29 Reacties

2 jaar geleden

Hier de Evite en ik kolf alles, ik krijg er genoeg melk uit! Heel blij met zo'n handsfree ding en na 20 minuten slaat hij zelf af.. handen vrij en geen last van.

2 jaar geleden

Ik heb de Elvie enkelvoudig handsfree. Na een kolfconsult was deze het beste voor mijn situatie (ook fulltime bv en alleen voor voorraad kolven)
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

2 jaar geleden

Ik raad en kolfconsult aan. Vraag je consulente of je de apparaten die je op het oog hebt even kunt voelen, passen etc. Er zit enorm verschil in gemak, in pasvorm, in kracht, in volume, in .... Zo verklein je de kans op een miskoop enorm!

2 jaar geleden

Ik heb de medela freestyle flex (tip: bij Vergo e.d. Kunnen ze hem nog hebben staan in de winkel!) Lactatiekundige was niet perse fan van handsfree kolven (ook niet op tegen alleen merkte ze dat vrouwen met handsfree kolf meer last konden krijgen van borstontsteking - of dat het bij jou het geval is weet je pas als je de kolf hebt. Dus ik ging voor zekere voor onzekere😅) Ook fulltime borstvoeding en afkolven op 1-2 momenten per dag voor voorraad

2 jaar geleden

Ik heb de Ardo gehuurd tijdens mn kraamperiode, vond die niet fijn. Zowel het borstschild niet (hard) als de volledig handmatige bediening om naar de juiste standen te gaan (eerst snel dan rustig wanneer je toeschietreflex doorkomt). Daarna zelf de medela swing aangeschaft en hier zeer tevreden over. Deze zit prettig op de borst, de manier van zuigen voelde ook comfortabeler aan en je kan wel zelf nog handmatig het wijzigen (zowel de stand als de kracht), maar hij merkt automatisch wanneer het over moet. Waarom dit extra fijn is trouwens, als je geen kolfbh aanhebt (wat echt een aanrader ook is) heb je beide handen nodig om het vast te houden. Als je dan het standje moet wisselen is het hannesen om de kolf goed ondersteunt te laten, dat hij niet wegglijd en het knopje in te drukken. In mn kraamweek deed de verzorgster of mn man dus vaak even het wijzigen als ik het vroeg.

2 jaar geleden

Ik gebruik de medela swing maxi. Ik vind hem zelf heel fijn. Wel fijn om een kolfbh aan te schaffen of (zoals ik heb gedaan) een gat te knippen in een topje of sport bh. Ik ga binnenkort wel kolven met een handsfree kolf op mijn werk maar daar moet ik nog een keuze in maken

2 jaar geleden

Reactie op Hannelore13

Ik raad en kolfconsult aan. Vraag je consulente of je de apparaten die je o ...
Inderdaad doe een kolfconsult, probeer verschillende kolven, stel al je vragen en je bent in een uurtje klaar! Scheelt een hoop gedoe en een evt miskoop. Wat bij de ene vrouw goed werkt, werkt totaal niet bij de ander. Ik had een kolf op het oog, maar had daar bijv. veel minder opbrengst bij dan bij degene die ik uiteindelijk heb gekocht (Horigen Elody). En die was uiteindelijk ook nog goedkoper

2 jaar geleden

Ik heb mijn eigen lactatie deskundige eerder al gevraagd een kolf consult te doen, maar zij is helaas niet thuis in kolven. Ik zie het niet zitten om een andere te zoeken. Dus vandaar dat ik vooral ervaringen wil weten van mensen die bijvoorbeeld een Youha hebben of een andere en die aanraden qua zuig kracht etc.

2 jaar geleden

Ik heb een freestyle via marktplaats met een hoop extra koppelstukken. Fijne krachtige kolf. Nadeel is dat de membranen soms niet goed heen en weer gaan. Dan zet ik er een ander koppelstuk op en lukt het wel. Dat is stom gedoe en geen idee waarom precies hetzelfde membraan het de keer erop wel doet. Met kolf bh aan heb ik mijn handen alsnog vrij. Ik overwoog ook zo’n kolf die je in je bh kunt stoppen. Die kunnen echter minder melk opvangen dan de Medela en aangezien ik soms behoorlijk veel melk heb, is zo’n kolf minder geschikt voor mij. Het is een enorme zoektocht door zo veel aanbod. Succes gewenst met het doorhakken van de knoop!

2 jaar geleden

Ik heb een horigen wearable omdat andere positief waren en het een mooie aanbieding is https://www.borstkolfwinkel.nl/wearable-borstkolf-horigen.html Tot nu toe erg tevreden

2 jaar geleden

Ik heb de Youha The Ins Next. Enige verschil hiermee is dat deze dus een display heeft die aangeeft hoe lang je kolft en op welke stand. Dat heeft die andere niet. Die moet je dan koppelen met een app. Ik vind m krachtig genoeg en kan m vaak niet een verdragen op zn hardst. Ben er heel blij en tevreden mee. Mijn schoonzus heeft m ook en is er ook blij mee! Die heeft wel de Ins Gen 1, die is zonder display. The Ins Gen 2 is vooral met het motortje in de cup, maar daardoor kan er wel minder in.

2 jaar geleden

Ik heb de Medela freestyle handsfree, echt wat een top ding!! Lekker rond lopen terwijl er voeding wordt afgekolfd

2 jaar geleden

Reactie op Liselotte95

Ik heb mijn eigen lactatie deskundige eerder al gevraagd een kolf consult t ...
Ik heb een Youha gen 2 met app. De app heb ik 1x gebruikt maar heeft weinig toegevoegde waarde voor mij. Ik vind de zuigkracht meer dan genoeg, wel merk ik dat als de batterij bijna leeg is de zuigkracht ook wat afneemt. Ik geef ook t meeste live borstvoeding en het is makkelijk om ook te kolven en tegelijkertijd live te voeden. Het enige nadeel is dat er minder in kan tov van een klassieke kolf, maar t legen is zo gebeurd en dan kun je weer verder. (Er kan ongeveer 130ml in) makkelijk te bedienen en zit fijn (siliconen cups)

2 jaar geleden

Reactie op Marianne123

Ik overweeg nu deze cups. Daar kan ik de Medela Freestyle die ik al heb op ...

2 jaar geleden

Reactie op Marianne123

Ik heb een freestyle via marktplaats met een hoop extra koppelstukken. Fijn ...
Ik hoor veel positieve verhalen idd ook over de freestyle flex. Ik ben toch maar even gaan kijken op marktplaats ook. En ik heb er 1 kunnen scoren voor 90 euro. Dat word dan mijn hoofdkolf, omdat ik toch graag wel een krachtige wil. En dan voor ernaast wil ik uiteindelijk ook een handsfree aanschaffen. Dankjewel voor je tip voor die cups ook! Ik wist niet dat dat ook kon!

2 jaar geleden

Ook een goed idee!

2 jaar geleden

Ik heb de medela swing gebruikt tot voor kort. Fijne kolf (uiteindelijk ander slangetje aangeschaft waardoor ik dubbel kon kolven). Na een tijdje twijfelen of ik niet over wilde naar handsfree toch de knoop doorgehakt en een Vulpes Goods Max kolf gekocht. Dit had ik veel eerder moeten doen! Ik stop ze in mijn bh en kan gewoon (niet al te gekke) dingen doen! De opbrengst is net zo goed en soms beter dan de medela. Ook heeft hij meer verschillende modi en een kleinere maat borstschild (die ik toch nodig bleek te hebben.. Oeps). Ik vind het zo waardevol dat ik in die tijd gewoon even de vaat kan doen, kan eten of naar de wc kan!

2 jaar geleden

Reactie op Danithi

Ik heb een horigen wearable omdat andere positief waren en het een mooie aa ...
Deze heb ik ook. Werkt prima!