12 Reacties

2 jaar geleden

Bij mij vorige bevalling gehad. Toen was bij mij de eerste ruggenprik verkeerd gezet waardoor er hersenvocht in mijn beenmerg lekte. Dit gaf veel spierpijn en hoofdpijn. Met ger drinken van cafeïne kon ik het oplossen. Weet niet of dit bij jou de oorzaak is, maar als je (nog) geen cafeïne dronk is het misschien het proberen waard. (Als de cafeïne niet had gewerkt moest ik naar het ziekenhuis om het het dicht te branden)

2 jaar geleden

Reactie op RoswithaR

Bij mij vorige bevalling gehad. Toen was bij mij de eerste ruggenprik verke ...
Bedankt voor de tip! Ik drink zelf nog geen cafeïne dus ga daar mee beginnen. Na hoeveel dagen waren bij jou de klachten over?

2 jaar geleden

Ik had het ook na mijn bevalling maar dit trok na verloop van tijd gelukkig weg. Had ook een flinke fluxus gehad. Mijn schoonzus heeft het ook gehad en moest opnieuw een ruggenprik om dat overtollig vocht er uit te halen.

2 jaar geleden

Een ruggenprik kan soms een hersenvocht lekkage veroorzaken. Door t gaatje waar de prik gezet is. Het kenmerkende is vaak dat zodra je licht t over is maar zodra je opstaat verschrikkelijke hoofdpijn krijgt.

2 jaar geleden

Reactie op Mowiejjj

Een ruggenprik kan soms een hersenvocht lekkage veroorzaken. Door t gaatje ...
Ligt :)

2 jaar geleden

Veel cafeïne drinken!! Ik heb dit ook gehad na een verkeerd gezette ruggenprik de hoofdpijn was vreselijk! Maar trok uit eindelijk zelf weer weg maar heeft best een tijdje geduurd

2 jaar geleden

Bij mijn eerste bevalling zei de kraamverzorgster dat ik cola moest drinken. Dan zou het snel weg moeten zijn (denk de cafeïne dan die eerder genoemd is)

2 jaar geleden

Reactie op Mowiejjj

Een ruggenprik kan soms een hersenvocht lekkage veroorzaken. Door t gaatje ...
Dit idd. Neem contact op met je gynaecoloog of verloskundige

2 jaar geleden

Reactie op Mama Aapie

Dit idd. Neem contact op met je gynaecoloog of verloskundige
Dat dacht ik eerst ook al maar omdat het pas bij mij na 11 dagen kwam opzetten gaan ze hier niet vanuit. Huisarts zag verder ook geen gaatje meer zitten maar als het aanhoud bel ik gewoon opnieuw

2 jaar geleden

Had een week geleden zelfde klacht. Ben op 21 augustus bevallen met epidurale en had na 3 dagen ongelooflijk hoofdpijn. Was naar spoed geweest en het bleek door de epidurale had een bloodpatch gekregen en na 5 min had ik totaal geen hoofdpijn meer.

2 jaar geleden

Ik ben ook de 25ste bevallen met een ruggenprik. Ik begin sinds 2/3 dagen ook erge hoofdpijn te krijgen. Ik ben bevallen middels een keizersnee en slikte de eerste 2 weken flink wat pijnstillers en ben afgelopen week gaan afbouwen en slik sinds 2 dagen niets meer. Sinds ik gestopt ben is de hoofdpijn gekomen. Weet nu niet of ik die hoofdpijn vanaf het begin had aangezien ik toen nog aan de pijnstillers zat..

2 jaar geleden

Reactie op Noa97

Bedankt voor de tip! Ik drink zelf nog geen cafeïne dus ga daar mee beginne ...
Na 2 dagen voelde ik me al stukke beter. Het duurde wel een week of 2 voordat alle klachten weg waten