12 Reacties

2 jaar geleden

De meeste mensen hier zullen niet nu een kind hebben van ongeveer 6 maanden in de augustus 2023 uitgerekend groep, dus dan zal het over eerdere kindjes gaan. Mocht je weinig respons krijgen, zou wellicht nog een eerdere geboortegroep kunnen proberen of bij het algemeen kinderen topic

2 jaar geleden

Is je kindje prematuur? Ons meisje is 5 weken te vroeg en bijna 3 maand nu en haar hoofd is ook ietwat aan de kleine kant..

2 jaar geleden

Mijn zoontje van 1,5 heeft ook een klein hoofdje, maar hij loopt qua ontwikkeling gelijk /voor op andere kinderen en er is nog nooit gezegd dat hier zorgen om worden gemaakt. Het is een lieve vrolijke slimme jongen;)

2 jaar geleden

Reactie op Mama2beP

Mijn zoontje van 1,5 heeft ook een klein hoofdje, maar hij loopt qua ontwik ...
Mijn zoontje was trouwens met 40,6 geboren. (Zie nu reactie met vraag of hij prematuur is ;) )

2 jaar geleden

De lijn boven en onder de middelste lijn geven 1 standaarddeviatie van het gemiddelde aan. Tussen die twee lijnen zit twee derde van de kinderen qua hoofdomvang. Alles tussen die twee lijnen wordt gemiddeld genoemd. Jouw kindje zit dus net op de ondergrens van gemiddeld. Ik zou me hier geen zorgen over maken.

2 jaar geleden

Jazeker onze oudste had precies dit ook. De afspraak erna was het helemaal bijgetrokken, niets aan de hand. De afspraak daarna liepen haar benen weer iets voor op de groei. Ik heb aangegeven dat ik dit soort dingen niet meer horen. Er is letterlijk niets aan de hand. Goed dat ze het allemaal monitoren maar ik wil het pas horen als we er iets mee moeten.

2 jaar geleden

Kan ook aan hun meting liggen, ons zoontje is eens gekrompen 😏

2 jaar geleden

Reactie op Marianne123

De lijn boven en onder de middelste lijn geven 1 standaarddeviatie van het ...
Het gaat hier om het afbuigen van de lijn, niet om of de losse metingen binnen normaal vallen

2 jaar geleden

Reactie op Eressi

Het gaat hier om het afbuigen van de lijn, niet om of de losse metingen bin ...
Zou me er niet te veel zorgen om maken. De grafieken van mijn oudste bogen verschillende onderdelen af en andere op. Onder andere ook hoofdmotief. Het is geen sterke afvlakking en wellicht zoekt je kindje nog gewoon zijn/haar lijn. Overigens is mijn oudste 2.5 jaar en ziet er prima uit. Is ook gezond!

2 jaar geleden

Nee hoor, soms krijgt ook ineens het hoofd een groeispurt en zit je zo weer op het oude lijntje! En het is echt millimeterwerk he. Mijn dochter zat iets voor de 6 maanden op 43,0 cm, en dat was dan weer de +1 lijn. Dan zie je hoe weinig het scheelt 😉

2 jaar geleden

Reactie op Eressi

Het gaat hier om het afbuigen van de lijn, niet om of de losse metingen bin ...
Dat had mijn zoontje dus ook ;) zie mijn gedeelde grafiek. maar zoals hieronder al aangegeven niks aan de hand ;)

2 jaar geleden

Mee gemaakt met mijn zoon van nu 14 jaar zeiden ze ook te klein hoofd . Nou niks mee aan de hand verder geweest . Heeft nog een heel fijn hoofd . Nu mijn zoontje van 6 wk met 1'maand op cb zeiden ze ook weer klein hoofd 35 cm geboorte was het 33 cm . Toen zei ik gelijk dat zeiden jullie bij zn broer ook . Ik maak me daar echt geen zorgen om .