24 Reacties

14 dagen geleden

Mag ik vragen waarom je wilt overstappen naar 3 flessen? Hier zitten we nog op 4 flessen, maar ik zou geen reden kunnen bedenken om naar 3 te gaan. 🤣

14 dagen geleden

Wij zijn pas over gestapt naar 3 flessen toen hij meer wou eten en zijn fles van 12 uur niet meer op dronk. Nu krijgt hij broodje met wat water. Zolang de flessen opgaan heeft ze het nodig.

14 dagen geleden

Als je kindje nog content is met 4 flessen dan zou ik 4 flessen blijven geven. Het CB had mij het advies gegeven om over te gaan naar 3 flessen en 1 papfles aan te bieden. Daar zie ik het nut niet van in.. dus ik blijf gewoon 4 flessen geven en daar is mijn zoontje heel content mee.

14 dagen geleden

Reactie op Daphne220994

Als je kindje nog content is met 4 flessen dan zou ik 4 flessen blijven gev ...
Ik geef trouwens tussendoor 1 fruithapje, 1 groentehapje, stukjes brood of een bananenpannekoekje met pindakaas of avocado. En stukje fruit zoals mango, banaan of avocado.

14 dagen geleden

Reactie op mamavanidrislouay

Mag ik vragen waarom je wilt overstappen naar 3 flessen? Hier zitten we nog ...
Heb het advies gekregen van cb om over te stappen naar 3 flessen… maar zoals ik al in mijn bericht zeg heb ik geen idee hoe ik dit kan aanpakken omdat ze inderdaad ook alle flesjes opdrinkt

14 dagen geleden

Reactie op A20013

Heb het advies gekregen van cb om over te stappen naar 3 flessen… maar zoal ...
Aahh ik snap het. Maar als jouw moeder gevoel zegt dat je moet blijven bij 4 flesjes dan zou ik dat lekker blijven geven. Jij kent je kindje het beste & het consultatie bureau zien slechts een moment opname van jouw kindje 🥰

14 dagen geleden

Ik vind t niet gek dat ze 4 flessen krijgt. Mijn zoontje is 2 weken ouder en krijgt ook nog 4 flessen. Hij drinkt ze nu niet allemaal meer op dus dat is een teken dat we binnenkort een keer naar 3 flessen gaan. Maar voorlopig gaat het prima erin allemaal dus hou ik het zo, hahaha. Ook op advies vd kinderarts. De kindjes geven zelf aan wat ze nodig hebben. Dit is mijn voedingsschema, misschien heb je er wat aan. Let wel; hij eet 's middags meer dan gebruikelijk en krijgt een grotere avondgfles want door een zkh opname is hij veel afgevallen. Voor de rest eet hij als "normaal" aldus de kinderarts. 07.00 - 150ml / 5 scheppen 08.30 - fruit 11.30 - 150ml / 5 scheppen 13.00 - 2 boterhammen (eet meestal 1.5 op) 16.00 - 150ml / 5 scheppen 17.30 - avondeten (eet mee met de pot) en een paar lepeltjes magere yoghurt toe. 21.00 - 210 ml / 7 scheppen (dit drinkt hij niet altijd op, alleen we bieden het aan omdat hij anders 's nachts komt, hij drinkt zelf wat hij nodig heeft)

14 dagen geleden

Reactie op mamavanidrislouay

Aahh ik snap het. Maar als jouw moeder gevoel zegt dat je moet blijven bij ...
Dat klopt!😊 ik denk zelfs als ik haar flesjes zou ophogen dat ze het ook nog opdrinkt

14 dagen geleden

Reactie op mamavanidrislouay

Aahh ik snap het. Maar als jouw moeder gevoel zegt dat je moet blijven bij ...
Idd! En hier in t zkh volgen ze ook absoluut niet de richtlijnen van het cb. Daar doen ze het volgens een boekje. In zkh kijken ze meer naar behoeftes van het kind, zoals je als moeder ook doet

14 dagen geleden

Reactie op A20013

Heb het advies gekregen van cb om over te stappen naar 3 flessen… maar zoal ...
Dan zou ik het lekker zo houden . Eet ze wel al brood en fruit en avond eten. Opgeven moment vult dat meer en gaat ze zelf wel aangeven wanneer ze die fles niet meer wilt. Kleine schema van mijn zoon is. 7 uur 180 fles. 9.30 fruit +water. 12 uur brood + water 15 uur 150 fles + snack 17 uur / 18 uur avond eten + water. 18.30 /19.00 fles 180

14 dagen geleden

Ons schema is nu: 7:00 180+6 9:00 fruit + water 11:30 150 + 5 12:30 één broodje + water 15:00 150+5 16:00 snack + water 17:30 groente + water 19:00 180 + 6 En dan hebben wij al maanden zulke dramatische nachten dat hij in de nacht vaak 2 a 3 kleine flesjes krijgt van 60 cc. Die wil ik heel graag afbouwen maar momenteel lukt dat nog niet…

14 dagen geleden

Reactie op mommyof3kiddos

Dan zou ik het lekker zo houden . Eet ze wel al brood en fruit en avond ete ...
Ze krijgt fruit, brood, snacks en een groente hapje. Ze eet alles op behalve het groente hapje😅 maar de flesjes laat ze niet staan

14 dagen geleden

Reactie op mamavanidrislouay

Ons schema is nu: 7:00 180+6 9:00 fruit + water 11:30 150 + 5 12:30 één ...
Misschien ook overgaan naar 210 aanbieden en 2 boterhammen ipv 1? Dit is bij ons de oplossing geweest. Hij drinkt t niet altijd op, maar soms wel. Sindsdien slaapt hij volledig door Oh ja, en wij zijn om 21.00 de fles gaan geven, gewoon in zn slaap. Dat is wel midden op de avond maar ja liever een goede nachtrust

14 dagen geleden

Reactie op Familygirl1234

Misschien ook overgaan naar 210 aanbieden en 2 boterhammen ipv 1? Dit is bi ...
Brood eet hij nog niet zo goed. Meestal gaat 1 boterham er net in en dan is hij er klaar mee. Sinds een paar weken speelt hij heel erg met zijn fles en drinkt hij ze vaak niet helemaal op. Maar toen ik het net las bij je bericht dacht ik al van, misschien toch eens dat gaan proberen. Nu kunnen we er vaak nog zo’n drie keer uit per nacht. Hij komt gewoon niet meer in slaap anders.

14 dagen geleden

Reactie op mamavanidrislouay

Brood eet hij nog niet zo goed. Meestal gaat 1 boterham er net in en dan is ...
Heeel erg herkenbaar. Wij hebben ook echt met onze handen in het haar gezeten. Hopelijk gaat dit voor jou ook werken!

14 dagen geleden

Ik zou ook proberen om in plaats melk te geven snacht gewoon water. Op advies van CB ik deed het al vanaf 6 maanden . Sinds doen slaapt hij door. Maar ieder kind is anders.

14 dagen geleden

Wij zitten al een maand op 3 flesjes, ze is bijna 8 maanden. Wij doen: 6.00 uur 210+7 9.30 fruithapje ca 100 gram en thee 12.00 uur 210+7 daarna 1 boterham en thee 14.30 groente/khd/soms vlees of vis erbij 17.00 cracker 18.30 210+7 Daarna bedtijd and repeat 🤪

14 dagen geleden

Ohja na de thee en cracker ook thee trouwens

14 dagen geleden

Mijn dochter is ook van 13-08, maar weegt al zeker rond de 9, 9,5 kilo hoor! Haha. Ze eet ontzettend goed en ik ben pas die 4e fles gaan afbouwen toen ik merkte dat het puur gewenning werd en ze meer liet staan of het daarna uitspuugde. Ze wil veel liever normaal eten! Dus ik ben fles 3 gaan afbouwen omdat dat de fles is die ze veel liet staan.. Maar ik ben het helemaal met alle anderen eens, waarom afbouwen?! Je geeft best kleine flesjes? Drinkt ze die dan wel helemaal op? Wil ze niet meer? Ik ben wel andere flessen gaan ophogen, omdat ik merkte dat ze dat wil.. Vooral in de ochtend. Dus schuiven en aanvoelen wat je kindje wil is prima. Niet teveel aantrekken van CB. Je kent zelf je kindje het best! Ons schema is nu: 07.30: 210+7. 10.00: Fruithapje + water. 11.30: 180+6. 14.30: 1,5/2 boterhammen + water. 17.00: 200gr Groentehap.. 18.15: 180+6/210+7. Hier drinkt ze eigenlijk altijd maar max 130-150ml. Maar ik bied altijd meer aan. Ze geeft zelf aan als ze genoeg heeft. :) En dan om 18.45/19.00 naar bed! :)

14 dagen geleden

Ons kindje is 7.5maand en zit nu op drie flessen. Wij zijn terug gegaan naar 3 toen ze steeds vaker haar flesjes niet leeg dronk. Ik heb er wel ruim de tijd voor genomen. Ruim een week. Wij hebben de 15uur fles verlaagd van 6 naar 4 naar 3 en toen op een gegeven moment niets meer en daarvoor in de plaats drinken met een tussendoortje. Ze krijgt nu: 6.30uur fles (6) 7.30uur 1/2broodje met boter 9.30uur fruit (100gr) 11.15uur 1 broodje met boter 12.00uur (5) >dit gaan we met 8maanden afbouwen naar 4. 14.30uur baby yoghurtje 16.30uur groente (200gr) 18.15uur fles (6) Bij ieder hapje krijgt ze water, thee of dixap. Water is het voornaamste. Groente ging er bij ons eerst ook niet zo goed in. Deed eerst potjes afgewisseld met vers. Op het moment eet ze alles :)