7 Reacties

2 maanden geleden

Mij ervaring is dat pushen juist averechts werkt. En van uit natuure is logies dat ze minder groente eten omdat ze eiwitten em vetten nodig zijn om te groeien. Bij ons helpt het dat ze mee helpt met koken en dan soms ook de groente proeft en eet en vaak eet ze met avond eten niet de groente vaak allen vlees of pasta of 2 happen en dan is klaar. Is denk ik ook een vaze maar ik zeg geen druk met eten eten moet leuk zijn. En geen verplichting maar dat is mijn mening. Je kan ook gewoon als tussen doortrekken groente neer zetten mischien word er dan wel wat tussen door gesnoept. Of maak groente pannekoekje.

2 maanden geleden

Reactie op Lilymy

Mij ervaring is dat pushen juist averechts werkt. En van uit natuure is ...
Dankjewel!

2 maanden geleden

Hier is het momenteel ook drama smorgens maak ik een smoothie met groenten als spinazie en bietjes. Dit vind hij heeerlijk en zit er gelijk groenten in s’avonds bieden we het wel aan maar maken er geen ding van eet je het niet ook prima. Eten moet gezellig zijn geen ruzie is onze mening. Verstoppen helpt ook 🥲 pureren door pastasaus bijvoorbeeld.

2 maanden geleden

Hier ook hoor. Wij besteden er niet te veel aandacht aan. Sommige dagen eet ze (bijna) geen groente en andere dagen eet ze ineens wel een paar stukken van iets. Het wisselt sowieso erg wat ze wel en niet lust, afhankelijk van hoe haar pet staat. Wat soms helpt is om iets net voor het avondeten te geven. Ik zet dan gewoon iets neer op de salontafel bijv. Komkommer, wortel of doperwten.

2 maanden geleden

Hier soms ook helemaal geen groente hoor! Ik zet ook altijd voor het avondeten een snackbordje neer met groente (komkommer, tomaatjes, paprika, avocado enz) dat eet m’n zoontje dan meestal wel. Zo heeft hij toch al iets van groente binnen mocht hij met avondeten weinig binnenkrijgen (wat vaak gebeurt 😅)

2 maanden geleden

Mijn peuter eet regelmatig op een dag geen groente. Wij pushen eigenlijk nooit. In de praktijk eten we 1 of een paar keer per week iets wat hij wel lekker vindt. Soms een paprika opsnoepen tijdens het snijden, soms een omelet met groente en soms de pompoen of zoete aardappel snoepen uit de curry. Ik vind het zelf geen probleem op deze manier. Qua avondeten neemt hij altijd wel een hapje, maar qua groente blijft het daar meestal bij, of spuugt hij het weer uit.

2 maanden geleden

Heel herkenbaar! Onze zoon eet vrijwel geen groente, hoevaak we het ook aanbieden of leuk proberen te maken. Soms helpt het snacken voor het eten hierin (snackworteltjes, komkommer of augurken). Hij lust gelukkig wel soep, dus dat proberen we vaak aan te bieden. We hebben het losgelaten 🥴