59 Reacties
2 jaar geleden
Inbakeren? Hier helpt een tetradoek over het gezichtje leggen... heel eng maar O veel beter. Hebben haar park ook verplaatst in de woonkamer naar een rustiger plekje zonder prikkels voor in de avond en dat helpt hier ook!
2 jaar geleden
Inbakeren? Hier helpt een tetradoek over het gezichtje leggen... heel eng m ...
Inbakeren wordt hij heel onrustig van. Zijn gezichtje dekken doe ik al maar dan nog moet ik hem wiegen. En hij slaapt altijd boven in zijn kamer met white noise aan. Maar ik moet hem altijd wiegen en dat duurt echt eeuwen voor hij slaapt en ik hem rustig alleen kan laten
2 jaar geleden
Wij hebben een sleepytroll aangeschaft. Is even een uitgave maar het is elke cent waard. Mijn man heeft een 3d printer en houders geprint voor aan de co sleeper en het eigen bedje van ons zoontje. Op deze manier hebben we echt veeeel meer slaap uurtjes op een dag en nacht. Als de baby huilt dan gaat het apparaatje aan, er zit een kleine motor in die ervoor zorgt dat de ledikant of wieg gaat wiebelen. Hierdoor krijg je hetzelfde effect als in de wandelwagen. Daar vallen ze ook vaak vrij snel in slaap. Onze baby doet het hier perfect op en ik kan niet meer zonder 😅
2 jaar geleden
Reactie op Mizz
Wij hebben een sleepytroll aangeschaft. Is even een uitgave maar het is elk ...
Vanwaar heb je die? En wat voor iets is het precies?
2 jaar geleden
Vanwaar heb je die? En wat voor iets is het precies?
https://sleepytroll.com/
Hier kan je hem bekijken. Word vooral ook veel gebruikt op een kinderwagen maar wij gebruiken hem dus voornamelijk als wieg apparaat in het ledikantje en de co sleeper. Je kunt er speciale adapters voor kopen zodat het bevestigd kan worden aan het bedje. Dit kan je ook terug vinden op de site. Het werkt voor ons perfect. Ik vind in slaap wiegen niet erg maar als je hem dan overlegt en hij daarna tussendoor weer wakker word dan zorgt het apparaat er dus voor dat hij weer in slaap gewiebeld word, en dat werkt gewoon perfect. Ook een dutje overdag is daardoor van betere slaap kwaliteit en vaak ook langer dan zonder de wiebelaar. Hij is veel rustiger en slaapt stukken beter op deze manier. Wij hebben dus de adapters zelf geprint, dat scheelde een hoop geld. Mocht je interesse hebben in een adapter laat het me dan even weten.
2 jaar geleden
Reactie op Mizz
Hier kan je hem bekijken. Word vooral ook veel ge ...
Is dit dan zo een vibratie gevoel of wiebelt de bedje er echt van alsof je aan het wiegen bent? Want heb ook al zo iets gelijks aangeschaft maar het is echt een soort tril/vibratie die het geeft en dat helpt echt niet.
2 jaar geleden
Is dit dan zo een vibratie gevoel of wiebelt de bedje er echt van alsof je ...
Het bedje wiebelt echt. Je kan het instellen hoe hard je wil dat het wiegt. Bij ons staat hij altijd op de laagste stand maar kan bij onrust wel harder ingesteld worden. Dit is bij ons eigenlijk nooit nodig. Er zit een motor in die zeg maar roteert en daardoor beweegt het bedje dan ook. Als je een stevig ledikant hebt kun je die op een soort van veren zetten zodat het heel en weer wiebelt. Bij de co sleeper die wat kleiner en minder stevig is is dit niet nodig..
2 jaar geleden
Reactie op Mizz
Dit bedoel ik;
https://sleepytroll.com/products/sleepytroll-bed-rocker-feet ...
Bedankt voor je advies!!
2 jaar geleden
Ik zou eerder gaan oefenen in bed.. Ipv 150 euro aanschaffen.. Straks wil die kleine alleen nog maar gewiegd worden..
Wakker weg leggen zodra je vermoeidheid signalen merkt, en ja dat kan resulteren in huilen, maar dan bij je nemen en bij rust weer terug leggen.,
Op internet zijn heel wat slaap tips te vinden om zelf te leren slapen..
Ik betrap mijzelf er ook op dat ik mijn kleine vaak in slaap wieg.. Nu wieg ik licht en zodra ze begint toe te geven leg ik haar weg.. Soms gaat dit meteen goed 🥰 soms moet ik nog 10x..
2 jaar geleden
Ik zou ook echt inzetten op zelf in slaap vallen. Wij hebben dit bij onze eerste niet gedaan en zitten nog steeds elke avond bij hem tot hij slaapt. Dus bij de baby meteen mee aan de slag gegaan zodat ze niet beter weet en het gaat top!
2 jaar geleden
Ik zou ook echt inzetten op zelf in slaap vallen. Is nu een enorme investering qua tijd en geduld, maar ze moeten het een keer leren. Kan ook zijn dat er in het begin meer gehuild wordt, maar zolang je erbij blijft en probeert te troosten in bed (en bij echt krijsen oppakken uiteraard) ben je er nog steeds voor je kindje!
Wij hadden inderdaad net zoals numbertwoontheway het bij de eerste veel later pas geleerd. Was alleen maar meer drama om te leren. Uiteindelijk in combinatie met ziekenhuis trauma aangepakt in traject van aantal weken en daarna nooit meer problemen gehad gelukkig.
2 jaar geleden
Reactie op Mizz
Hier kan je hem bekijken. Word vooral ook veel ge ...
OMG! 😱 volgens mij heb jij nu echt mijn leven gered seg!! 😅
2 jaar geleden
Reactie op JetaxLeo
OMG! 😱 volgens mij heb jij nu echt mijn leven gered seg!! 😅
https://www.bol.com/nl/p/de-slaaphulp-rockit-baby-rocker-slaaptrainer/9200000127688456?referrer=socialshare_pdp_androidapp
Zelfde functie vele malen goedkoper
2 jaar geleden
Reactie op Echo2
Idem hier.. maar geen tips helaas..
Huilt hij dan of..?
Als zijn slaap komt huilt hij eh. Anders niet eigenlijk.