18 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op sjannie22
Doe je het inbakeren met een doek of speciale slaapzak?
Met een doek
2 jaar geleden
Reactie op sjannie22
Normaal gesproken bouw je het dan af door 1 handje er eerst uit te laten, e ...
Dit inderdaad en welke slaapzak maakt denk ik weinig uit, ben zelt wel gegaan voor eentje met mouw (overal wat zwaarder en lekker warm). Hier dan wel omdat hij onder de lakens wegkroop
2 jaar geleden
Hier ben ik cold turkey gestopt met inbakeren en overgegaan op een slaapzak. De eerste week is ff moeilijk, hij sliep niet meer zolang door. Maar inmiddels lijkt hij gewend aan de slaapzak en slaapt hij nagenoeg dezelfde uren aan een stuk. Wij gebruiken de 4seizoenen slaapzak van Jollein.
2 jaar geleden
Wij zijn ook in 1x gestopt. Hij vond het heel gek en de armpjes gingen alle kanten op. Maar eigenlijk sliep hij na 1 nacht al even lang als daarvoor. Op het begin duurt het iets langer voordat hij in slaap valt. Wij hadden een puckababy piep en hij slaapt nu in een slaapzakje van de hema. Wilde dit eerst proberen voordat we een dure slaapzak van puckababy zouden aanschaffen. Heb zelf slaapzakje van hema via Vinted gekocht, zo kan je misschien wat goedkoper verschillende slaapzakjes proberen en kijken waar je kindje goed in slaapt
2 jaar geleden
Ik heb een puckababy mini waarbij er ritsen zitten op de plek van de armpjes. Zo kun je eerst 1 armpje eruit halen en daarna 2. Ik doe het alleen nog niet 🤣 vanavond beginnen want ze slaapt al zo slecht.
Ik vroeg me wel af of ze het dan niet koud gaat krijgen aan haar armen omdat daar dan geen mouwen van de slaapzak aan zitten?
2 jaar geleden
Reactie op soeto
Ik heb een puckababy mini waarbij er ritsen zitten op de plek van de armpje ...
Misschien slaapt ze wel onrustig omdat ze ingebakerd is.. Mijn oudste hielpen we doormiddel van de armen met een Hydrofiel vast te maken, maar die wurmen zichzelf er uit als ze echt diep sliep.. Onze jongste word helemaal boos als je d'r inbakerd.. 🙈
2 jaar geleden
Ik heb niet per se een favoriet merk maar ik deel graag even hoe ik het ervaren heb:
- geen slaapzak met knopen, enkel rits
- een slaapzak die je sluit van boven naar onder (als je ‘s nachts een luier zou moeten wisselen, liggen enkel de beentjes bloot en niet heel het lijfje EN zo zit de rits nooit tegen het gezicht aan)
- ik heb verschillende merken getest en een goedkope van Sergant Major vond ik de beste door het zachte materiaal. Trixie bv is een goed merk maar vind het nogal ruw aanvoelen
Met de winter voor de deur zal een slaapzak met afritsbare mouwen wel handig zijn denk ik. Succes!
2 jaar geleden
Wij zijn cold turkey gestopt toen ze 2 maanden was. Ze is beter gaan slapen daardoor (de eerste nacht heeft ze zelfs doorgeslapen, maar dit was toeval denk ik want daarna was het weer voorbij 😂)
Slaapzakjes van hema zijn chill.
2 jaar geleden
Wij zijn van inbakeren naar love 2 dream gegaan. Die vind onze kleine man echt fijn
2 jaar geleden
Wij zijn van inbakeren nu naar een Fedde & Kees slaapzakje gegaan. Hierbij hebben ze de armpjes wel los, maar kan je ze aan de zijkant tegen het lijfje aan ritsen. Wij hebben de rits steeds wat meer open gezet, zodat ze leert met losse armen te slapen. De slaapzakjes zijn niet goedkoop, maar ik heb ze op Vinted gekocht, scheelt een hoop 😇
2 jaar geleden
Wij hebben ook ingebakerd en gebruiken inmiddels cold turkey de slaapzakken van de Prenatal. Heel fijn! Hij ligt elke avond in de hoera houding, geslaagd dus!😃
2 jaar geleden
Reactie op soeto
Mijn eerste poging is totaal mislukt. Tot 2x toe geprobeerd met armpjes eru ...
Lastig is dat hè .. wij hebben vanacht de ergopouch slaapzak geprobeerd in plaats van de inbakerdoek. Ze sliep heerlijk en viel snel in slaap. Ook een stuk minder geluid maakte ze. Ik heb nog niet de armpjes eruit gedaan. Eerst maar even wennen aan een slaapzak. Ze kan daarin wel haar armpjes bewegen en ze had ze onder haar kin gelegt