7 Reacties

7 dagen geleden

Ook nog geprobeerd dat ik niet bij het eten zit maar papa het doet, maar ook dat werkt niet. We laten haar zelf eten want helpen mag niet. Gepureerd, geprakt, grote stukken doen we ook.

7 dagen geleden

Ah dit is zo vervelend. Ik heb het nog niet rond 15 maanden gehad, maar wel rond 11 maanden ofzo. Toen is dat na 2 a 3 weken vanzelf weer over gegaan. Ik denk dat je alles doet wat je kan doen. En echt proberen los te laten. Ze gaat echt vanzelf weer eten en ze gaan echt geen honger lijden. Echt, het is een fase. Gewoon doorgaan met wat je doet en heel veel afwisselen, qua smaak, consistentie en beleg.

2 dagen geleden

Onze dochter van 25/8 idem dito. Toevallig las ik van de week dat ze rond deze tijd minder gaan eten omdat ze minder hard groeien dan afgelopen maanden. Bij ons is ook sprong 9 begonnen dus ik denk dat het een combi is van beide. Zelf denk ik ook vaak, zolang ze goed in haar vel zit, vind ik het prima dat ze minder eet. Ik denk dat eten nog redelijk instinctief is, dus dat ze eet waar ze behoefte aan hebben. Soms merk ik ook dat mn dochter bv puur voor de vetten in de maaltijd gaat, of juist voor de eiwitten of koolhydraten. Ook dan denk ik, ze zal onbewust wel ergens meer of minder behoefte aan hebben..? Als ik zo het eetpatroon hoor van je dochtertje , denk ik dat het nog prima is hoor! Zolang ze maar goed drinkt.. Ik vind dat je het goed doet 😄

2 dagen geleden

Reactie op Mominaugust

Onze dochter van 25/8 idem dito. Toevallig las ik van de week dat ze rond d ...
Dank je voor je reactie, wat fijn om te lezen !! Voor jou natuurlijk niet maar herkenning is toch altijd wel fijn haha. Hopelijk is het een fase en gaan ze straks gewoon weer lekker eten . Ze is gelukkig wel vrolijk dus dat scheelt de helft 😊.

één dag geleden

Hier wordt ook heel slecht gegeten de afgelopen weken, terwijl hij ook altijd heel goed at. Hij is nu net 14 maanden

één dag geleden

Dit komt en gaat in fases, onze oudste heeft dit ook heel erg. Wat mij heeft geholpen is de kinderarts (onze oudste gaat om andere redenen twee keer per jaar naar de kinderarts) die zei dat je op deze leeftijd niet per dag moet kijken wat er gegeten wordt, maar per week. Hou dat eens bij een dan zie je dat ze waarschijnlijk het meeste nog wel binnen blijft. En als k lees wat ze nu eet, is nog wel ok. Hier af en toe dagen gehad met een halve banaan, een koekje en twee happen rijst (zonder te overdrijven). Dag daarna at ie op de opvang dan ineens vier boterhammen...

één dag geleden

Eten en drinken wisselt hier ook sterk. Ene dag nauwelijks eten, andere dag is hij een bodemloze put. Dan vindt-ie dat lekker, dan weer wat anders. Hoort er bij en kan soms nog wel eens veel erger worden ('toddlers survive on air, snacks and spite' las ik ooit ergens😂). Hoe meer je er druk op legt hoe meer aversie er tegen eetmomenten kan ontstaan. Dus inderdaad loslaten. Misschien dat dit artikel helpt: https://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/zwanger-en-kind/dreumes-en-peuter/de-lust-ik-niet-fase.aspx