17 Reacties

vorig jaar

Ik had voor de zwangerschap de kyleena spiraal ivm hormonale migraine en heb hem nu ook weer laten plaatsen. Had voorheen bij elke menstruatie migraine en na het plaatsen misschien nog 1 keer gehad! Was voor mij echt perfect!

vorig jaar

Interessant, geen ervaring mee maar volg graag even! Heb ook last van hormonale migraine. Altijd staafje gehad en werkte ook goed maar misschien zijn er betere opties
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

vorig jaar

Ik heb nu drie maanden de kyleena en tot nu toe geen migraine gehad. Zonder spiraal had ik het een paar keer per jaar en met de pil bijna maandelijks. Staafje heb ik ook ooit gehad, toen had ik ook migraine helaas. Tot nu toe blij met de kyleena!

vorig jaar

Ik heb vannacht en vanochtend weer een heftige migraine aanval gehad helaas. Ik twijfel nu of het toeval is, de opstart van mijn cyclus na de bevalling (dit is de tweede keer dat ik ongesteld ben, sinds twee dagen) of toch de spiraal.... Zijn er hier meer mensen die hier ervaring mee hebben?

vorig jaar

Reactie op AmyAnoniem

Ik heb vannacht en vanochtend weer een heftige migraine aanval gehad helaas ...
Ik heb zelf altijd dat 2 en 3 migraine wanneer ik het heb. En sinds mijn bevalling gelukkig niet meer elke maand

vorig jaar

Reactie op Hannelore13

Ik heb zelf altijd dat 2 en 3 migraine wanneer ik het heb. En sinds mijn b ...
Is er iets wat je hier tegen kan doen? Qua medicijnen of iets anders?

vorig jaar

Reactie op AmyAnoniem

Is er iets wat je hier tegen kan doen? Qua medicijnen of iets anders?
Ik gebruik rizatriptan en dat gaat goed. Wel op tijd innemen! En ik ben er achter gekomen dat wanneer ik op dat 1,2 en 3 van cyclus extra cafeïne neem, ik vaak zonder migraine de menstruatie door kom. Voor mij betekent dat per dag 2a3 flinke glazen cola

vorig jaar

Reactie op Hannelore13

Ik gebruik rizatriptan en dat gaat goed. Wel op tijd innemen! En ik ben e ...
Wat grappig van de cafeine. Hoe ben je daar zo op gekomen? Om dat te gaan doen?

vorig jaar

Reactie op thegeek

Wat grappig van de cafeine. Hoe ben je daar zo op gekomen? Om dat te gaan d ...
Ik had in mijn zwangerschap ook heel af en toe migraine. Maar dan mag je uiteraard geen triptanen slikken, en pcm hielp nauwelijks. Bij uitzondering pcm met coffeine genomen, en dat hielp wel redelijk, al was de aanval toen al echt doorgezet. Later nogmaals een startende aanval en dacht: de pcm helpt te weinig, de coffeine is dus hetgene wat hierbij helpt. En cola/koffie mag natuurlijk ook in bepaalde mate in de zwangerschap. Koffie lust ik echt niet, dus cola gaan drinken. En ondanks dat er niet heel veel cafeïne in zit, helpt het regelmatig wel!

vorig jaar

Reactie op Hannelore13

Ik gebruik rizatriptan en dat gaat goed. Wel op tijd innemen! En ik ben e ...
Dank! Het begint bij mij een paar uur van te voren met een aura, dus ik voel de hoofdpijn wel aankomen. Ik drink eerlijk gezegd sowieso al veel (te) cafeïne in de vorm van koffie. Tijdens de zwangerschappen drastisch geminderd, maar vrij snel daarna weer begonnen. Dus denk niet dat dat bij mij helpt helaas. Het zou wel kunnen triggeren juist las ik. Ik ga eens overleggen met de huisarts zodat ik iets in huis heb mocht het weer gebeuren. Wat een ellende....
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

vorig jaar

Reactie op AmyAnoniem

Dank! Het begint bij mij een paar uur van te voren met een aura, dus ik voe ...
Het kan idd triggeren, net zoals bijv kaas dat kan. Ik denk dat het bij mij wellicht helpt juist omdat ik verder nooit iets drink met cafeïne erin. De rizatriptan is voor mij erg fijn! Moet er wel bij zeggen dat ik er soms wat traag van wordt en dan een aantal uren niet ga autorijden

vorig jaar

Reactie op AmyAnoniem

Ik heb nu drie maanden de kyleena en tot nu toe geen migraine gehad. Zonder ...
HI! Gaat het nog steeds goed? Verder geen bijwerkingen?

vorig jaar

Reactie op AmyAnoniem

Ik heb vannacht en vanochtend weer een heftige migraine aanval gehad helaas ...
Ohhhh ik lees nu dit! Wat ontzettend balen zeg 😞 heeft daarna de menstruatie doorgezet?

vorig jaar

Reactie op Tessa19911

Ohhhh ik lees nu dit! Wat ontzettend balen zeg 😞 heeft daarna de menstruat ...
Ja dat wel. Maar ik ben nu weer ongesteld, sinds een weekje. En dit keer nergens last van gehad... Ik kijk het nog even aan. Maar balen is het zeker. Vooral omdat dit soort klachten zo moeilijk te linken zijn aan een oorzaak. En vaak is het ook een "kip-ei" vraag.... Hoe is het nu met jou? Al besloten of meer bruikbare informatie gehad?

vorig jaar

Reactie op AmyAnoniem

Ja dat wel. Maar ik ben nu weer ongesteld, sinds een weekje. En dit keer ne ...
Oh meen je.. Hopelijk blijft het nu weg! Had je dat met andere anticonceptie ook? Ik ga van de week de Kyleena laten plaatsen 🍀

11 maanden geleden

Reactie op AmyAnoniem

Ja dat wel. Maar ik ben nu weer ongesteld, sinds een weekje. En dit keer ne ...
Hé Amy! Ben benieuwd of de migraine na die ene aanval weg is gebleven? 🙏🏼

11 maanden geleden

Reactie op Tessa19911

Hé Amy! Ben benieuwd of de migraine na die ene aanval weg is gebleven? 🙏🏼 ...
Tot nu toe wel! I Hoe gaat het tot nu toe bij jou? Ging het plaatsen ok?