9 Reacties

2 jaar geleden

Wij hebben het Ikea Brimnes bed, iom de Kraamzorg gaan wij ons logeerbed omhoog zetten. Als checks nodig zijn, ga ik daar liggen en voor de rest blijf ik in ons eigen bed. Maar ik kreeg ook als optie 2x 90/200 of 180/200 matras eronder leggen (wie weet kan je dat nog in je omgeving regelen? 😊)

2 jaar geleden

Misschien kun je gewoon een éénpersoons luchtbed kopen, alleen voor de controles? Het gaat er toch alleen om dat jij dan even hoger ligt voor de controles? Dan moet je partner alleen zelf het bed verschonen wel. Dit is voor mij ook het eerste kindje dus misschien heb ik het verkeerd, maar zo heb ik het wel begrepen.

2 jaar geleden

Vrienden van me hebben dit bed ook. En die hebben uiteindelijk tijdens de bevalling een dik eenpersoons matras, van marktplaats, op het bed gelegd, omdat zij liever in haar eigen slaapkamer was. En dit matras daarna op het logeerbed gelegd voor de controles. De kraamzorg vond het niet erg dat het eigen bed verder laag was met lakens verschonen. En mocht jullie kraamzorg dat wel vinden dan moet je partner het bed maar verschonen zou ik zeggen :)

2 jaar geleden

Wij hebben een brimnes bed en ons bed heeft de vorige keer wel op klossen gestaan. We hebben toen volgens mij 12 klossen gebruikt zodat we zeker wisten dat hij stevig stond. In de klossen die wij hadden zat een gleuf voor zulke bedden

2 jaar geleden

Wij hebben ook een BRIMNES bed maar hoeven deze niet te verhogen van de kraamzorg. Is 70 cm hoog vanaf de grond en mochten we een lange kraamzorg krijgen moet mijn man het bed verschonen.

2 jaar geleden

Wij hebben dit bed ook. Als je je matras eraf haalt zie je van die zilveren rails dragers, daar leunt je lattenbodem op. Als je je lattenbodem weghaalt kan je die rails aan beide kanten en midden balk hoger monteren. Beide kan je dus een stand hoger zetten. Dan ligt je matras niet meer in de bedbak, maar gelijk aan. Dit was icm ons dikke matras hoog genoeg.

2 jaar geleden

Dan moet je dus bij deze stop de bovenste gaatjes gebruiken.

2 jaar geleden

Wij hebben ook een bed met lades en is enorm zwaar, ik heb aangegeven dat het niet verhoogd kan worden. Het is wat het is 🤷🏼‍♀️ Je kan er evt alleen voor de controles even een eenpersoonsmatras op leggen of luchtbed, maar bij ons op de intake zei ze ook van ja je hoeft geen heel nieuw matras te kopen hiervoor hoor. Manlief verschoont dan gewoon het bed.

2 jaar geleden

Ik heb het Ikea Malm bed, deze was ook wat lastig te verhogen maar wel gelukt met gewoon veel meer klossen dan normaal. Denk 6 per rand ofzo? En kan me herinneren dat de randen van het bed niet helemaal goed in de gleufjes van de klossen vielen, daarom bewust kwartslag gedraaid. Heeft echt prima stevig gestaan.