6 Reacties

15 dagen geleden

Wat een vervelend gevoel zeg. Ik herken het vaker wakker worden in de nacht wel maar dat staat denk ik bij ons helemaal los van een opvang dag of een dag thuis. Vaak als mijn zoontje ziek begint te worden gebeurd het dat hij vaker wakker word en ook veel lichter gaat slapen. Misschien heeft jou kindje iets onder de leden? Die van ons was vorige week ziek en de hele avond in de eerste 2 nachten waren huilen en veel wakker zijn. Zichzelf in de weg zitten zeg maar.. Sterkte ermee, hopelijk kom je er gauw achter wat het is 🩵💜

15 dagen geleden

Hoelang gaat hij al en is dit de eerste/enige keer dat er een moeilijke dag was?

15 dagen geleden

Wat vervelend. Ik heb zelf geen ervaringen met kdv ik ben thuis bij mijn zoontje. Wel kan ik je zeggen dat al is mijn zoon thuis en slaapt hij overdag goed thuis dat hij nu ook zulke nachten heeft. Hij is nu 7 maanden en slaapt nu ook 2 nachten zo hoe jij het omschrijft. Misschien dat het je een beetje gerusteld omtrent het slapen.

15 dagen geleden

Uiteindelijk is het belangrijk dat je er goed gevoel bij hebt of het terecht is of niet maakt niet uit. Je moet alleen zelf bedenken waar het hém echt in zit (dat gevoel). Als je vraagt zijn neusje uit te spoelen. Klinkt het namelijk voor mij dat hij al iets onder de leden heeft. Het slechte slapen en het huilen zou voor mij al veel sneller daar aan gelinkt worden dan aan slechte verzorging. Bij een kdv is het inderdaad wel andere vorm van aandacht dan thuis. Dat merk ik nu ook met een tweede. Onze tweede kan niet altijd maar op de eerste plek komen, omdat zij het hardste huilt. Hier in ons eigen huis is het dus soms ook gewoon wachten op je beurt en daardoor wat langer huilen. Maar wat ik zeg het is jouw gevoel en daar valt niet over te twisten. Je moet natuurlijk wel een fijn gevoel hebben als je je kind afgeeft en weer ophaalt.

15 dagen geleden

Ik denk dat de onrust eerder komt door de periode waar ze nu inzitten, sprongetje, verlatingsangst, er zit weer een slaapregressie aan te komen en als ik het zo hoor is hij ook lichamelijk gewoon niet helemaal in orde. Dus ik zou me niet te druk maken en lekker knuffelen met hem de komende dagen. Als hij dan weer opgeknapt is weer kijken hoe het gaat op het kdv. Waarschijnlijk hebben ze verder gewoon hun best gedaan, voor ons lijkt het dan vaak hectisch (dat gevoel heb ik ook vaak met halen en brengen) maar kinderen komen dan echt niets tekort.

14 dagen geleden

Ik werk zelf ook op een kdv, gelukkig in Nederland. Als ik soms de verhalen hoor van de kdv in België pff.. Lijkt mij niet prettig om daar te werken. Ik denk, omdat het een kind van een collega is die ook nog eens vlakbij is. Dat ze Hopelijk onbewust "beter hun best doen voor hem dan voor een." gewoon" kind. Als je al moet vragen om het neusje uit te spuiten (zou eigenlijk niet weten waarom je dit überhaupt zou doen.. Maar oké..) dan lijkt het mij dat die al verkouden is of iets onder de leden heeft.. Slapen kan daardoor moeilijker gaan. Als hij echt heel vele en alleen maar gehuild zou hebben.. Lijkt het mij dat ze direct naar je toe komen, gezien het feit dat je toch vlakbij bent en zelf zo binnen kan lopen zoals je zelf typt... Ik denk dat je collega's een kans moet geven en vertrouwen hebben.