10 Reacties

2 jaar geleden

Het is zo dat de nieuwe isize rekening houdt met botsingen van opzij en is bij oude 44 norm autostoelen niet zo.

2 jaar geleden

Ik dacht trouwens dat er tegenwoordig alleen isize autostoeltjes verkocht mochten worden in NL maar kan het zeker verkeerd hebben.

2 jaar geleden

Reactie op DiepeZucht

Ik dacht trouwens dat er tegenwoordig alleen isize autostoeltjes verkocht m ...
Vanaf januari dacht ik

2 jaar geleden

Isofix is de manier van bevestigen isize zegt iets over hoe ze getest zijn. Isize stoeltjes zijn op heeeel veel punten getest wat ze doen in een botsing. Die zijn dus met andere woorden bewezen veilig. Dat zegt niet dat andere stoeltjes niet veilig zijn, ze zijn alleen niet uitgebreid getest.

2 jaar geleden

Bij zo een categorie zit het dacht ik anders, maar ik heb bvb een i-size maxi cosi die op een i-sixe base kan met isofox aansluiting of via gordels in de auto kan. Wij hebben 2 auto's, maar die base kost behoorlijk wat nog en vonden het zonde om er 2 te halen. Ook was de base niet nodig maar het is net iets relaxter. 360 graden draaien of uitschuiven bvb vond ik voor deze variant ook overbodig. Immers halen we hem er vrijwel altijd met stoeltje en al uit.

2 jaar geleden

Via gordels zonder base*

2 jaar geleden

Hier een blog over de verschillen tussen isize en de "oude" r44-norm. Normale isofix is getest onder de r44-norm, en wordt isofix vooral gebruikt voor gemak en het altijd goed installeren. Isize is hierop doorgegaan https://www.mamaloes.nl/blog/verschil-i-size-ece-r44-autostoeltjes

2 jaar geleden

En nog een: https://www.maxi-cosi.nl/c/de-veiligheidsregels-voor-autostoeltjes-uitgelegd-r44-v-r129 Vanaf medio 2024 mogen er geen 'oude' stoeltjes meer verkocht worden, maar je mag ze wel blijven gebruiken. Onveilig zijn ze niet, de nieuwe zijn wel bewezen veiliger. Succes in je overweging!

2 jaar geleden

Reactie op DiepeZucht

Bij zo een categorie zit het dacht ik anders, maar ik heb bvb een i-size ma ...
Alleen meestal geld de i-size niet meer als je de base niet gebruikt.

2 jaar geleden

Reactie op Doetjes

Alleen meestal geld de i-size niet meer als je de base niet gebruikt.
Het autostoeltje zelf voldoet nog steeds aan de i-size testen naar mijn weten en is daarmee iig veiliger dan de vorige norm die behaald moest worden. Maar zonder isofix (base) is de kans wel groter dat het verkeerd erin gezet wordt en dat is wel erg belangrijk. Maar goed bij ons is dit ideaal voor de enkele keren dat we met de tweede auto hem moeten vervoeren. Meestal zit hij wel in degene met base. Ook fijn is dat hij zo ook met opa&oma mee kan in de auto (tijdens oppassen of met terugbrengen).