19 Reacties

3 weken geleden

Die van mij (dochter) was 3 weken geleden bij het cb ook 14,5 kilo en 92 cm. Het is zeker geen overgewicht het is netjes binnen de lijnen!

3 weken geleden

Mijn zoontje is 89 cm en 14.1kg. Dit was 22 sept

3 weken geleden

Reactie op Manon-1992

Mijn zoontje is 89 cm en 14.1kg. Dit was 22 sept
Oke dan ben ik beetje gerust x

3 weken geleden

Reactie op Amberls

Die van mij (dochter) was 3 weken geleden bij het cb ook 14,5 kilo en 92 cm ...
Die van mij is maar 87 cm ze zit wel onder de curve van lengte dus

3 weken geleden

Onze dochter is 99cm en 17 kilo

3 weken geleden

Onze docht van 28 juli 2023 en zij is nu 81 cm en 10 kg En klein meisje

3 weken geleden

Mijn dochter was in augustus 85 cm en nog net geen 14 kg. Zit gewoon goed hoor. Ze zat qua gewicht iets erboven en qua lengte iets onder. Maar cb zei dat dit zichzelf gewoon recht trekt. Mijn dochter is ook alles behalve dik. Dus ik zou je echt niet druk maken. Die kinderen kunnen wat extra vet wel gebruiken, vooral met de komende kou en de beweging die ze hebben.

3 weken geleden

Ze is niet perse licht, maar echt rond deze leeftijd laat je niet gek maken. Mijn zoon is ook altijd wat aan de zware kant. Hij was met 90 centimeter 14,6 kilo. De enige keer dat we er wat over hoorde zei ze ook al ‘ach hij zal nog wel een groeispurt krijgen’. Hij is nu 107,5cm en 20,5 kilo ook dat vind de bmi meter nog steeds te zwaar. 😅 Overigens ziet hij er absoluut niet té stevig uit en wordt zijn groei en gewicht gewoon gezond en goed bevonden. 😊 overigens vind ik sowieso als kinderen in de groei zitten niet veel over te zeggen als ze gewoon goed en regelmatig gezond eten en een goede relatie met eten hebben. Je hebt zeker geen dikke peuter 😁

3 weken geleden

Heb je de app van het cb? Daar kan je gewicht en lengte invullen en dan kijken hoe haar lijntje gaat over de tijd heen.

3 weken geleden

Reactie op MevrouwIJsbeer

Heb je de app van het cb? Daar kan je gewicht en lengte invullen en dan kij ...
Nee die heb ik niet gewoon downloaden via de play Store dan ?

3 weken geleden

Mijn zoontje is met 88 cm 14 kg. Op het cb gemeten en gewogen en zit heel mooi in het groene lijntje 😊

3 weken geleden

Reactie op Femkedm

Nee die heb ik niet gewoon downloaden via de play Store dan ?
Groeigids heet die

3 weken geleden

Reactie op MevrouwIJsbeer

Groeigids heet die
En in je boekje van het cb kan je de eerdere metingen zien.

3 weken geleden

Mijn dochter is 91cm en 13,2kg. Mijn zoontje was op die leeftijd kleiner en zwaarder. Hij is nu 4 en qua lengte en gewicht heel gemiddeld. Het zegt op die leeftijd nog niet zoveel, tenzij het echt heel extreem is. Grote kans dat ze binnenkort weer even een groeispurt krijgt, dan is een beetje reserve juist fijn.

3 weken geleden

Dat kun je bij het cb toch exact zien in de tabel?

3 weken geleden

Reactie op NumberTwoOnTheWay

Dat kun je bij het cb toch exact zien in de tabel?
O.. ik lees nu onderstaande. Dan idd via de app.

3 weken geleden

Onze dochter is 86 cm en 11.4 kg. Onderaan de lijn maar precies past bij haar

2 weken geleden

Hier ongeveer 90 cm en 12 kg 😊

2 weken geleden

Mij zoon is 90 cm en 15 kilo, maar echt niets te dik. Wellicht wat zwaar maar goed zoals hij is