41 Reacties
3 jaar geleden
Ik heb het voor, tijdens en na de ovulatie gedaan; ik denk dat ik met een shettles transgender eindig? 😉 Uiteindelijk bepaalt (biologisch gezien) het zaad van de man.
Ik duim voor je!
3 jaar geleden
De shettles methode is gebaseerd op een aantal eigenschappen van x zaad vs y zaad die al lang en breed onjuist bewezen zijn. Pure onzin dus.
3 jaar geleden
Reactie op Lia90
Mijn zoon had een meisje moeten zijn, dus klopt niet🤭
Ja dat geldt voor onze zoon ook. Toen ook over gehoord en opgezocht, kans is ongeveer 55%/45% met deze methode.
3 jaar geleden
Deze theorie klopte inderdaad bij mijn eerste dochtertje. Ook van 2 andere jongetjes weet ik dat deze theorie bij hen opging. Dan zouden we volgens deze theorie nu weer een meisje krijgen. Ben heel benieuwd😅😊
3 jaar geleden
Reactie op Leonie.90
Dat zou betekenen dat elke IUI baby een jongen zou zijn, maar ik heb toch e ...
Ja het idee er achter is dat, gemiddeld, mannelijke spermacellen sneller bewegen, maar ook sneller opgebrand, dan vrouwelijke. Maar die houden het dan wel weer langer uit.
Bij IUI is die factor er uit gehaald natuurlijk:)
3 jaar geleden
Reactie op Raeven
Meisjes-zaad kan veel langer overleven dan jongens-zaad.
Ik denk dat het ...
Dat is dus echt pure onzin, niet alles geloven dat je op het internet leest hè. Nogmaals, de theorie van meneer Shettles is echt al lang en breed onjuist bewezen
3 jaar geleden
Reactie op AmyAnoniem
Ja het idee er achter is dat, gemiddeld, mannelijke spermacellen sneller be ...
Y spermacellen bewegen niet sneller, X spermacellen leven niet langer. Leuke theorie, niet gegrond in de biologie "helaas".
Nogmaals: pure pure pure onzin
3 jaar geleden
Y spermacellen bewegen niet sneller, X spermacellen leven niet langer. Leuk ...
Klopt, het is het idee er echter. Alleen is er nogal discussie over of dat idee klopt, en als het al klopt is het zo'n klein percentage verschil dat er niet bepaald sprake is van dat je op deze manier kunt kiezen...
3 jaar geleden
Reactie op AmyAnoniem
Klopt, het is het idee er echter. Alleen is er nogal discussie over of dat ...
Onder deskundigen heerst die discussie niet, alleen onder leken op het internet.
3 jaar geleden
Het is inderdaad al bewezen dat er geen verschil zit in de zaadcellen met X of Y en daarmee ontkracht.
De theorie dacht van wel en daarmee zou de kans wat groter zijn op een bepaald geslacht, maar ook daarbij werd niet beweerd dat je dan zeker dat geslacht zou krijgen.
3 jaar geleden
Reactie op Raeven
Hahaha, lekker belangrijk allemaal. Het maakt me werkelijk niks uit. Ben no ...
Wij hebben zelf 2 jongen en zijn er heel blij mee. Alleen de omgeving die reageerde soms zo dom.
Zo vertelde ik bij de 2e dat het een jongetje was…. Een keer kreeg ik de reactie ohhhh wat jammer geen meisje😓
En zo hadden wij een vrijgezellenfeestje en ze vroegen wat het was, ik zij een jongen, (ze wisten dat er al een zoon hadden) krijg je een reactie oh leuk
mijn schoonzus stond naast mij was ook zwanger van de 2e( hadden ook al een jongen en dat wisten ze) zij kreeg uiteraard de zelfde vraag. Dus zij een meisje. Toen was de reactie in eens veel enthousiaster oh echt wat super leuk.
Nou moet eerlijk toegeven dat dat echt niet fijn voelde. Niet dat ik minder blij was met onze prachtige zoons maar toch.
En nu zwanger van de 3e iedereen dicht om ons heen weten dat we altijd de wens hebben gehad voor 3 of 4 kinderen .
Maar ben bang dat als ik straks vertel dat ik zwanger ben dat mensen denken of zeggen dat we dat vast doen om een meisje te krijgen.
Ik weet wel niets van aan trekken maar dat voelt diep van binnen toch niet heel fijn.
3 jaar geleden
Reactie op Sandraz21
Wij hebben zelf 2 jongen en zijn er heel blij mee. Alleen de omgeving die r ...
Zulke reacties zijn inderdaad niet leuk. Voelt op zo'n moment best vervelend. Alsof je minder blij moet zijn met hetzelfde geslacht.
Ik was net bevallen van mijn 2e, een meisje. Mijn oudste, een jongen, van net 2 jaar zei toen: ik wil 5 zusjes. We hebben allemaal hard gelachen. 7 jaar na zijn uitspraak had hij inderdaad 5 zusjes. Hoe dan... moeten er nog steeds om lachen.