22 Reacties

2 jaar geleden

Ons zoontje slaapt snachts met een zijligkussen en bedje een beetje schuin. En overdag vaak in de draagdoek of op schoot 😊. En onze dochter sliep op haar buik.

2 jaar geleden

Onze dochter ligt ook nooit plat op de rug. Dan begint ze te kokhalzen, slikken en uiteindelijk wordt ze wenend wakker. Snachts slaapt ze op mij niet ingebakerd of in de co sleeper met een zijligkussen wel ingebakerd. Overdag slaapt ze op ons, in de draagzak en af en toe in haar park in zijlig in nestje ingebakerd. Ze is nu 10 weken, gecorrigeerd 5 weken en het is inderdaad echt heel vermoeiend maar op deze manier krijgen we haar er wel door zonder medicatie. Succes ☺️

2 jaar geleden

Mijn oudste dochter had reflux. Overdag had ik haar altijd in de draagzak, neerleggen was geen optie. ‘s nachts lag ze ingebakerd in de Doomoo supreme plus met haar bedje schuin omhoog. Na vijf maanden twee keer bij een osteopaat geweest en toen werd het heel veel minder. Het spugen bleef wel echt tot ze een jaar was maar die extreme pijn was weg.

2 jaar geleden

Onze oudste had ook verborgen reflux, ze sliep uiteindelijk het beste op haar buik. Na een paar weken toch maar aan toegegeven toen ik zag dat ze overdag in de box prima haar hoofdje draaide. Tot 11 maanden heeft ze gespuugd, tot ongeveer 5/6 maanden had ze er last van. Ze slaapt nu nog steeds zelf op haar buik.

2 jaar geleden

Tja je moet niets natuurlijk, maar ik neem aan dat je wel wil dat je kindje zich fijn voelt. Dus dan is de draagdoek/zak de beste oplossing. En misschien af en toe een tijdje in een wipstoeltje. Ik kon mijn zoontje ook nooit neerleggen tot hij een maand of 4/5 was. Mijn dochtertje van 4 weken slaapt nu gelukkig af en toe wel een poosje op haar buik.

2 jaar geleden

Hier in hetzelfde schuitje met ons zoontje. Zelfs als we hem bijna compleet rechtop houden blijft de melk omhoog komen, inderdaad tot de volgende voeding. Wij hebben een recept voor maagzuurremmers gekregen. Door vertraging en geen voorraad bij de apotheek kan ik ze morgen halen en ermee beginnen. Wij hebben ook alles al geprobeerd en overdag vind ik veel goed, maar in de nacht is het echt dood vermoeiend omdat er altijd wel iemand wakker is. Als je wil kan ik je op de hoogte houden hoe het gaat met de medicijnen (nogal een stap voor mij om toch medicatie te geven, maar zo gaat het echt niet meer)

2 jaar geleden

Wij hebben de co sleeper op de schuinste stand en voeden zijlings terwijl ze daar in ligt. Enorm onpersoonlijk dat weet ik maar zodra wij haar op de arm voeden en weg moeten gaan leggen gaat het mis en als ze ligt niet. Ons meisje boert niet dus dat is een voordeel. Verder krijgt zij wel pedippi (omeprazol) omdat het anders helemaal geen doen is.

2 jaar geleden

Reactie op MamavanR

Wij hebben de co sleeper op de schuinste stand en voeden zijlings terwijl z ...
Met voordeel bij niet boeren bedoel ik dat ze kan blijven liggen uiteraard. Had liever wel gehad dat ze boerde haha

2 jaar geleden

Reactie op Nienetjuhh

Hier in hetzelfde schuitje met ons zoontje. Zelfs als we hem bijna compleet ...
Hoe gaat het met de medicatie? Osteopaat begon daar bij mij ook over maar ik twijfel. Probeer haar nu veel rechtop te houden maar dat is ook niet altijd te doen.

2 jaar geleden

Reactie op Imcaa

Hoe gaat het met de medicatie? Osteopaat begon daar bij mij ook over maar i ...
Wij hebben nu goede 2 weken omeprazole gebruikt en was voor ons echt een verademing. Hij geeft echt wel nog melk terug maar begint niet meer te gillen en krijsen als dit gebeurd. Zelfs niet 2 uur na een voeding. Hij is iets makkelijker weg te leggen en slaapt zelfs af en toe in zijn bedje (maar… echt nog 90% op ons 😅). Maar belangrijkste is wel dat hij zelf meer tevreden lijkt nu :)

2 jaar geleden

Reactie op Nienetjuhh

Wij hebben nu goede 2 weken omeprazole gebruikt en was voor ons echt een ve ...
Wat fijn om te horen!!! Ik hoop voor jullie dat het steeds beter gaat. Heeft hij ook vaak de hik? Mijn dochter wel en dan hoor je het echt omhoog komen en zie je haar het ook weer weg slikken, zo zielig. ‘S nachts kan ze gelukkig wel een groot deel in haar co sleeper slapen maar overdag altijd bij ons en ‘s nachts vaak nog wel een deel 😅

2 jaar geleden

Reactie op Imcaa

Wat fijn om te horen!!! Ik hoop voor jullie dat het steeds beter gaat. Heef ...
Ja die hik is mega irritant want dan kan hij niet slapen en duurt soms echt een half uur 😅. Maar hij lijkt nu wel minder vaak de hik te hebben! Wel fijn dat ze wel ergens anders kan slapen af en toe, maar is wel pittig hè?

2 jaar geleden

Reactie op Nienetjuhh

Ja die hik is mega irritant want dan kan hij niet slapen en duurt soms echt ...
Ik kreeg van de osteopaat nog tip op beetje Johannes broodpitmeel te gebruiken. Wij doen ‘s avonds flesje afgekolfde melk, is t proberen waard… En idd die hik een half uur en dan ‘s nachts 😅 Ja het is zeker pittig. Ik geniet ook wel van het contact slapen, maar soms even je handen vrij zou wel lekker zijn haha. Het wordt vast snel beter!

2 jaar geleden

Osteopaat helpt hier! (Tot de volgende groeispurt, dan gaan we weer). Overdag veel in de draagdoek, dan kan ik toch nog wat doen. Al mis ik enorm mijn middagslaapje die nu ook echt nog nodig is.

2 jaar geleden

Reactie op Nienetjuhh

Wij hebben nu goede 2 weken omeprazole gebruikt en was voor ons echt een ve ...
Hoe doen jullie dat met slapen snachts? Tips zijn welkom want wij zitten nu elke nacht wakker met onze baby. En overdag ook. 🧟‍♀️ dus..

2 jaar geleden

Reactie op NumberTwoOnTheWay

Hoe doen jullie dat met slapen snachts? Tips zijn welkom want wij zitten nu ...
Heel onorthodox… we slapen met de baby op ons 🤷‍♀️. Hebben we met onze oudste uiteindelijk ook gedaan, want af en toe een nachtje doorhalen is nog wel te doen. Maar maandenlang elke nacht doorhalen is gewoon niet te doen. We proberen het zo veilig mogelijk te maken qua vallen, verstikking (geen dekens dus) en warmte. Vooral doen wat je zelf prettig vind overigens! Wil echt geen uithangbord zijn voor “onveilige situatie”, maar vaak ligt het wat genuanceerder dan men soms denkt. Mensen die zeggen dat samen slapen levensgevaarlijk is, hebben meestal zelf geen kinderen die maandenlang alleen maar huilen en wakker zijn tenzij ze bij je liggen. Oververmoeide ouders zijn ook heel gevaarlijk! (Ik kon op gegeven moment bij mijn oudste letterlijk al lopend omvallen/in slaap vallen. Als dat gebeurd met baby in de handen….)

2 jaar geleden

Reactie op Nienetjuhh

Heel onorthodox… we slapen met de baby op ons 🤷‍♀️. Hebben we met onze oud ...
Maar bedoel hoe? In bed? Of bank. Lig je dan zelf plat of deels overeind en hoe? Ik ben zo’n moeder die al 6 weken doortrekt en aan het eind van haar latijn is 🙈 gelukkig heel soms een nachtje hulp..

2 jaar geleden

Maar bedoel hoe? In bed? Of bank. Lig je dan zelf plat of deels overeind en ...
Altijd op een vrijgemaakt bed! Op de bank of in een stoel kan je baby vallen of ergens tussen komen. Google eens op de safe sleep 7. Goede tips, ook voor als je tijdens het voeden 's nachts in slaap valt en het risico zo klein mogelijk wilt houden. De veiligste plek voor een baby is nog altijd in zijn eigen bedje, maar er gebeuren meer ongelukken door oververmoeide ouders die met kind op de arm in slaap vallen in een stoel of in een stapel kussens...

2 jaar geleden

Maar bedoel hoe? In bed? Of bank. Lig je dan zelf plat of deels overeind en ...
Wij altijd deels overeind vanwege de reflux. Op bed zorg ik voor genoeg ruimte aan beide kanten voor het geval hij van me af rolt (nog nooit gebeurd want ik voel elke beweging). Doe het met 2 kussens in totaal en probeer ze verticaal te leggen zodat ze niet te veel uitsteken. Dekens liefst niet en anders alleen over benen. Baby gewoon op m’n borst. Je hebt ook versies met Voedingskussen dan strak een laken om de baby vast te leggen.

2 jaar geleden

Reactie op Nienetjuhh

Wij altijd deels overeind vanwege de reflux. Op bed zorg ik voor genoeg rui ...
Ik doe het ook op m’n borst en zit dan half in de lig houding. Voel ook elke beweging. Wat bedoel je met 2 kussens verticaal?