16 Reacties
2 jaar geleden
Yes, beide kindjes 'rollen' met hun hoofd. Onze dochter heeft het als baby gedaan, maar hield ermee op voordat ze 1 jaar werd. Onze zoon van 4 maanden doet het nu ook. Mijn moeder heeft het blijkbaar tot haar 19e gedaan, mijn vader heeft het haar afgeleerd haha.
Het ziet er inderaad eng uit. Mijn zoon begint met ogen open en draait dan vaker zijn ogen weg, alsof ie bezeten is 🫣 maar het kan dus ook gewoon vanzelf overgaan of bij rollen blijven 🤗
We hebben wel het ledikant al opgezet, omdat onze zoon ook een beetje draait en daardoor tegen de zijkant kwam van de wieg.
2 jaar geleden
Onze dochter deed dit ook en ons zoontje nu ook. Hij kan nog niet zelfstandig in slaap vallen. Maar als hij snachts een beetje wakker wordt gaat hij ook heel hard schudden met zijn hoofd. Hij heeft er een kale plek aan over gehouden 😆. Ik zie het als een soort van zichzelf in slaap “wiegen”
2 jaar geleden
Ons zoontje is 4,5 maand en doet dit ook sinds kort! Hij kan nog niet zelfstandig in slaap vallen. Maar heeft steeds minder hulp nodig en als hij dan bijna slaapt schudt hij snel heen en weer met z’n hoofd op het matras. Dit schijnen baby’s te doen om zichzelf een soort van in slaap te wiegen.
2 jaar geleden
Mijn oudste en de baby doen het allebei. Daarmee wiegen ze zichzelf in slaap. De oudste is nu ruim 2,5 jaar en soms doet hij het nog steeds maar dan wel heel veel zachter en minder vaak haha. Beetje een milde variant ervan 😂.
De baby doet het ook en is wel beetje irritant omdat hij het met zoveel geweld doet dat z’n tutje alle kanten op vliegt 👌🤣. Maar verder prima, is onschuldig en de oudste bonkt dus niet met z’n hoofd en heeft dit nooit gedaan.
2 jaar geleden
Deed zoon van mn zus ook en nog steeds is nu 4 jaar en kan zonder hoofd schudden/bonken niet slapen. Komt vaker voor niks ernstigs
2 jaar geleden
Is als ze zichzelf in slaap proberen te krijgen, mijn dochtertje doet dat ook. Dan weet ik dat ze heel moe is of juist lekker in slaap valt. Zie ook:
https://www.slaaptipsvoorbabys.nl/slapen/baby-schudt-met-hoofd/#:~:text=Het%20ziet%20er%20wat%20gek,onschuldig%20en%20gaat%20vanzelf%20over.
2 jaar geleden
Dit heeft mijn oudste ook gedaan. Onze jongste doet dit nu ook sinds een paar weken. Ging vanzelf over!