37 Reacties

3 jaar geleden

Wij doen een mini genderreveal met confetti ballon of shooter. Een echte mini, want dat doen we met z’n 2. Bij ouders/broers/zussen/ gaan we het vertellen. Voor vrienden en overige familie sturen we een filmpje van onze mini reveal

3 jaar geleden

Wij hebben zondag de genderreveal voor familie en beste vrienden. Daarna sturen we het filmpje door naar andere vrienden. Later zetten we dit op facebook

3 jaar geleden

Wij bellen na de geboorte en vertellen dan dat onze zoon/dochter [NAAM] geboren is. Een alles-in-een-reveal 😍

3 jaar geleden

Wij hadden een taartje besteld met roze binnenkant (het werd een meisje) en hebben dat bij wijze van gender reveal samen aangesneden met mijn ouders, en gefilmd. En toen geproost met een roze bubbeldrankje. Dat filmpje later aan anderen doorgestuurd.

3 jaar geleden

Wij hebben een filmpje gemaakt en naar iedereen opgestuurd, onze families kunnen niet samen en om alles apart te doen was ons teveel. Hier even een shot uit het filmpje.

3 jaar geleden

We bellen onze ouders op (wonen te ver weg). Vrienden vertellen we het gewoon als we hun de volgende keer zien.

3 jaar geleden

Waar wij de geslachtsecho doen kan je een zwarte fles prosecco (alcoholvrij natuurlijk) kopen die roze of blauw is. We schenken die thuis samen in. We vinden het wel speciaal om dat moment samen te beleven ☺️ daarna maken we een proostfoto die we naar familie en vrienden kunnen sturen.

3 jaar geleden

Voor de familie van mijn vriend hebben we zelf kraskaartjes gemaakt waarbij ze konden gokken wat ze dachten. Voor mijn familie doen we het met cupcakes :) Er zijn nog een heleboel mensen die nog niet van de zwangerschap op de hoogte zijn omdat we het graag persoonlijk willen vertellen, deze mensen vertellen we dan ook gewoon het geslacht op dat moment :)

3 jaar geleden

Ik twijfel nog. Ik denk een ballon die je kunt doorprikken waar dan een ballon in zit. Ik wil namelijk graag dat onze dochter het doet. Het moet dus iets zijn wat makkelijk gaat want ze is nog jong 😊

3 jaar geleden

Reactie op MLE21

Ik twijfel nog. Ik denk een ballon die je kunt doorprikken waar dan een bal ...
Zoon balpn is niet Makkelijk door te prikken als die niet genoeg op spanning staat 🙈 just a tip.. Of.. Iets (weet ff niet hoe het heet..) soort suikerspin in water leggen en dan word het water een kleur

3 jaar geleden

Reactie op Littl-one

Zoon balpn is niet Makkelijk door te prikken als die niet genoeg op spannin ...
Ik dacht die of een ballon waar veren uit komen dwarrelen dus die gewoon kapot gaat. Vind het zo lastig iets wat ze kan doen. Ze is 2. Dacht ook aan een doos met ballonnen erin en dat ze dan samen met ons de deksel optilt

3 jaar geleden

Ik weet het gewoon niet...! Met mijn 1e dochter deden we het groots.. 🙈. Alleen... Toen was 't corona tijd.. En was elk feestje heel speciaal.. Nu ben ik niet meer echt in feest modus.. Maar ergens vind ik het ook wel leuk om samen met mijn dochtertje van net 2 te ontdekken wat het word.. Ik zit zo in dubio.. 🙈😅 Daarnaast.. Dan moet ik iemand in vertrouwen nemen.. Die Iets regelt.. En eigenlijk vind ik het ook leuk om een x zelf te zien hoe je op de echo ziet wat het geslacht is.. En ergens wil ik het helemaal niet weten 😅🤭🤣 Zoooo moeilijk

3 jaar geleden

Reactie op Littl-one

Ik weet het gewoon niet...! Met mijn 1e dochter deden we het groots.. 🙈. ...
Bij gender reveal kun je aangeven dat je het niet wil weten. Je kan dan de verloskundige het laten mailen. Ik wilde namelijk dat niemand het wist. Grappig trouwens want onze dochter is ook net 2 😊

3 jaar geleden

Reactie op MLE21

Bij gender reveal kun je aangeven dat je het niet wil weten. Je kan dan de ...
Ja maar dan nog zit ik met het dubio.. Wil ik 't wel zien? Haha denk dat na deze er geen 3e gaat komen namelijk haha.

3 jaar geleden

Gewoon een appje voor de meeste mensen 🤷‍♀️ en nog weleens dan een foto met het geslacht zichtbaar maar niet de tekst, zodat ze het konden raden. Toevallig vond mn man het wel leuk om voor een kleine vriendengroep die we binnenkort toch al zien een reveal te doen met taart.

3 jaar geleden

Geen idee, ik ben hier te nuchter voor. Al een aantal gener reveals meegemaakt. Maar ik snap het gewoon niet... Ik snap wel dat het voor de a.s. ouders leuk is om te weten (ze kiezen er immers niet voor niets voor om het al te weten). Maar de hele happening eromheen voor vrienden/familie.. Op die samenkomsten weet je al dat er een baby komt. En blijkbaar moet je dan nog een keer/opnieuw blij/enthousiast zijn over het geslacht.(Terwijl het mij niet uitmaakt of het een jongen of meisje wordt). Maarja, ik snap babyshowers ook niet dus zal mijn gebrek wel zijn 😅

3 jaar geleden

Reactie op Friemel004

Geen idee, ik ben hier te nuchter voor. Al een aantal gener reveals meegem ...
Neehoor ik snap het ook niet. Wat moeten anderen nou met een uitkomst over het geslacht, dat is toch vooral voor de ouders zelf? Je juicht maar waar juich je voor?Tenzij je heeeeeel erg een voorkeur hebt en je baby ook dit geslacht heeft dan is het natuurlijk een groot feest maarja dit is een gok 😬 babyshowers is gewoon een mooi excuus voor gratis cadeaus en lekker eten, zo moet je het maar zien 🤪

3 jaar geleden

Wij hebben bij ons zoontje een raadseltje gegeven/opgestuurd aan de ouders/grootouders met een chocoladeletter “M” en aan t einde “M staat natuurlijk voor…” “Kleine Man” Was rond Sinterklaas. We hadden ook een blauw taartje (hadden nog iets tegoed omdat een deel van onze trouwtaart was bezweken onder de hitte) die hebben we aangesneden en voor de rest als foto doorgestuurd. Geen hele happening dus en wij wisten het zelf al bij de echo. Dit keer is het een verrassing tot de geboorte 🥰

3 jaar geleden

Neehoor ik snap het ook niet. Wat moeten anderen nou met een uitkomst over ...
Wat een negatieve insteek 🥴 De gender reveals snap ik persoonlijk ook niet, in elk geval niet voor een grotere kring dan de naaste familie. Maar een babyshower is toch een hartstikke liefdevolle manier om een nieuwe mama te vieren. Juist heel waardevol vind ik dat, als iemand die je lief heeft een babyshower voor je organiseert als je zwanger bent. Heeft niks met een excuus voor cadeaus te maken als je het mij vraagt 😅

3 jaar geleden

Reactie op Bolleke32

Wat een negatieve insteek 🥴 De gender reveals snap ik persoonlijk ook niet ...
Aanvulling: babyshowers komen overigens vanuit het buitenland met het idee dat dat in plaats van kraamvisite is. In NL wordt het nu dubbelop wat ik ook onnodig vind, ik woon zelf in het buitenland en hier is kraamvisite in de eerste weken na de geboorte helemaal niet gebruikelijk (behalve wat naaste familie die je zelf graag wilt uitnodigen). De babyshower is dus juist om vóór de bevalling de mama en nieuwe baby te vieren zodat er na de geboorte in alle rust als gezin van elkaar kan worden genoten (er is buiten NL ook geen vanzelfsprekende kraamzorg dus constant visite waar je voor moet zorgen lijkt me ook sowieso niet fijn)