38 Reacties

2 jaar geleden

Helaas geen tips, maar ik zit hier nu ook al 1,5 uur met een klaarwakkere baby die niet in slaap is te krijgen, wanhopig word je ervan, weet dat je niet de enige bent!

2 jaar geleden

Reactie op cm1985

Helaas geen tips, maar ik zit hier nu ook al 1,5 uur met een klaarwakkere b ...
Vreselijk!!! Wat doe jij dan? Zit je gewoon met je baby? Ik vind t zo moeilijk om eraan toe te geven wetende dat ik zo chagariinig ga zijn de rest vd dag😞

2 jaar geleden

Wij hebben overdag geoefend met zelfstandig in slaap vallen. Gewoon zonder in slaap te wiegen, wakker in zijn bedje leggen. Dit vond hij de eerste keren absoluut niet leuk, maar liever overdag ermee oefenen dan s nachts. Zo ging dit steeds beter en nu kan ik hem na een nacht voeding wakker terug leggen in zijn bedje en valt hij vanzelf weer na een kwartiertje in slaap. Ook doen wij hem inbakeren sinds twee weken. Als hij komt in de nacht, eerst luiertje verschonen en ingebakerd de fles geven. Zo blijft hij ook rustiger tijdens de fles. Dit werkt voor ons en voor hem heel erg fijn, omdat hij veel dieper slaapt. Hij is donderdag 8 weken.

2 jaar geleden

Reactie op mamavanidrislouay

Wij hebben overdag geoefend met zelfstandig in slaap vallen. Gewoon zonder ...
Wij doen dit ook, overdag was eerst ook drama maar ze valt redelijk goed in slaap (behalve einde middag maar da’s wel normaal). Ze slaapt echt 2x lange dutjes. Maar ‘s nachts is gewoon drama ze wil gewoon niet in dr bedje! Ze heeft het hele pakket: schone luier, volle buik, white noise, ingebakerd, donkere rustige kamer… ik ben ook wel wat gespannen om het te gokken zoals jij het doet, dus wakker wegleggen en hopen dat ze zelf in slaapt valt. Maar de kamer erna ligt onze peuter en als die ook wakker wordt stort ik in 🥴

2 jaar geleden

Wat super vervelend!!! Ik sla het verschonen van de luier in de nacht over, zo wordt onze zoon niet echt wakker. Meer een droomvoeding. Binnen een half uur slapen we samen verder. Ritme nu met 7 weken 23.00 uur, 04.00/04.15 uur en 08.00 uur

2 jaar geleden

Reactie op firstmiracle

Wat super vervelend!!! Ik sla het verschonen van de luier in de nacht over, ...
Ja dit is top, dit deden wij ook en dat hielp wel. Maar wij leggen haar na de voeding van 19:30 weg en ze is er dan 3:00/4:00 weer en als ik haar dan niet verschoon is ze bij de fles van 7u behoorlijk doorgelekt 😢

2 jaar geleden

Reactie op SMONN

Ja dit is top, dit deden wij ook en dat hielp wel. Maar wij leggen haar na ...
Oh ja dit had ik inderdaad ook. Toen dacht ik, ik maak jou mooi nog even wakker voordat we de nacht in gaan want je red het toch nog niet de hele nacht en zo is het voor mij/ons fijner. Oftewel, ik maak hem nu iedere avond rond 11 wakker. En dat helpt ons echt wel.

2 jaar geleden

Reactie op SMONN

Vreselijk!!! Wat doe jij dan? Zit je gewoon met je baby? Ik vind t zo moeil ...
Lastig hè? Van gewoon zitten wordt ze heel onrustig en dan wordt het hard huilen met het risico dat de rest van het huis wakker wordt, dus ik loop nu rondjes in de draagzak🙄 overdag lukt het haar overigens ook niet om zelf in slaap te vallen🙈

2 jaar geleden

Reactie op firstmiracle

Oh ja dit had ik inderdaad ook. Toen dacht ik, ik maak jou mooi nog even wa ...
Als TS de baby niet wakker wil maken voor een voeding: ik ken ook mensen die hun baby verschonen voor ze naar bed gaan terwijl de baby gewoon slaapt. Gewoon in bed snel verschonen. In het begin werd de baby er nog wakker van maar na paar dagen niet meer. Het helpt als je even billendoekje in je hand opwarmt voor je hem gebruikt. Wellicht het proberen waard? Verder ook geen tips behalve het uitzitten. Ik ben heel vaak vanaf 2-3 uur s nachts al op 😅🙈🙈

2 jaar geleden

Bij mij hielp het om.het bedje op te warmen met een kruik... als ik haar dan terug leg heeft ze een warm bedje net als bij mij...

2 jaar geleden

Hier hetzelfde probleem, helaas wordt m’n andere dochter dan dus ook wakker.. ik ben al van half 4 wakker nu en de dag gaat nog lang duren in m’n uppie. geen tips helaas 😩

2 jaar geleden

Wij doen rond 11 uur nog een fles. De fles van 7 uur doen we al boven. We doen uitkleden, romper aan (lange mouw) en dan inbakeren. We lezen verhaaltje, doen de fles en houden hem dan nog even rechtop. De fles en het rechtop houden doen we in het donker met een nachtlampje op rood licht bij ons. Dan leggen we hem slapend in bed die we voorverwarmd hebben en evt speen in bij het in slaap vallen of het licht wakker worden in bed. Dan tegen 11 uur de fles van de nacht, nog 1x verschonen, voeden weer in donker, bedje verwarmen en de rest zelfde. Komt dan nu nog in de nacht 1x. Doen we dan alleen voeden in het donker en dat rode lampje. Kan hem dan eigenlijk slapend wegleggen. Hadden dit ook voorheen. Zaten de hele nacht wakker te zijn, om hem in slaap te krijgen. Vreselijk.. hij wilde hier slecht op z’n rug liggen. Heeft last van z’n nek, waarvoor we bij fysio lopen. Inbakeren haf hier enorm veel rust, voor zowel doorslapen als in slaap vallen. Als hij nu wakker wordt s nachts is de speen en white noise knuffel voldoende om hem weer te laten slapen.

2 jaar geleden

Inbakeren helpt bij ons goed, als je dat nog niet doet zou ik dat zeker proberen!

2 jaar geleden

Reactie op SMONN

Vreselijk!!! Wat doe jij dan? Zit je gewoon met je baby? Ik vind t zo moeil ...
Ik denk dat je geen andere keuze hebt dan er aan toegeven.. Misschien wat langer op je laten slapen dat ze echt weg zijn en niet alleen de melk coma.. witte ruis aan.. Ja dat is kut in de nacht.. Maar 't hoort nou eenmaal bij baby's.. 🙈 Misschien voelt ze jou onrust en dat ze daarom wakker blijft..

2 jaar geleden

Wat balen! Wij doen als volgt: heel zacht nachtlampje aan, niet praten, eerst verschonen, dan de fles geven, 10min rechtop houden (dan valt ze na een paar minuten half in slaap), inbakeren, nog kort even wiegen/op haar ruggetje kloppen tot de oogjes dichtvallen, neerleggen en nog een beetje kloppen/wiebelen tot ze echt rustig/sleepy is en dan gwn de kamer uit. Dan valt ze zelf in slaap. Beetje zoals de 4S-methode. Ik vind het zelf niet helpen om haar uit bed te halen als ze onrustig is; beter troosten terwijl ze in bed blijft, met op haar ruggetje kloppen/heen en weer wiebelen/hand op haar buik/speen. Tenzij ze echt huilt. Maar ik realiseer me wel dat dit niet het medicijn is voor elke baby en dat we misschien heel erg makkelijk praten hebben. Het is wel zo dat sinds ik haar overdag op dezelfde manier wegleg, ze overdag ook opeens dutjes in haar bedje doet. Voorheen niet, toen ik veel meer ging wiegen en telkens weer oppkken en geen duidelijke volgorde etc. Dus dit maakt haar echt slaperiger. Ik hoop echt dat jullie iets vinden dat werkt!

2 jaar geleden

Wat balen! Wij doen als volgt: heel zacht nachtlampje aan, niet praten, eer ...
Ja, dit werkt super! Wij doen namelijk exact hetzelfde 🤣 bij ons zoontje ook gedaan en die was na 3,5 maand van de nachtvoeding of en slaapt sindsdien volledig door! alleen nu na de nachtvoeding werkt het op 1 of andere manier minder.. ze is ook nog wel klein natuurlijk. overdag werkt dit super en ze heeft zelfs 1,5 week lang geen nachtvoeding gevraagd sinds we dit doen. Maar sinds 3 nachten wel weer en is het meer drama 🤓 uiteindelijk is ze wel in slaap gevallen en heb ik ook nog 2 uur kunnen slapen dus overleef de dag wel weer haha

2 jaar geleden

Reactie op SMONN

Ja dit is top, dit deden wij ook en dat hielp wel. Maar wij leggen haar na ...
Ooh maar dat is al een heeeeele lange slaap! Kan je niet net voor jullie bedtijd nog een voeding doen? Je kan beter om 22.30 nog een wakker kind hebben als om 3.00. Als ze vanaf een uur of 23.00/24.00 zolang slaapt is het alweer ochtend. Ik ben er in het begin echt voor gaan zitten. Maar ik voed in bed en dat vind ik zelf erg schelen met het wakker worden. Ik hang dan dus nog 15 tot 20 min op met haar lekker onder het deken. Dan wordt ik niet koud en heeft zij het lekker warm waardoor ze makkelijker in slaap weer valt. Pas als ze diep in slaap is leg ik haar weg. Beter even goed de tijd nemen en daarna meteen slapen heb ik maar bedacht.

2 jaar geleden

Reactie op Loes1230

Ooh maar dat is al een heeeeele lange slaap! Kan je niet net voor jullie be ...
Ja dat deden we dus maar dan was ze er alsnog om 3:00, soms zelfs eerder! En sinds we die voeding van 23:00 weglaten heeft ze zelfs een keer van 20:30 tot 7:30 gehaald 😂 en ook een stuk of 7x tot 5:00. dus die avondvoeding wil ik niet meer toevoegen denk ik… ik weet namelijk nu dat het niet persee honger is, ze drinkt ook weinig ‘s nachts. Ons zoontje was er ook steeds om 4:00 en toen we die fles van 23:00 weglieten ging hij opeens doorslapen. Maar hij was wel al wat ouder. Het wordt vanzelf beter weet ik nu gelukkig!

2 jaar geleden

Oh wat vervelend. Je hebt vast al heel veel tips gekregen waar je iets mee kunt en elk kindje is weer anders. Wat wij weleens doen als onze zoon niet meer terug z’n bedje in wil, maar wel bij ons slaapt. Dan doen we een lekkere warm deken of wikkeldoek om als hij bij ons ligt. Dan lekker bij je houden tot hij goed in diepe slaap is en dan wegleggen. Dit werkt bij ons. Succes, hopelijk wordt het snel beter

2 jaar geleden

Wegleggen met doek om zich heen in bedje bedoel ik dan ;)