13 Reacties

2 maanden geleden

Je doet zo je best, en dat straalt echt uit alles wat je schrijft ❤️! Kleine kinderen zijn helaas vaak ziek in die eerste jaren. Hun immuunsysteem is nog volop bezig om weerstand op te bouwen, zeker als ze naar de opvang gaan. Maar dat betekent echt niet dat jij iets verkeerd doet. Je klinkt als een ontzettend lieve en zorgzame mama. Dat hij goed eet, goed slaapt en zoveel liefde krijgt, is precies wat hij nodig heeft om sterk te worden, ook al voelt het nu alsof het nooit ophoudt. Hopelijk knapt hij snel weer op, en vergeet niet om ook een beetje voor jezelf te zorgen, hoe moeilijk dat soms ook is. 💛

2 maanden geleden

Dit had mijn dochter ook. Continu ziek, als ze eindelijk van de buikgriep af was. Stond er een ander virus voor de deur. Dit liep ze op bij het kinderdagverblijf. We hebben het 1.5 jaar geprobeerd maar uiteindelijk ging ze vaker niet naar de opvang dan wel. Want ja, we werden ook om de haverklap gebeld dat ze ziek was en opgehaald moest worden. We hebben een andere constructie bedacht, en sinds ze niet meer naar de opvang gaat is ze nog nauwelijks ziek. Laatst waren mijn man en ik heel erg ziek, zij heeft er nauwelijks wat van gehad. Ik denk dat de overkill aan virussen er bij ons dochter ervoor zorgde dat ze nooit goed kon herstellen waardoor ze maar aan het kwakkelen was. Het ligt ook echt niet aan jou en hoe je voor je kleintje zorgt. Sommige kinderen zijn gewoon vatbaarder.

2 maanden geleden

Reactie op JulyMom23

Je doet zo je best, en dat straalt echt uit alles wat je schrijft ❤️! Klein ...
Hey ! Dankjewel voor je ontzettend lief berichtje , doet me zo goed om te lezen ! Heb er zelf een traantje van gelaten amai 🥺🥺

2 maanden geleden

Reactie op Rj1508

Dit had mijn dochter ook. Continu ziek, als ze eindelijk van de buikgriep a ...
Oh goed om te lezen dat ze nu niet meer zoveel ziek is , i wish ! 🥺 Gaat ze naar school dan nu ? Hoe heb je het kunnen oplossen dat ze niet meer naar de creche hoeft ? Omdat ik nu in bevallingsverlof ben tot eind december, dacht ik erover om hem ook een tijdje thuis te houden, zodat hij misschien wat kan herstellen. Maar tegelijk ben ik bang dat ik daar meer kwaad dan goed mee doe en dat zijn immuniteit dan misschien weer ‘afzwakt’ en hij daarna nog sneller ziek wordt. Ooit moet hij natuurlijk wel terug naar de crèche… en ik weet echt niet wat het beste is. Ik heb nu ook een baby van 2 maanden thuis, die natuurlijk ook alles overneemt van grote broer. En omdat ik om de 2 uur wakker word voor de voedingen, kan ik die rustige dagen soms echt wel gebruiken. Zeker omdat ik er grotendeels alleen voor sta de papa werkt elke dag, en vaak lange uren. Maar tegelijk breekt m’n moederhart elke ochtend als ik hem naar de opvang breng. 💔 Het voelt alsof ik hem telkens moet loslaten, terwijl ik eigenlijk gewoon wil dat hij even gezond kan zijn.

2 maanden geleden

Wat lastig voor jullie! Heb je er al aan gedacht om te bellen met het consultatiebureau? Ik heb dat twee of drie keer gedaan toen mijn dochter 0,5 jaar was en ik opvoedvragen had. Daar kunnen ze je advies geven, onderbouwd met kennis. Ik werd telefonisch ingepland bij een kindverpleegkundige meen ik. Het advies was warm, goed onderbouwd en geruststellend. Ik vermoed dat kdv juist helpt met het opbouwen van weerstand tegen bacillen maar zou ook radeloos zijn in jouw geval. Succes❤️

2 maanden geleden

Wij lopen bij de kinderarts omdat mijn zoontje elke 4 weken antibiotica nodig heeft vanwege een keelontsteking of oorontsteking! W kunnen geen reden vinden voor het vele ziek zijn, dikke vette pech zeggen ze. Heel erg zuur, hij gaat maar 1 dag per week naar de kinderopgang maar vaak loopt hij het daar helaas wel op. Je doet niks verkeerd twijfel daar niet aan!

2 maanden geleden

Reactie op SH1994

Wij lopen bij de kinderarts omdat mijn zoontje elke 4 weken antibiotica nod ...
Ach wat erg 😓 Dat was bij ons ook zo tot hij buisjes kreeg & ze helpen gelukkig wel ! Heeft af en toe nog een loop oor maar scheelt wel al pakken minder antibiotica kuren en hoge koorts dagen want die kunnen soms oplopen tot 39/40 graden bij zo een oorontsteking.. misschien is dat wel een tip voor jou ? maar ja zie, nu is het zovelen x een keelontsteking dus ja het is altijd wat anders… we zijn er nog zeker niet vanaf want pakt vgm inderdaad heel veel op van de kdv..

2 maanden geleden

Reactie op SH1994

Wij lopen bij de kinderarts omdat mijn zoontje elke 4 weken antibiotica nod ...
Dat denk ik ook wel maar is toch heel dubbel he.. zo veel ziek zijn is natuurlijk ook niet zo gezond 😔

2 weken geleden

Mogelijk: Vitamine D3 en K2 ophogen of amandelen eruit?

vorige week

Ik weet dat de meningen daarover verdeeld zijn, maar wij doen ons zoontje maar 1x per week in bad en ook zijn bedje 1x per week verschonen. Hij wordt wel elke dag gewassen. Ik heb wel eens gelezen dat dat ook beter is voor het immuunsysteem, maar geen idee of het waar is. Verder denk ik dat als je de mogelijkheid hebt, het niet verkeerd is om hem even thuis te houden om even aan te sterken. Als er steeds weer een nieuw virus bijkomt heeft het lichaam ook niet echt de tijd om echt te herstellen. Dat is wat ik zelf zou doen, maar onze situatie is anders en ieder kindje is ook weer anders. Klinkt in ieder geval of je enorm je best doet en hopelijk is het een fase!

vorige week

Heel herkenbaar. Mijn dochter is tot 1.5 jaar naar de opvang gegaan. Echt altijd ziek, was het ene voorbij.. stond het andere virus alweer om de hoek. Niet alleen zij, maar wij werden ook steeds ziek. Waardoor ik gezeur kreeg op mijn werk. Ik heb een nieuwe baan gevonden en toen de keus gemaakt haar van de opvang te halen. Sinds dien is zij, maar ook wij niet meer ziek geweest. Ik denk dat het een kwestie is van pech hebben. Iedereen zij weerstand werkt anders, je doet alles wat je kan.

vorige week

Wat ontzettend vervelend voor je zoontje maar ook voor jou dat hij zo vaak ziek is. 🩷 Ik zou het niet bij jezelf zoeken. Het is heel normaal voor jonge kinderen om vaak ziek te zijn vooral als ze naar de opvang gaan… ik snap dat je echt machteloos voelt wanneer jezelf en je zoontje zo vaak ziek zijn. Statisch gezien worden kinderen de eerste 2 jaar tussen de 6-10 keer ziek. Wanneer ze naar de opvang gaan loopt dat op naar 12 keer. Mocht je zoontje daarboven zitten kan het geen kwaad om naar de huisarts te gaan. Wellicht kunnen zij jullie geruststellen of meedenken. Het immuunsysteem wordt juist beter als je omgeving niet te schoon is… Kinderen die opgroeien met huisdieren of een boerderij hebben vaak minder allergieën doordat het lichaam gewend is om aan meer blootgesteld te worden. Om jezelf wat meer rust te geven kan je juist wat minder in bad doen of het bed slecht 1 x per week verschonen. Uiteindelijk hoesten kinderen elkaar gewoon in het gezicht op de opvang… dus daar kan je niet tegen wassen 😋. Sterkte 💪🏼 you are not alone!

7 uur geleden

Mijn zoontje had dit het eerste jaar, ook door opvang. Daarna werd het beter. Nu is hij al een half jaar thuis en gaat volgende week weer starten, samen met zijn pasgeboren zusje (september). Ik houd mn hart vast. Werk zelf in hrt onderwijs. Waar ik gek genoeg vrijwel nooit ziek van ben, maar die virussen van de opvang raken ons keer op keer. Ik hoop dat mijn werkgever een beetje oke doet als we straks weer elke maand ziek zijn. Ik kijk zo niet uit naar deze periode...