407 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op ElisaIndo
Ja 🤣 ik klaag er al 2 weken over in de klaagmuur. Hoe eerder ze beginnen h ...
Vooral meer huilen, slechter slapen, niet willen/kunnen slapen, ...
Oh en los van het sprongetje maar ze heeft ook veel last van krampjes momenteel.. dat kan er nog wel bij 🥲🥲🥲
En jij?
2 jaar geleden
Reactie op Echo2
Vooral meer huilen, slechter slapen, niet willen/kunnen slapen, ...
Oh en ...
Ja zwaar is het he 😩. Hier ook heel slecht slapen. Al ruim 2 weken elke nacht gemiddeld 3 uur bezig om haar weer weg te leggen waar ze voorheen doorsliep. Ook in de avond ruim 2/3 uur bezig om haar in slaap te krijgen. Vorige week zelfs een nacht gehad dat ik recht op met haar zat in bed van 00:45 tot 05:15 🙃. Ook overdag vechten tegen haar slaapjes en alleen maar op me willen slapen. Merk dat ze gewoon heel licht slaapt en elk klein geluidje schrikt ze al wakker van. Voor de rest is ze overdag nog steeds heel vrolijk gelukkig. Lastige is, ze wil geen speen, alleen tepel. Dus ik heb geen moment rust nu. Ben nu aan het oefenen met troosten vanuit haar bedje want anders ga ik eraan onder door…nachten doe ik overigens altijd alleen. Het is zwaar, maar weet dat ze hierna alleen maar beter en dieper gaan slapen! Dat geeft hoop.
2 jaar geleden
Hier zitten we aan week 5 met nog een verkoudheid erbovenop 🥴🥴🥴 Slecht eten, slecht slapen, humeurtje... Ben al blij dat de fase krijsen-zodra-je-me-weglegt gedaan is. En ik probeer gewoon te onthouden dat het voor haar vast zwaarder is dan voor mij 😅
2 jaar geleden
Reactie op ElisaIndo
Ja zwaar is het he 😩. Hier ook heel slecht slapen. Al ruim 2 weken elke na ...
Oh jeetje, klinkt idd ook lastig voor je. En heb je al verschillende soorten speentjes geprobeerd? Ik probeer ook eerst te troosten vanuit het bedje, soms lukt dat, soms helaas niet. 🥲 ze neemt wel een speen dus soms helpt het om haar speentje te geven. De nachten zijn ook voor mij alleen, het is idd soms zwaar! Mijn partner werkt veel dus eigenlijk komt de zorg voor onze dochter zowat volledig op mijn schouders terecht. 🥲 ik voel er mij soms wat alleen in, wat het niet makkelijker maakt.
Ik hoop dat ze na deze fase idd beter slapen! 🙏🏼🙏🏼🙏🏼
2 jaar geleden
Reactie op Tjm
Hier 3 maanden, maar lijkt al in sprong 4 te zitten, kan dat 😐
Kan zeker! Mijn zoontje is morgen 3 maanden en begint dan ook aan sprong 4 (al heb ik het idee dat hij er al in zit 🙈). Wordt gerekend vanaf de uitgerekende datum. Ik liep 9 dagen overtijd dus daarom nu al in sprong 4
2 jaar geleden
Pff hier ook al 2 weken een hele andere baby, ze is nu ruim 14 wk dus lijkt me wat aan de vroege kant, maar ze heeft wel alle 'symptomen' van een sprongetje..
Probeert om te rollen, ze wil 's avonds niet slapen (lees: krijst zodra je haar weglegt) en slaapt overdag ook vaak moeizaam (vooral 's middags). Ze heeft ineens ook last van krampjes en laat veel scheetjes terwijl ze dat de afgelopen 3 maanden eigenlijk nauwelijks had. Sinds het weekend is ze ook nog verkouden erbovenop.. kan echt niet wachten tot dit voorbij is, vooral de avonden/nachten beginnen me op te breken 🥺
2 jaar geleden
Reactie op ummivana
Pff hier ook al 2 weken een hele andere baby, ze is nu ruim 14 wk dus lijkt ...
Sprongetjes kunnen soms ook eerder of later komen. Ieder kind is anders en de datum van sprongetjes kun je eigenlijk altijd met een korreltje zout nemen. Mijne was 12 weken toen sprong 4 begon, maar was wel bijna 52 weken zwanger 😅
2 jaar geleden
Reactie op Echo2
Oh jeetje, klinkt idd ook lastig voor je. En heb je al verschillende soorte ...
Ja alle soorten geprobeerd. Af en toe neemt ze hem voor een paar seconden en dan spuugt ze hem weer uit. Ze heeft wel ontzettend veel zuigbehoefte. Snap dat je je idd alleen voelt. Heb ik ook. Vooral snachts he als alles zo zwaar lijkt. Je doet wat je kan en probeer ook af en toe om hulp te vragen he. Is helemaal niet gek! ❤️
2 jaar geleden
Hier zitten we aan week 5 met nog een verkoudheid erbovenop 🥴🥴🥴 Slecht e ...
Hoe lang duurde die fase bij jullie dan? Wij zitten er al ruim 2 weken in en het krijsen zodra je me weglegt fase is voornamelijk hoe bij ons de sprong/slaapregressie tot uiting komt. Verder heel vrolijk maar vooral niet weggelegd willen worden en heel licht slapen.
2 jaar geleden
Reactie op ElisaIndo
Hoe lang duurde die fase bij jullie dan? Wij zitten er al ruim 2 weken in e ...
Het was hier een week. Net wanneer ik het echt niet meer aankon, stopte het (dat was eind oktober). Sindsdien slaapt ze meestal de nachten door en rolt ze wel! 'Gewoon' even aan toegeven (hoe vermoeiend het ook is), het stopte hier echt plots. :)
2 jaar geleden
Reactie op ElisaIndo
Oh wat fijn dat dat zo kort duurde! En had je het idee dat het was gestopt ...
Ja, echt 2 dagen erna rolde ze van buik naar rug :) dan was het even beter, daarna weer een week krijsen en krampen en reflux. Echt ontzettende ups en downs de afgelopen maand
Om wat hoop te geven: heb het gevoel dat het hier na 5 weken stilaan erop zit, maar ik durf nog niet echt victorie te kraaien haha. Draagdoek was hier de beste vriend, en echt vaak een doek over haar ogen omdat ze anders weigerde te slapen. In slaap vallen blijft opeens wel wat moeilijker dan voorheen, maar dat komt hopelijk ook wel terug