17 Reacties

één maand geleden

Helaas geen tips, maar wil wel aangeven dat het voor ons heeel herkenbaar is dit. Sommige nachten lukt het wel, maar huilt hij elke 2 a 2,5 uur. Voeden is dan het enige wat hem in slaap krijgt. Soms kan ik hem dan wegleggen.. andere moment wordt hij wakker als alleen al z’n billen het matras raken. In ons bed in slaap voeden is dan het enige wat werkt. Aan de ene kant geen probleem mee, aan de andere kant denk ik is dit normaal? Hoe moet dit dan over een tijdje? Hij is nog klein dus laat ik er van genieten, maar het is ook zo zwaar. Slaap je net, wordt er weer gehuild. Ik zit er aan te denken een slaap coach in te schakelen. Maar twijfel er over want denk is het niet gewoon een fase? Nou in ieder geval lekker het even van me af geschreven te hebben. Hoop dat het bij jou ook snel wat beter gaat!

één maand geleden

We waren ongeveer tegelijk met posten! Heel herkenbaar, ik lees bij jou ook even mee

25 dagen geleden

Geen tips, maar wel herkenbaar.. Hij begint zijn nacht in zijn co Sleeper, maar vanaf een bepaald moment wil hij er niet meer terug in en slaapt hij bij mij

24 dagen geleden

Ik heb echt heel vaak gehoord: kun je gewoon doen, wel steeds blijven proberen of ze in hun bed willen slapen, op een gegeven moment pakken ze dat wel op. Ik merk dat ikzelf nogal wat onzekerheid heb op gedaan met: help mn kind moet zelfstandig kunnen slapen want… help mn kind moet in zijn bed blijven slapen maar ook: help waarom slaapt mijn kind nog niet door / heeft hij nog een nachttvoesinf. En eigenlijk is het allemaal bangmakerij. Want het enige, echt het enige dat telt is: ontwikkelt hij / zij zich goed, en hebben jullie het fijn samen? Dan maar in bed, dan maar wiegen, dan maar tig x er uit. En ik ben echt geen miemel, maar als hij slaapt, slapen wij ook! Dus hup, bij ons in bed, hij slaapt vanzelf wel weer in zijn eigen bed

24 dagen geleden

Reactie op MoedervanM

Ik heb echt heel vaak gehoord: kun je gewoon doen, wel steeds blijven probe ...
Hier ben ik het mee eens.. we bezorgen onszelf soms onnodige stress en leggen zoveel druk op onszelf en die kleintjes terwijl het vaak gewoon wat tijd nodig heeft. Het komt allemaal wel in orde met de tijd.. vanwaar al die haast soms? Het is een beetje 'typisch' aan onze maatschappij van nu denk ik.

24 dagen geleden

Dat is hier ook zo. Om 19:00 gaat hij lekker naar zijn eigen bedje en daar valt hij dan ook tevreden in slaap. Tussen 23:00/01:00 wordt hij wakker en wilt hij absoluut niet meer in zijn eigen bedje slapen. Heb mezelf er maar bij neergelegd. Ik vind het gezellig samen en zo slapen we allemaal goed

24 dagen geleden

Bij ons helpt een lampje aan doen, rond de 8 maanden zitten ze in de fase van verlatingsangst .. of misschien de deur een stukje open laten staan?

24 dagen geleden

Ook bij dit groepje hoor ik 😂, hier exact hetzelfde . Met als bonus dat ie sinds zes maanden niet meer zelf in slaap kan vallen…

24 dagen geleden

Reactie op Femmie7

Helaas geen tips, maar wil wel aangeven dat het voor ons heeel herkenbaar i ...
Dit zou ik geschreven kunnen hebben, maar echt 🤣 Ik heb kennismaking gehad met een slaapcoach maar ik vind het geldklopperij: alles wat zij zeggen is zo ongeveer te googelen.. het is dan iets meer afgestemd op je kindje wellicht…

24 dagen geleden

Ik hoor ook bij dit clubje, dochtertje slaapt sinds ze 3 maanden is bij ons.. wordt nog steeds 4/5 keer wakker in de nacht en valt nooit zelfstandig in slaap. 🥲

23 dagen geleden

Hoe zorgen jullie ervoor dat het samen slapen veilig is? Ik vind dat zelf vaak nog spannend; kussens, dekens, zachtere matras dan eigen bedje etc.

23 dagen geleden

Reactie op Smp1990

Hoe zorgen jullie ervoor dat het samen slapen veilig is? Ik vind dat zelf v ...
Onze zoon ligt dan tussen ons in, onze kussens liggen zo veel mogelijk naar de buitenkant. Zoon ligt op borsthoogte (krijgt ook bv haha) en we pakken dan allebei een eigen deken. Zoon slaapt in slaapzakje :)

23 dagen geleden

Wij leggen hem op de dekens, wij slapen onder de dekens, en onze beide kussens dus zo ver mogelijk naar buiten, hem zo hoog mogelijk in bed (dus tegen het hoofdbord aan

23 dagen geleden

Reactie op Smp1990

Hoe zorgen jullie ervoor dat het samen slapen veilig is? Ik vind dat zelf v ...
Wij liggen met onze kussens zoveel mogelijk naar buiten en zij ligt bovenaan tegen het hoofdbord aan in een slaapzakje.

23 dagen geleden

Precies dit al een aantal weken. Ik krijg ‘m niet meer in zijn eigen bedje. Overdag ook een slechte slaper. Slapen in de kinderwagen of Maxi Cosi werkt nog het beste. Slaapt jullie zoon/dochter overdag wel goed? Ik heb ook nog even gedacht dat het overdag te druk voor hem is I.v.m. zijn zus die hem graag vermaakt.. Mensen die ik spreek, geven ook aan dat ik te veel heb ‘verwend’ door hem bij ons in bed te leggen.. dat maakt je dan wel weer even aan het twijfelen. Maarja, wij moeten overdag ook paraat zijn. We hebben ook nog een dochter van 3,5 jaar..

23 dagen geleden

Dankjewel! Zo doen wij het ook inderdaad, maar merk dat ik ondanks dat zelf heel licht slaap helaas 😅

19 dagen geleden

Consequent blijven is denk ik wel the key.. telkens toch proberen in zn bedje te leggen.. wij hebben ook 4 weken strijd gehad, maar elke keer consequent gebleven, soms heel even wiegen en dan weer terug in dr bedje leggen en soms is ze even 2 minuutjes aan het jengelen en valt vaak dan in slaap... Nu gaat in bed leggen weer als vanzelf.. ik zou zeker proberen om in deze periode ze geen nieuwe dingen aan te leren, en zeker consequent blijven want ze zitten ook in de actie-reactie fase, dus dingen uitproberen.. hoe ver kan ik gaan voordat ik het gewonnen krijg.. maar ook verlatingsangst wat meespeelt in deze fase, dus zeker niet makkelijk.. maar je hoort het wel aan het huiltke of het verdriet is of negatieve aandacht...succes 😘😘