15 Reacties
2 jaar geleden
Ik heb hier geen ervaring mee want mijn zoontje lijkt zich over het algemeen op alle plekken prima te voelen als ik er niet ben. Maar ik heb wel eens gehoord dat het helpend kan zijn om iets van jou (kledingstuk dat naar je ruikt oid) mee te geven zodat dat rust kan geven. Geen idee of het werkt maar is het proberen waard
2 jaar geleden
Zou het kunnen dat jouw dochtertje nu net in de eenkennigheidsfase zit en het daardoor moeilijk vindt dat jij weggaat? Zou wel kunnen qua leeftijd nu.
2 jaar geleden
Wij hadden dit met het naar bed brengen. Ik heb een nachtje in een hemdje en een shirt geslapen (bewust te warm ivm transpireren ) en toen het hemdje meegegeven. Dit had m’n moeder dan tussen de kleine en haar in op haar borst liggen. Daarna op een veilige manier erbij in t bedje gelegd. Dit hielp bizar goed.
2 jaar geleden
Misschien iets langer erbij blijven nu het nog kan tot ze oma “kent”? Eenkennig kan wel degelijk inderdaad.
2 jaar geleden
Ik werk op een kinderdagverblijf. Wat wij altijd adviseren is om een shirt of een deken mee te nemen met jou geur erom. Als de baby dat ruikt worden ze vaak gelijk rustig. Op deze manier kan er ook een band opgebouwd worden tussen jou moeder en jou kindje! Vaak is het na een maandje niet meer nodig om iets mee te nemen met de geur van de mama erop
2 jaar geleden
Hetzelfde hierzo… ons meisje is ook 17 weken en vorige week kwam de oma hier langs, flesje gegeten e.d. en niets aan de hand.. vandaag gingen we nog eens langs oma en opa en ze begon echt te krijsen als ze haar vastnamen, als ik ze terug pakte instant terug kalm… ook papje geven lukte hen niet, terwijl het bij mij vanzelf ging… krijg nu ook wel schrik wat het nog gaat geven als ze binnenkort naar de opvang/opa en oma gaat als ik terug ga werken 😕 snap je echt volledig!
2 jaar geleden
Reactie op LilyVR
Hetzelfde hierzo… ons meisje is ook 17 weken en vorige week kwam de oma hie ...
Het maakt het terug gaan werken niet makkelijker zo, wij gaan in ieder geval proberen nog flink te investeren de komende 3-4 dagen ol mijn moeder een nog bekender gezicht te laten worden en de tips van hier volgen met een kledingstuk van mij. Ik zal hier delen hoe het dinsdag gegaan is en of de tips geholpen hebben :)
2 jaar geleden
Mijn moeder past op op maandag en de eerste dag was echt drama gewoon (hier ook een eenkennig meisje). Ik ben om 12 uur teruggekomen haha
De week erna kwam ze naar ons huis en toen ging het ineens goed.. maandag weer proberen bij oma thuis, ik ben heel benieuwd! Ik denk dat het tijd kost voor ze wennen aan nieuwe gezichten. Op de opvang gaat het hier ook met de dag beter. Een doekje dat naar jou ruikt is wel echt een goed idee, werkte hier op de opvang goed!
2 jaar geleden
Hier past oma ook 1 dag in de week op. Het helpt waarschijnlijk wel dat onze peuter er op die dag ook is en dat het bekend is. In het begin ging het nog wat moeizamer, maar ik kreeg helaas een zieke baby door de opvang (twee dagen naar de opvang). Ik had voor werk een meeting die ik eigenlijk niet kon missen maar wel vanuit huis kon inbellen. De rest van de dag heb ik overigens gewoon vrij genomen om te knuffelen met m’n zieke kindje.
Mijn moeder is toen gekomen en heeft bij ons thuis even een uurtje opgepast op een dag dat hij dus echt veel liefde nodig had. Ging super goed en sindsdien zijn ze dikke vriendjes 🥰. En dat met een uurtje! Denk dat het gewoon even wennen is 😊
vorig jaar
Even benieuwd.. Hoe is dit afgelopen? Ik moet over twee weken weer aan het werk en sinds een week laat mijn zoon dit gedrag ook zien. Mijn moeder heeft twee keer opgepast en toen heeft hij niks anders gedaan dan huilen en wou ook niet drinken. Nu begint hij steeds te huilen als hij haar ziet. Bij mij gelijk stil. Zie er tegenop als dit straks ook zo is als ik moet werken.