19 Reacties

3 maanden geleden

Mijn eerste bevalling heeft iets van 16 uur geduurd, heb een keer of 40 overgegeven, uiteindelijk helemaal geen energie meer dus naar het ziekenhuis voor een ruggenprik. Na een uur en 15 min persen uiteindelijk met een knip en vacuümpomp is mijn zoontje geboren. Zoals je misschien begrijpt zag ik heel erg tegen mijn tweede bevalling op.. was er echt een beetje bang voor. Die duurde 5,5 uur, heb slechts 1x overgegeven, ik was lekker thuis en ben in bad bevallen. 8 minuten geperst en toen was ze er. Bij mij was het dus een hele prettige ervaring, die tweede bevalling. De naweeën waren echter wel flink heftig 😅

3 maanden geleden

Bij m’n eerste was ik ingeleid op 39+2 door zwangerschapsdiabetes, is een vlotte bevalling geweest van 12uur (vanaf vliezen breken tot geboorte). 25 minuten persen ongeveer. Bij m’n tweede opnieuw ingeleid door navelstreng aan de rand van de placenta op 39+6. Bevalling duurde ongeveer 8 uur. 2 x persen en ze was geboren 🥰 dus super vlot en positief!

3 maanden geleden

Eerste in het ziekenhuis, moest blijven wegens niet voelen van baby,( 40.0) omdat het corona tijd was, hielden ze mij. Ze wouden mij het weekend over tillen eb dan maandag inleiden. Maar om 6.39 s ochtends braken de vliezen, daarna weeenstorm en om 9 53 is ze geboren. 55 minuten persen,. 2e zou ook ingeleid moeten worden . Dochter 2 dacht hier totaal anders over. Zus was logeren. Wij wouden naar bed. 23.05 begonnen de weeën, 23.25 verloskundige gebeld. 2.53 is ze thuis geboren.. Met 39.2 35 min persen 2x weeenstorm die werkte vond het erg prettig zo snel.

3 maanden geleden

Eerste precies met 40 weken geboren en die bevalling duurde 28uur en was heel heftig. De tweede kwam met 36+3 en die bevalling duurde 3uur en hoefde niks te doen want ze kwam er gewoon uitvallen 😅. Dusja je kan er niks van zeggen 🤪
Bij de eerste met 38,5 weken poliklinisch in het ziekenhuis in een bevalbad bevallen. Duurde 7,5 uur. Tweede bleef langer zitten, dus met 40+1 gestript. Een tijdje beetje pijnlijk gevoel gehad van onder en uiteindelijk in 2,5 uur thuis in bad bevallen. Had pas echt door dat ik aan het bevallen was toen ik opstond en echt pijnlijke weeën kreeg. 40 minuten daarna was mn baby geboren. Bad was nog niet vol, De vk was er net en toen ik ging zitten kon ik gelijk persen. Dit duurde 10 minuten. Dus alles ging voor mijn gevoel wel even heel erg snel. De ring of fire was net zo pijnlijk als bij 1e bevalling, maar verder goed te doen. Nu alweer 10 maanden geleden😮

3 maanden geleden

Bevalling van m’n zoontje was in het ziekenhuis met 39+2 en is opgewekt omdat ik lichamelijk niet meer kon en ik hem steeds slechter voelde. Bevalling duurde vanaf breken van de vliezen 6 uur. De 2e is spontaan geboren met 40+5. Het was de bedoeling dat dit poliklinisch zou worden, maar ben onverwacht thuis bevallen. Vanaf de eerste wee tot de geboorte duurde 1,5 uur 🤭 vliezen zijn met 10 cm en persdrang kunstmatig gebroken. Heb bij de eerste weeopwekkers gehad en dat was wel anders dan een natuurlijke bevalling. Heb toen pijnstilling gehad, omdat ik ook tegen weeenstorm aan hing. Nu kon ik de weeen in bad opvangen, voor ik op bed ben bevallen. Maarja, dat duurde in totaal maar 90 min, dus qua pijn en qua weeen toch wel heel anders 🤣

3 maanden geleden

Reactie op Blijeitje93

Bevalling van m’n zoontje was in het ziekenhuis met 39+2 en is opgewekt omd ...
ring of fire bij de 1e niet echt gevoeld, kwam denk ik ook van de pijnmedicatie. Toen 20 min geperst en uiteindelijk knip omdayvhij met hoofd scheef lag. De 2e kwam tijdens prikken bd vliezen gelijk met hoofd voor de ingang (of uitgang 🙃) en heb 3 min geperst. Wel ring of fire flink gevoeld. Ook omdat ik persen moest tegenhouden omdat ze in vruchtwater had gepoept en er dingen geregeld moesten worden. (Verloskundige was alleen)

3 maanden geleden

Ik heb precies hetzelfde alleen was ik ook wel best een beetje gespannen voor de tweede bevalling omdat ik al zo blij was met de eerste. Nou, compleet anders maar zeker sneller. Ik was zolang aan het wachten op het gevoel van weeën zoals bij de eerste dat de verloskundige bijna te laat was. Dus het gevoel kan echt totaal anders zijn! Mijn eerste bevalling was vanaf de eerste weeën ook zo’n 9 uur en de tweede ongeveer 3. Hopelijk gaat het bij jou ook weer zo voorspoedig!

3 maanden geleden

1e bevalling zo’n 12 uren. Rug en beenweeen en geen actieve persweeen. Alles op eigen kracht moeten doen. Wel thuis, onder begeleiding van de huisarts. 2e bevalling ca 6 uren vanaf dat ik doorhad dat het echt begonnen was. Liep de hele dag al met rugpijn maar gewoon constante pijn. Ook hier weer alleen rug en been weeen. Nu wel persweeen en wist niet wat me overkwam, 2 persweeen en hij was er. Ook weer thuis, nu met verloskundige. Ik heb beide thuisbevallingen als zeer prettig ervaren. De 1e was overdag om 15 uur wat ik toch wel onwerkelijk vond dat de wereld buiten gewoon doorgaat 😂 De 2e was ‘s nachts om 4 uur, konden we nog lekker slapen voordat de familie in de ochtend op de hoogte werd gesteld.

3 maanden geleden

mijn eerste duurde 1 uur en 17 minuten de tweede 1 uur en 4 minuten !

3 maanden geleden

Eerste bevalling duurde bijna 16 uur. Flinke hersteltijd nodig gehad. Tweede bevalling duurde 2,5 uur en super snel herstel😇
Wauw, dank voor het delen allemaal! Ik ging er daardoor vanuit dat de tweede snel zou gaan en ben uiteindelijk binnen 1,5 uur bevallen. Zó snel had ik niet verwacht haha maar heel fijn!

2 maanden geleden

Reactie op FantasierijkeSterrenbeeld897687

Wauw, dank voor het delen allemaal! Ik ging er daardoor vanuit dat de tweed ...
Tempo er op haha

2 maanden geleden

Reactie op FantasierijkeSterrenbeeld897687

Wauw, dank voor het delen allemaal! Ik ging er daardoor vanuit dat de tweed ...
Dat is wel heel snel! Hier morgen een geplande keizersnede nadat mn zoontje van augustus 2023 met een spoedkeizersnede kwam

Reactie op ML2023

Dat is wel heel snel! Hier morgen een geplande keizersnede nadat mn zoontje ...
Ohhh veel succes voor de operatie en het herstel en een fijne ontmoeting met je kleintje!!! 🥰

2 maanden geleden

Eerste bevalling duurde zo'n 18 uur. Op de valreep naar het ziekenhuis gegaan, 2,8 liter bloed verloren en veeeel hechtingen. Kijk er alsnog goed op terug. Tweede bevalling zat er ontlasting in het vruchtwater en dus kreeg ik weeën opwekkers. 11:30 zaten de weeën opwekkers erin. 13:56 bevallen met 5 minuten persfase. Geen hechtingen, minimaal bloedverlies. Snellere en zoveel meer fijne bevalling

vorige maand

mijn eerst was snel geboren met 37+4 maar de tweede met 14 jaar er tussen met 39 wk nog sneller geboren als de eerste . En met snel bedoel ik , eerste 1 uur en 17 min , tweede 50 min .

vorige maand

Mijn eerste bevalling was met 36+2 weken ongeveer 4,5 uur bevallen waarvan uur persen met knip. De tweede met 37+4 weken ongeveer 1,5 uur bevallen en 5 minuten persen. Ging dus sneller achteraf wel een huilbaby gehad door de snelle bevalling en kon ze pas met 14 maand zitten. Ze had haar schouder geblesseerd doordat het te snel ging. Hierdoor heeft ze de eerste maanden een verkeerde houding aangenomen. Dus ja als je bevalling gewoon een droombevalling was ondanks de tijd zou ik dat maar gewoon weer hopen en niet perse sneller 😅 Ik vond de weeën wel intenser en had dit keer naweeën door de snelheid. Maar doordat het zo kort allemaal duurder zei ik na de bevalling ‘zo wil ik er wel meer’ 😂 was krap aan 45 minuten in het ziekenhuis 🤪