14 Reacties

3 jaar geleden

Groeit de buik niet goed of het kindje? Ik heb er helaas geen verstand van maar het lijkt me toch verder prima zolang het het kindje goed doet...?

3 jaar geleden

Wij kregen bij de 20 weken echo te horen dat ons kindje een buikomvang had van p4. We werden meteen doorverwezen naar het ziekenhuis, waarbij we 3 dagen later daar een echo hadden. Daar was de meting van het buikje p15. Over 4 weken terug naar het ziekenhuis en kijken wat ze dan meten.

3 jaar geleden

Hi, Niet precies dezelfde ervaring, maar met 27 wkn kwamen ze er bij mij achter dat de kleine een groeiachterstand had. Bij de 20 wkn was hij al aan de iets kleinere kant, maar bij 27wkn viel het echt op. Dit kwam door verminderde bloedtoevoer door de navelstreng waardoor de organen goed gevoed werden, maar er weinig overbleef om te groeien. Dit kunnen ze allemaal echt super goed meten en monitoren. In het ziekenhuis hebben ze hier goed materiaal voor. (Zo had ik dagelijks een ctg thuis). Uiteindelijk is onze kleine met 34wkn geboren met 1300 gram en hij heeft er echt niks aan over gehouden. Dit laatste wil ik vooral met je delen!!

3 jaar geleden

Reactie op Febbaby1

Hi, Niet precies dezelfde ervaring, maar met 27 wkn kwamen ze er bij mij a ...
Dank je wel, ik denk dat ik naar geruststelling zoek! Wat fijn dat het helemaal goed is gekomen. Heb je je ook zo’n zorgen gemaakt?

3 jaar geleden

Reactie op mhdv91

Wij kregen bij de 20 weken echo te horen dat ons kindje een buikomvang had ...
Die situatie zit ik nu ook in. Ik merk dat ik mijzelf een beetje gek aan het maken ben. Door HG heb ik weinig anders om handen dus afleiden lukt ook niet echt. Maar bij jou viel het dus mee? Ik heb ook nog steeds niet helemaal helder wat het nou betekent na de geboorte. Als dat er al is.

3 jaar geleden

Die situatie zit ik nu ook in. Ik merk dat ik mijzelf een beetje gek aan he ...