eczeem. Consultatie bureau zei, blijf hoe dan ook maar op de geit zitten want is lichter verteerbaar. Wat ook zeker klopt.
Maar, wij lopen ook bij de kinderarts in het ziekenhuis, maar die gaf aan dat nieuwe (hele recente) onderzoeken aantonen dat je beter niet helemaal koemelk uit het dieet moet schrappen. Het zelfde effect als pindakaas en ei: het is goed om altijd een beetje te geven, al is het maar 10ml per dag, anders lok je sneller een koemelkallergie uit.. Consultatiebureau’s zijn daar nog niet van op de hoogte.
Iets om in het achterhoofd te houden 😊
2 jaar geleden
Reactie op Slot
Ons zoontje (7 maanden) zat op een gegeven moment volledig op geitenmelk, d ...
Ter aanvulling: hij krijgt nog 4 flessen van 180+6, waarvan dus 5 schepjes geit en 1 schepje koe. Dat hoop ik op een gegeven moment wel weer om te kunnen bouwen naar volledig koe, alleen merk ik dat dat ene schepje wel weer iets meer eczeem aanwakkert 😅 dus voor nu nog even zo
2 jaar geleden
Reactie op Slot
Ter aanvulling: hij krijgt nog 4 flessen van 180+6, waarvan dus 5 schepjes ...
Bedankt voor je uitgebreide reactie!
Ons zoontje reageert gelukkig niet allergisch op koemelk, maar hij lijkt het gewoon niet lekker te vinden of het valt hem zwaar op zijn maagje.
Ik wilde idd wel iets van koemelk blijven geven, want dat zit ook veel in zijn latere voeding. Je hebt van die toetjes voor 6+ en die wil ik hem af en toe geven.
2 jaar geleden
Reactie op evazzz87
Haha, das mooi! Hebben jullie een speciale reden voor een andere vorm van v ...
De eiwitten die in geitenmelk zitten lijken meer op lactose van borstvoeding. Koemelk is helemaal niet goed voor de darmen, veel lactose intolerantie in de familie en wilde het graag voor zijn. Helaas is de borstvoeding niet geslaagd, moest ik fulltime kolven. Dat heb ik 5 maanden volgehouden en toen was ik gebroken 😅. Vandaar dat we deze keus hebben gemaakt. Er reageren zoveel kindjes op koemelk (eczeem, darmproblemen, allergieën) dat ik niet begrijp dat dit standaard gegeven wordt
2 jaar geleden
Reactie op Bloesem
Je haalt nu 2 dingen door elkaar. Lees je even goed in!
Wat bedoel je?
2 jaar geleden
Wat bedoel je?
Lactose is een koolhydraat. Mensen die niet tegen lactose kunnen hebben een tekort aan lactase. Als er een lactose intolerantie bestaat, ontstaat deze vrijwel altijd na de jonge kinderjaren. De gevolgen van een het nemen van lactose bij een lactose intolerantie is voornamelijk opgeblazen gevoel, buikpijn, diarree of obstipatie. Bij een koemelkallergie is reageert een lichaam op een eiwit in de koemelk (een allergie is overigens altijd op een eiwit), er is een compleet ander afweermechanisme/systeem betrokken dan. Veel kindjes groeien ook over één koemelkallergie heen. Wanneer er echt sprake is van een koemelkallergie dan wordt zelfs afgeraden om geitenmelk of ander soorten melk te drinken omdat dit eiwit veel lijkt op het koemelk eiwit waardoor er alsnog een reactie ontstaat.