18 Reacties

3 dagen geleden

Geen sorry nodig en heel herkenbaar. Ik persoonlijk laat hem altijd uitrazen, het heeft geen zin want je praat toch tegen een boom. Misschien kun je op andere manieren extra rust nemen? Bijv wanneer de kleine slaapt, dat jij ook een middagdutje meeslaapt? Of vroeger naar bed? Als ik er bijv helemaal doorheen zit dan slaap ik eerder en ga ik op zolder liggen, mijn vriend vindt apart slapen niet zo leuk maar dan zeg ik gewoon tja het is of dit of je laat mij ook een keer wat langer liggen en dat jij de kleine doet. Of soms zeg ik gewoon ik lig op zolder, ben kapot, ik zou graag willen dat jij de ochtend doet. Is dat misschien ook een idee voor jou? Wat is er toch mis met al die mannen, vreselijk dat je dit zo op deze manier moet ervaren, zou toch ook anders moeten kunnen alleen hebben wij gewoon geen geluk met de onze 🤣 Sterkte en veel liefs

3 dagen geleden

Reactie op PaulaElisa

Geen sorry nodig en heel herkenbaar. Ik persoonlijk laat hem altijd uitraze ...
Helaas wil de kleine overdag slecht slapen. En als ze slaapt is het een hazenslaapje. Ik probeer dus wel een dutje te doen maar alleen als zij dan ook slaapt.... aangeven dat ik wil dat hij ook de ochtend doet werkt niet, te koppig voor woorden...

3 dagen geleden

Ik kan hier zo boos om worden hè. Jullie hebben toch samen een kindje? Wat nou ik wil ‘s morgens uitslapen? Dat gaat niet meer. Jullie zijn een gezin. Dat leventje zal hij toch echt moeten opgeven. En af en toe een keer kan geen kwaad, als hij de volgende dag jou ook even uit laat slapen en de ochtend doet. Mijn ex was ook zo. En die heeft nu lekker dat leventje, maar wel zonder gezin. (Wij zijn overigens door heel veel meer dingen uit elkaar gegaan hoor). Dus ik zeg ook niet dat je bij hem weg moet gaan. Maar ik zou wel even goed nadenken over hoe je met elkaar afspraken kunt maken, want dit is te belachelijk voor woorden.

3 dagen geleden

Ik vind dit heel verdrietig om te lezen. Je zeurt helemaal niet, zijn gedrag is bespottelijk. Lastig dat praten niet werkt. Dan zijn er nog andere opties: bijv. hem een koekje van eigen deeg geven. Trek 's ochtends de gordijnen open in de slaapkamer, zet het licht en de radio aan, zéker als hij een kater heeft. Gooi om 7u een glas water in z'n gezicht. 😂 's Avonds een vent, 's ochtends een vent. (Risico dat je zijn' moeder' wordt, want hij gedraagt zich als een puber.) Of je trekt je eigen plan. Ga leuke dingen doen met de kleine in het weekend, naar een museum, pretpark, met vriendinnen, een sportclub, of ga zelfs ergens logeren. (Risico dat jullie verder uit elkaar groeien.) Ik wil niet al te veel psychologiseren, maar het lijkt erop dat hij inderdaad alleen denkt aan zijn eigen behoeftes én constant over jouw grenzen heen gaat. Je zult echt beter voor jezelf op moeten komen. Nee zeggen. Op je strepen staan. Hem desnoods op de bank laten slapen. Hij loopt nu echt over je heen en vertrappelt je in het proces. Ik ken je niet maar je bent sowieso meer waard dan dit.

3 dagen geleden

Ik voel je meid. Ik heb een geweldige relatie en echt niets te klagen, maar dit klinkt me erg bekend. Ik ben kapot en had bijvoorbeeld vandaag zo graag eventjes blijven liggen, maar zit zoals altijd om 6 uur weer in de woonkamer en een vriend die zegt "Maak me ff wakker als ik om 12 uur niet binnen ben"

2 dagen geleden

Je zeurt absoluut niet. Jij neemt je verantwoordelijkheid en dat doe je goed, hij mag dit meer doen want jullie hebben samen jullie dochter groot te brengen. Prima dat hij gaat stappen en jij de ochtend daarom doet, dan zou het fijn zijn als jij de ochtend erna uit mag slapen. Eerlijk is eerlijk. Mag je zo best met hem bespreken

2 dagen geleden

Ik vind het heel verdrietig om te lezen dat jij dit mee maakt maar ook anderen.. Je mag dit zeker met hem bespreken, het is ook zijn kind & jij hebt ook je rust nodig! Zelf kan ik dit totaal niet voorstellen dat dit zo kan gaan want mijn vriend gaat er vaak uit ‘s nachts maar ook ‘s morgens. Hij gaat ook met de kleine meid even boodschappen halen of naar de winkels zonder mij. Dat ik ook eventjes kan bijtanken. Ik hoop dat het goed komt bij jullie! ♥️

2 dagen geleden

Wat mega frustrerend om te lezen, laat staan om te moeten meemaken… Wat anderen ook al zeggen, hij gedraagt zich als een puber. Ik zou voorstellen om op een rustig moment met zn tweetjes te praten. Even een goed moment voor uitkiezen en op de man af deze woorden te gebruiken: ‘ik wil geen jongetje naast me in bed, maar een man’. Het is hard, maar soms moeten ‘mannen’ dit horen. Zal hun ego vast aantasten, maar het kan tot nadenken zetten. Spreek dan met elkaar af dat jullie allebei om en om in de weekenddagen uitslapen. Hij zaterdag en jij zondag of andersom. En dan vooral rustig en reëel blijven. Ik zou niet weten met wat voor een excuus hij zou kunnen komen om dit niet te doen namelijk. Hij is ook vader en dat is een feit.

2 dagen geleden

Reactie op ElisaIndo

Wat mega frustrerend om te lezen, laat staan om te moeten meemaken… Wat and ...
Oja en nog iets. Jullie hebben een dochter lees ik. Zou ook even tijdens zo een gesprek de vergelijking trekken. Wat voor een voorbeeld geeft hij hiermee aan jullie dochter? Zou hij willen dat zijn dochter later ook met een jongen thuis komt die haar zo behandeld? Een vader zou een voorbeeld moeten zijn voor hoe het hoort te zijn in het leven. Respect hebben voor je vrouw en de moeder van je kinderen zodat ze later weet wat aan wat voor een normen en waarden een toekomstige partner zou moeten voldoen…

2 dagen geleden

Tot 12/1 uur op bed liggen? Wat een puber. Grow up. Op een rustig moment om tafel en nieuwe afspraken maken. Het kan niet zo zijn dat jij het weekend tot de middag alle zorg hebt. Hij neemt zijn verantwoordelijkheid niet. Ieder weekend tot middernacht op stap is verleden tijd als je niet bereid bent om op te staan voor je kind. En brengt ook geen tijd met zijn gezin door. Heeft hij door wat voor signaal hij afgeeft aan jou? En je dochter? Wij laten elkaar ook om en om 'uitslapen' in het weekend, maar dat is dan tot 8 uur of max 8:45. 🤣. Dan is de andere al vanaf 06:30 beneden.

één dag geleden

I feel you. Ik heb ook een man die veel uitslaapt. Door z’n nachtdiensten of door t zuipen. Super klote. Veel discussies ook erover. En je bent al moe en dan moet je ook nog discussiëren. I feel you. Het is echt zwaar zoveel in je eentje doen en ook ongezellig. Kan soms jaloers zijn op stellen die met z’n tweeën achter de kinderwagen lopen en ik in de ochtend weer in m’n eentje.

één dag geleden

Reactie op HLOL

I feel you. Ik heb ook een man die veel uitslaapt. Door z’n nachtdiensten o ...
Hij heeft geen eens nachtdiensten, zijn kijk er op is "jij bent een vrouw je moet niet zeiken jij hoort dit te doen"

één dag geleden

Reactie op Mamavan1tje

Hij heeft geen eens nachtdiensten, zijn kijk er op is "jij bent een vrouw j ...
Is hij altijd al zo conservatief geweest of was het voor jullie dochter anders?

één dag geleden

Reactie op ElisaIndo

Is hij altijd al zo conservatief geweest of was het voor jullie dochter and ...
Voor die tijd dacht hij mischien ook wel een beetje zo maar hij gedroeg zich niet zo

één dag geleden

Reactie op Mamavan1tje

Voor die tijd dacht hij mischien ook wel een beetje zo maar hij gedroeg zi ...
Wat naar dat dit dan nu naar boven komt. En je zit er al zo diep in want je hebt samen een kind. Het is echt verdomd oneerlijk! En ik zie t vaak bij stellen dat de man veel vaker op stap kan en de vrouw altijd de verantwoordelijkheid moet pakken. Maakt me boos

één dag geleden

Reactie op HLOL

Wat naar dat dit dan nu naar boven komt. En je zit er al zo diep in want je ...
Ik weet niet eens wanneer ik echt een keer iets voor me zelf heb gedaan, ze is nu 1,5 . Maar zijn houding richting mij is ook anders sinds onze dochter er is

één dag geleden

Ik heb echt met je te doen. Hoe zwaar moet het wel niet voor je zijn. Sorry maar moet er echt van zuchten en denk echt van mannen kom op!! Dit doet me echt denken aan de term ‘married single mom’. Oftewel je hebt wel een partner maar eigenlijk doe je alles alleen.. Ik vind dat je absoluut niet zeurt! En vooral wat ik mis is een stukje inlevingsvermogen van je partner naar jou toe. En vergeet niet.. vermoeidheid put je mentaal echt uit.. ik kan je uit eigen ervaring wel zeggen.. wij moeders zijn echt strijders en gaan maar door, hoe moe wij ook zijn. Mannen gooien echt sneller de handoek in de ring. Ik hoor dat heel veel uit mijn omgeving dat mannen echt veel klagen ook terwijl wij moeders al uitgeput zijn. Als ik je een tip mag geven=praat met hem en is er geen verbetering? Trek je eigen plan. Doe leuke dingen met je dochter en gwn gaan zonder rekening met hem te houden. Dit doet hij ook niet met jou dus waarom zou jij rekening met hem houden. Jij verdient het om gelukkig te zijn en laat dit je niet verpesten in jouw geluk. Heel veel succes het ga je goed meis❤️❤️

één dag geleden

Reactie op Hanchan

Ik heb echt met je te doen. Hoe zwaar moet het wel niet voor je zijn. Sorry ...
Ik zeg ook wel eens tegen hem "het is net als of ik 2 kinderen heb" als er iets is komt hij bij me als of ik z'n moeder ben vragen waar dit ligt of waar dat is gebleven. Ook van mij verwachten dat ik op werkdagen zijn brood klaar maak in de ochtend en koffie zet. Ik heb wel eens tegen hem gezegd je bent niet de enigste met gevoel.