18 Reacties

vorig jaar
Zo gauw onze dochter kon omrollen van buik naar rug mee gestopt! Het is echt gevaarlijk hoor, als je omrolt en je je handen niet vrij hebt. Zeker voor een baby. Je zou idd denken dat het omrollen dan moeilijker gaat, maar niets is minder waar en die kleintjes kunnen snel een hoop meer. Ik wilde er dus per se vanaf zijn voordat ze dat überhaupt kon. Wij hebben afgebouwd van puckababy piep naar een slaapzak, daar even de handen in de zak ipv in de mouwen.. Dat hebben we denk ik 2/3 weken gedaan. Toen ze begon met draaien van buik naar rug en naar het KDV te gaan zijn we overgegaan naar slaapzak met armen in de mouwen. Gaat prima!

vorig jaar
Wij hebben echt wel moeite met afbouwen van het inbakeren. Eerste een Pacco inbakerdoek nu een Fedde & Kees slaapzakje met armen vast geritst en zodat het ritsje steeds meer open kan. Wij merken ook dat hij eigenlijk nog niet toe is aan het afbouwen 😅! Maar het is gevaarlijk omdat wanneer hij omrolt hij ook zijn armen niet kan gebruiken.
Wij bijten even door de zure appel heen het word vast beter!

vorig jaar
Zo gauw onze dochter kon omrollen van buik naar rug mee gestopt! Het is ech ...
Moet daar trouwens wel even bij zeggen dat het prima gaat, maar dat het echt wel even lastig is dat ze zichzelf dus vaak wakker slaat. Dat wordt wel echt steeds minder, je moet echt gewoon echt voor de veiligheid even doorheen.

vorig jaar
Wij bakerde tot pas geleden nog in met een pacco inbakerdoek. Eigenlijk heeft hij hem nog steeds nodig, maar meneer rolde van de een op andere dag van rug naar buik. Hij was 4,5 maand toen. We hadden eerder geprobeerd af te bouwen door 1 arm “los te laten”, maar ging echt niet goed. Toen maar cold turkey en was echt ellende 🙈. Begon oprecht te twijfelen aan waarom we überhaupt begonnen waren, want onze kleine man is nog steeds enorm onrustig. Zijn nu 2 weken verder en gaat wel wat beter, maar sliep beter ingebakerd. Zal vast over tijdje weer beter gaan :)

vorig jaar
Hier ervaren we dezelfde problemen. Ze slaapt sinds twee weken eindelijk door, voorheen hebben we niet veel goede nachten gehad helaas. Ze kan nu bijna omrollen, dus ook wij wouden het inbakeren afbouwen maar helaas zonder succes. Ze wil maar niet in slaap vallen dan, terwijl ze ingebakerd meteen in slaap valt… Werkt de Fedde & Kees slaapzak voor jullie? Of is het toch beter om meteen volledig te stoppen?

vorig jaar
hier sinds 2 weken gewoon in 1 keer over gestapt op een slaapzak en hier ging dat meteen wonderbaarlijk goed .
ik heb toen bij de oudste om en om een armpje los gedaan

vorig jaar
Durf het nog niet aan, ze slaapt heerlijk in die love to dream en ik ook, maar moet er mee stoppen 🙃🫠

vorig jaar
Hier na de eerste vaccinatie Cold Turkey gestopt aangezien je de eerste nacht na vaccinatie toch niet mag inbakeren… en we hebben even doorgezet, paar nachten waren pittig maar daarna gaat het prima..
Ze kunnen Indd in slaapzak makkelijker rollen alleen hebben dan handen vrij om terug te rollen of zichzelf met gezichtje vrij te houden..
Wij doen slaapzak en gewoon lakentje er strak overheen spannen, gaat prima!

vorig jaar
Reactie op LSC-1103
Hier ervaren we dezelfde problemen. Ze slaapt sinds twee weken eindelijk do ...
Gezien de kosten van de Fedde & Kees ben ik verder gaan zoeken. Bij ons werkt het super goed en is ze veel minder onrustig.
https://www.mijndersatelier.nl

vorig jaar
Reactie op Cindyv24
Gezien de kosten van de Fedde & Kees ben ik verder gaan zoeken. Bij ons ...
Op Vinted staan hele mooie en goede slaapzakjes! Wij hebben er 1 gekocht voor €30. Maar dan moet je dat wel willen een tweedehands maar dat is voor iedereen verschillend. Ik denk dat er ook andere slaapzakjes erbij kunnen helpen bij het afbouwen, elk kindje is anders 🥰.

vorig jaar
Ik heb afgelopen nacht een andere gewone slaapzak geprobeerd en dat is tegen alle verwachtingen in wel gelukt. 😃 Ze was nog wat onrustig, maar heeft wel door geslapen. De vorige slaapzak was misschien te dun en te los, dit was nog een iets dikkere en stevigere slaapzak. Dat maakt dus mogelijks ook een verschil.

vorig jaar
Gisteravond toch besloten hem voortaan in een slaapzak te doen. Ik legde hem rond 7 uur op bed en meneer was gewoon vrolijk aan het kletsen en met zijn handjes aan het spelen. Heb hem na 20 minuutjes maar even zijn speentje gegeven en hij draaide zijn hoofd en was weg. (Meestal moet ik hem in slaap wiegen) maar misschien was dit eenmalig, haha. Alleen de rest van de avond/nacht toch onrustig, veel eruit om speentje te geven of hem toch even te wiegen.
Maar we houden vol 💪

vorig jaar
Gisteravond toch besloten hem voortaan in een slaapzak te doen. Ik legde ...
Geef het een paar avonden de tijd! Strak dekentje eroverheen trekken zodat hij niet te veel kan bewegen/rollen..
Wat ik ook als tip gekregen heb van slaapcoach mbt speen:
Vanaf 5 maanden kun je ze leren zelf speentje in te doen, leg ze overdag op kleed of in de box met meerdere speentjes om hem/haar heen zodat ze zelf kunnen pakken en help ze af en toe, je zult zien dat ze op gegeven moment zelf door krijgen hoe hem in te doen.. dan kun je daarna voor ‘s nachts meerdere (glow in the dark) speentjes in het bedje leggen zodat er altijd een binnen handbereik ligt, of je klikt er eentje met een speenkoord (zonder metaal!) aan de slaapzak vast… zo zul je zien dat je snachts niet meer continu er zelf uit hoeft voor de speen..

vorig jaar
Maar... Is het voor een baby niet gewoon een kwestie van wennen
. Mijn dochter rolt al vanaf 3 maand.. Maar tot op heden nog nooit gerolt in bed tijdens slaap.. Als ze wakker is wel.
Ze moeten leren dat die armen er zijn..
Miss kan je Nlg een overstap maken met een dikke winterslaapzak met mouwen.. Zodat de armen wel vrij zijn maar niet overal heen kunnen..