7 Reacties
3 jaar geleden
Ik ben 22 weken zwanger en ik ga al mijn hele zwangerschap zon twee keer per week in een lekker warm bad. Zo lang je er niet te lang in zit en dit niet te warm is kan dit absoluut geen kwaad! Jou baby zit veilig in jou buik. Dus ik zou het gewoon vaker doen, maar een temperatuur aanhouden niet hoger dan 39
3 jaar geleden
Een warm bad an sich kan echt zo kort geen kwaad.
Maar het gene waar het omgaat is dat je lichaamstemperatuur niet te hoog moet worden (koorts effect). Dus niet te heet bad en niet te lang.
3 jaar geleden
Ik sluit me aan bij de andere reacties, kan inderdaad op zich geen kwaad hoor. Ik ga ook wel eens in bad. Ik let er gewoon op dat de temperatuur niet te hoog wordt en ik probeer het wat te beperken in tijd (ik ga er geen uur gaan inliggen bijvoorbeeld). Het kan heel ontspannend zijn wat dan net weer goed kan zijn voor jou en jouw baby.
Waarom voelde je jou juist niet lekker? Omdat je jou zorgen begon te maken of misschien omdat het wat te warm werd?
3 jaar geleden
Hoi, tijdens mijn eerste zwangerschap ben ik ook in een bloedheet bad gaan zitten.(zo had ik het graag en ik had het ijskoud door de zwangerschap)
Toen ik eruit ging klapte ik zowat tegen de vlakte en zo kwam ik erachter dat dit dus niet echt handig is als je zwanger bent 馃檲
Ik heb inmiddels een kerngezonde dochter rondhobbelen dus op haar heeft het geen invloed gehad in elk geval 馃槈
Als je je echt zorgen maakt, bel gerust je verloskundige, maar ik vermoed dat het wel los zal lopen. Succes!
3 jaar geleden
Door een warm bad kan je bloeddruk dalen en dan voel je je minder goed. Maar voor de baby kan het geen kwaad. Ik heb tijdens mijn vorige zwangerschap een test gedaan: ik nam mijn temperatuur op, ging 40 minuten in een heet bad (het zweet liep op een bepaald moment van mij hoofd af) en nam daarna weer mijn temperatuur op. Maar een halve graad hoger, nog ver bij koorts vandaan en dus onschadelijk voor de baby. Nu vind ik dat zweten niet zo lekker, dus voortaan badder ik ietsje koeler, maar dus niet omdat het kwaad zou kunnen. Want dat kan het niet.
3 jaar geleden
Hoe warm was het bad? 37 graden is gewoon fijn voor een baby. Iets warmer is niet erg.