14 Reacties

2 jaar geleden

Ik ben 9 weken geleden bevallen (sectio) en ik was 30 kilo aangekomen.. 20 kilo vloog eraf en nu gebeurd er al weken niets… ik herken mij zo in jou verhaal, het is echt vervelend. Ik ben benieuwd of er mama’s zijn met goede tips want ik weer het ook niet meer

2 jaar geleden

Reactie op Sisi Jones

Ik ben 9 weken geleden bevallen (sectio) en ik was 30 kilo aangekomen.. 20 ...
Bedankt voor je reactie, weet ik in iedergeval dat ik niet de enige ben

2 jaar geleden

Ik heb al m’n hele leven gedoe met mijn gewicht. Afvallen is echt extreem lastig. Weet dat te weinig eten ook niet goed is want dan val je ook niet af. Hoe frustrerend en verleidelijk het op gegeven moment ook is: ga niet minder eten!! Hormonen zijn echt boosdoeners dus tijd en consistentie zijn hier de sleutel. Bij mij kon ik pas wat kwijt en stoppen met aankomen (na kerst en nieuwjaar bijvoorbeeld… dat ging er ook niet af met normaal eten 😭) maanden na mijn bevalling. Denk aan 6-9 maanden. Elk lichaam is anders dus zeker nu: geef het tijd en blijf gezond eten. Overigens als je borstvoeding geeft heeft je lichaam gedurende die periode ook nog wel eens de neiging wat extra reserves vast te houden!

2 jaar geleden

Zo herkenbaar en inderdaad zo ontzettend frustrerend, baal ook zo van die extra kilo's, en ondanks dat we natuurlijk ontzettend trots mogen zijn op wat ons lijf heeft gepresteerd en de wondertjes die het heeft gemaakt, snak ik terug naar mijn oude figuur en normale kleding 🙈☹️. Ik ook precies 8 kilo, en lijkt wel of ik op dit moment juist aankom ipv afval. Bij mijn zoontje 3 jaar geleden zat ik met 10 kilo extra en dat heeft me bijna 1,5 jaar gekost om eraf te komen, eerst zelf proberen maar uiteindelijk met veel succes het programma van NewFysic gevolgt, is niet goedkoop maar hele fijne begeleiding en het werkt echt met behulp supplementen en goede voeding (en dan geen rare dingen maar gewoon letten op wat je eet en lekker gezond). Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken en nu is het misschien ook nog een beetje te vroeg, ik ga ook nog even wachten met starten, misschien na de december periode pas, maar wellicht het kijken waard? Zie link: https://www.newfysic.nl/?utm_campaign=Conversion&utm_source=Google&utm_medium=Clickads&gad_source=1&gclid=CjwKCAjw-eKpBhAbEiwAqFL0mng9zQaOmty_LIlIrNxjVSNKdIFYUX-22_wKILaM45aBZZtI5bhUiRoCFlQQAvD_BwE

2 jaar geleden

Ik blijf ook hangen op de 7/8. En moet idd opletten dat er niet nog meer bij komt nu ik eindelijk mijn eetlust terug krijg. Het kan gewoon een tijd duren door de hormonen. Als ik wat beweging mee kan pakken doe ik dat, maar ik kan ook nog niet 100% inzetten op sport. Ik weet dat dat vanzelf wel weer gaat komen en ik gewoon wat geduld moet hebben. Als de hormonen weer terug in balans zijn is het tijd om meer calorieën te verbranden dan er binnen komen en dan komt het goed.

2 jaar geleden

Het is een kwestie van geduld. Het heeft inderdaad te maken met je hormonen en ze zeggen dat het soms een jaar kan duren voordat het afvallen echt lukt. Enige tips die ik je mee kan geven blijf hiermee doorgaan en denk aan wat voor iets moois je op de wereld hebt gezet en daar ben je ook 9 maanden mee bezig geweest! Succes

2 jaar geleden

Ik ben 9 weken geleden bevallen en was in totaal 27 kilo aangekomen (deel door hormonen - IVF - grootste deel door zwangerschap) Er zijn er nu 16 af, grootste deel vlak na bevalling. Ik doe soms 3-4 weken erover om 1 kilo af te vallen. Maar ik maak me er nog geen zorgen over. Vind ik het vervelend dat ik gewone kleding grotendeels nog niet pas (en zwangerschapskleding te groot is)? Ja. Alleen het is pas 9 wk. Lijf is nog vol hormonen. Opletten dat ik gezond en voldoende eet vind ik nu belangrijker. Plus ik denk maar dat rustigaan afvallen beter is voor mijn lichaam/ huid.

2 jaar geleden

Ik zou vooral gezond eten en voldoende/ruim drinken, zeker nu je nog borstvoeding geeft. Bewegen is altijd goed maar ik zou het vooral de tijd geven, je lichaam moet nog ontzwangeren en diëten is wanneer je borstvoeding geeft ook geen goed idee. Mocht het na een tijdje nog steeds niet lukken, ook wanneer je gestopt bent met bv zou je ermee naar de huisarts kunnen gaan.

2 jaar geleden

Ik had dit ook na mijn eerste bevalling. Nu bij de tweede gaat het "makkelijker". Wellicht komt het ook omdat ik mentaal beter in mijn vel zit. De kilo's van mijn tweede zwangerschap zijn er af. Nu nog die van mijn eerste zwangerschap... Ik volg Lot Beukers op instagram. Zij geeft hele fijne tips. Zonder dat je een dieet volgt, werkt dit echt goed. Zij is de stol achter mijn deur.

2 jaar geleden

Hier hetzelfde! In de zwangerschap 30 kilo aangekomen en nu, na 10 weken, pas 10 kwijt (waarvan 90% direct na de bevalling) & geen verdere vordering ondanks gezond eten. Ik merk dat ik enorm veel moeite heb met mijn nieuwe lijf en er soms zelfs van walg (hoe erg dat ook is).. Hou me dus ook aanbevolen voor tips!

2 jaar geleden

Ik ben 10 weken geleden bevallen en weeg al 8,5 week exact hetzelfde. Ik eet niet zo gezond als jij, maar geef wel borstvoeding. Bij mijn oudste was ik 9 maanden na de bevalling zonder er iets voor te hoeven doen (we eten overdag erg gezond en in de avond net wat te veel snoep) terug op gewricht. Nu was ik tijdens de zwangerschap minder aangekomen en blijf ik hangen op waar ik nu zit. Ik vertrouw erop dat het ooit wel goed komt. Ik ben nu nog erg vermoeid en vermoed dat ik in deze toestand beter niet kan afvallen. Sterkte gewenst. Die onzekerheid over je lichaam is heel naar. Zeker als je zo je best doet om af te vallen. Al is gezond eten nu belangrijker dan kilo’s kwijtraken voor je eigen herstel en goede borstvoeding.

2 jaar geleden

Hier ook nog 10 kilo zwaarder (22 aangekomen, 12 kilo na 10 dagen al kwijt, daarna niks meer). Ik heb mezelf inmiddels verplicht om niet meer op de weegschaal te gaan staan. Ben beetje begonnen met sporten en veel wandelen, voel me in ieder geval al zoveel beter en fitter hierdoor. En nee, dat is nog niet te zien en mijn kleding past ook nog lang niet, maar het gevoel dat ik bezig ben en me hierdoor ook energieker voelt is voor nu voldoende. Ik vecht ook al heel mijn leven met m'n gewicht. Probeer het nu los te laten en mezelf eerst goed te voelen mentaal, dan volgt de rest vanzelf.

2 jaar geleden

Hier ook nog 10 kilo zwaarder (22 aangekomen, 12 kilo na 10 dagen al kwijt, ...
Goede tip, moet die weegschaal eigenlijk ook weg doen!

2 jaar geleden

Reactie op Marianne123

Ik ben 10 weken geleden bevallen en weeg al 8,5 week exact hetzelfde. Ik ee ...
Ik voelde vandaag de vermoeidheid ook in slaan. En dat mijn lijf onder stress staat door de gebroken nachten. Terwijl ik ontzettend gelukkig ben onderschatte ik dit denk ik