11 Reacties
2 jaar geleden
Ik zou stoppen met wassen met shampoo. Ook al is het zeepvrij, neutral is niet troepvrij. Als je toch graag shampoo wilt gebruiken, zou ik gaan voor de babyshampoo van Incia. En na het badderen even verzorgen met een troepvrije olie. Incia heeft ook baby olie, niet specifiek voor de haartjes, maar wel ook troepvrij. Attitude heeft ook fijne babyproducten.
2 jaar geleden
Ik zou ook even stoppen met haren wassen, weet niet hoeveel haar ze heeft, maar wij hebben nog nooit de haren gewassen 🙈.
Verder heeft de polderkol hele fijne olieën, toen onze kleine Berg had heb ik de kamille olie erop gesmeerd en daarna kon ik zo alles wegkammen.
2 jaar geleden
Ook mijn zoontje heeft berg. Het was een tijdtje weg en het is nu weer terug, ik heb gelezen dat je er niet aan mag zitten en dat het van zelf weggaat en dat het een symptoom kan zijn van prikkels verwerken.
Mag ik vragen of je iets extra’s heb gedaan voor de eczeem? Mijn zoontje heeft ook eczeem op zijn wangen. Alles wat ik gebruik als huidproducten zijn van incia dus zonder troep. Ik heb van de ha hormoonzalf gekregen. Helaas ben ik die toch gaan gebruiken en het heeft geholpen maar na dat ik met zalfje gestopt ben komt het terug. Je mag het ook maar x aantal dagen gebruiken
2 jaar geleden
Soms komt berg ook door restproducten van het badje wat achterblijft. In het bad zit bad olie en de shampoo die je uitspoelt. Dit gaat nooit 100% weg en kan de huid ook irriteren. Sinds wij ons zoontje meenemen onder de douche gaat het veel beter met de berg 😊. In bad spoelen we het haar altijd even na met de douche vlak voor hij eruit gaat om zeker te zijn dat restproducten weg gespoeld worden.
Misschien dat het bij jou ook werkt?
2 jaar geleden
Reactie op romama
Ook mijn zoontje heeft berg. Het was een tijdtje weg en het is nu weer teru ...
Voor de eczeem hebben wij de hormoonzalf voorgeschreven gekregen en een vette huid crème.
D3 hormoonzalf hebben wij nog niet gebruikt gezien de vette huid crème afdoende is.
De vette huid crème zit 50% vasaline.
Ons were gezegd dat we ruim week langer moeten smeren nadat de eczeem weg is.
2 jaar geleden
Bij eczeem moet je zo min mogelijk in een warm bad gaan, want warm water droogt de huid uit. Dit is althans wat ik begrepen heb. Maar fijn dat jullie wel konden badderen en dat de eczeem wegtrok. Misschien wel door de olie.
Shampoo is totaal onnodig. Onze oudste is bijna drie en de keren dat we shampoo hebben gebruikt zijn op één hand te tellen. Geen enkele andere diersoort gebruikt het. Je kunt ermee stoppen. Want ook met zeepvrij wrijf je met lichaamsvreemde dingen over het hoofd.
Aan berg hoef je niks te doen. Mijn oudste had op een bepaald moment zoveel berg dat ik er wat aan wilde doen. Toen heb ik zijn hoofdhuid vet gemaakt met babyolie en de berg er met een pasje af gekrabd. En dat waren de enige keren dat ik shampoo gebruikte, want hij kreeg er een vies vet hoofd van. Waar de shampoo niet eens goed tegen hielp.
2 jaar geleden
Mijn dochtertje heeft/had ook veel last van exceem. Van cetromacrogol (vetcteme) van huisarts ging het niet weg.
Ik heb toen frambozen zalf in combinatie met shea butter besteld. Eerst de profeet, kleine potjes. Binnen 3 dagen zo goed als weg.
Frambozenzalf overdag smeren en sheabutter voor de nacht.
Bij de beschrijving staat ook dat het kan helpen bij berg. ( & Nog heel veel meer).
Neem eens een kijkje op de site van puurgelukstore. Even intikken op google.
Het is niet goedkoop, maar als het helpt dan is het het meer als waard vind ik!
2 jaar geleden
Hi! Mijn ervaring is, is dat je berg beter niet kan uitkammen met een luizenkam wanneer het nog (deels) vastzit aan de hoofdhuid. Je kan dan de haarzakjes meetrekken, wat zorgt voor kale plekken op ten duur. Wanneer het losse schilfers zijn, kan dit uiteraard wel. Ik heb er zelf ook met enige regelmaat last van en gebruik dan de bergzalf van Dr. Leenarts. Dit is eigenlijk voor baby’s en kinderen. De zalf zorgt ervoor dat de berg zacht word en los gaat en vervolgens kun je het uitkammen met het luizenkammetje dat erbij zit. Ik heb van horen zeggen dat de eczeem zalf van Dr. Leenarts ook fijn is. Maar bij ons zijn dit vaak inderdaad gevolgen van bepaalde doucheproducten in combinatie met het veranderende weer. Tijdens de herfst en lente hebben we hier in huis er het meeste last van!
2 jaar geleden
Mijn dochtertje had ook heel erg berg op haar hoofdje. Met de zalf van Dr.Leenarts was het snel verdwenen. 1x insmeren, in laten trekken & met een soort luizenkammetje zachtjes over het hoofdje. Het was weg en is tot nu toe niet terug gekomen. Wij hebben het ongeveer 3 maanden geleden gedaan.