32 Reacties

2 jaar geleden

Ik zou het zo simpel mogelijk houden, anders kan ze de rest van haar leven haar naam spellen 🙈 dus gewoon Lia.

2 jaar geleden

Ik vind het in het Spaans heel mooi, maar inderdaad niet handig in Nederland. Zo kennen we het hier niet en zal ze altijd moeten uitleggen.. Voor in Nederland zal iedereen het schrijven als Lia, maar ik vind persoonlijk Liya ook erg leuk en weer wat anders dan standaard. En Liya is makkelijker uit te leggen dan Lía. Liya krijgt mijn stem :) Succes!

2 jaar geleden

Zou inderdaad niet voor de í gaan in Nederland. Lia is waarschijnlijk hoe mensen het verwachten te gaan schrijven, Liya is ook leuk en makkelijker te vertellen

2 jaar geleden

Ik zoi persoonlijk gaan voor Liya! Ik vind Lia dan weer te simpel en te Hollands.

2 jaar geleden

Ik zou niet weten hoe je de í uit moet leggen in het NL, misschien als ' i met een streepje' ofzo? Maar denk dat veel mensen het dan nog niet snappen omdat die letter geen functie heeft in het nederlands en dus nooit wordt gebruikt. Ziet er wel mooi uit en ik snap als je zelf spaanstalig is dat het wel je voorkeur heeft. Je kan er ook voor kiezen om het officieel Lia te maken en met spaanstalige familie oid gewoon Lía te schrijven..

2 jaar geleden

Ik zou zelf niet perse aanraden om een teken op een letter te plaatsen. Ik heb zelf een é in m’n naam. Ten eerste krijg ik eeuwig vragen erover, en ten tweede wordt er vaak geen gehoord gegeven aan dus wel m’n echte naam met een é, en daarnaast, als ik pakketjes krijg (geen wereldramp) dan heet ik ….@&€’&…. Ipv een simpele é 🤣 Zelfs m’n eigen werkgever kan m’n naam niet goed in het systeem zetten. Nog vind ik e zonder streepje prima, maar zo heet ik officieel dus niet. Ik zou voor Liya gaan!😊

2 jaar geleden

Ik zou voor Liya kiezen 😊

2 jaar geleden

Ik zou gewoon voor Lia gaan. Waarom zou het ingewikkeld moeten? Liya vind ik zelf een beetje gek staan en voegt ook niks toe aan de uitspraak.

2 jaar geleden

Ik vind Liya wel erg leuk 🥰

2 jaar geleden

Reactie op Paulineexx

Ik zou zelf niet perse aanraden om een teken op een letter te plaatsen. Ik ...
Om die reden gebruikt mijn vriend de trema in zijn naam in het dagelijks leven vaak niet, staat wel in z'n paspoort/ officiële documenten. Maar ik zou vooral gaan wat voor jullie het mooiste is, waar je je het beste bij voelt. Liya vind ik persoonlijk niet zo mooi (overbodig ingewikkeld). Lia is een prachtige naam en zo al goed. Maar omdat ik Spaans spreek (niet als moedertaal overigens) snap ik wel waarom Lía voor jou logisch zou voelen.

2 jaar geleden

Haha die naam had ik ook als het een meisje was! Toen ook al gedacht over schrijfwijze en hadden Liya 😊

2 jaar geleden

Ik houd van Hollandse namen. Zelf zou ik voor Lia gaan.

2 jaar geleden

Liya!

2 jaar geleden

Liya

2 jaar geleden

Ik zou voor Lia gaan. Dat hoef je in Nederland het minste uit te leggen. Lia-met-y kan ook Lya worden, of je kindje heet altijd Lia-met-i-y

2 jaar geleden

Liya!

2 jaar geleden

Liya :) vind persoonlijk Lia heeeeel ouderwets

2 jaar geleden

Ik stem voor Liya, toch moderner dan Lia. En Lía is lastig voor Nederlanders. Mijn man heeft ook een í in de naam, anders klopt de uitspraak niet (ook Spaans). Mensen doen er echt de vreemdste dingen mee. En ja spellen? De meest simpele namen kennen tegenwoordig varianten.

2 jaar geleden

Ik zou gewoon Lia doen, maar ik houd meestal van de schoonheid van eenvoud

2 jaar geleden

Liya! Hoe mooi t Spaans ook is, hier zal ze t altijd moeten uitleggen ...