7 Reacties

2 jaar geleden

Ik heb billenzalf er in, bodylotion en baby olie en mogelijk zou je er nog talkpoeder in kunnen doen. En dan straks idd ook de luiers. Voor de rest gebruik ik geen verzorgingsproducten.

2 jaar geleden

Kleine hydrofiel doekjes kun je er misschien in doen? Bij onze dochter deppen we na het poetsen altijd even droog voor we de nieuwe luier aandoen, dat scheelt veel in roodheid en irritatie van de huid. Ps. Vaak krijg je van de kraamzorg wat proefverpakkingen met verzorgingsmiddelen

2 jaar geleden

Wattenstaafjes, watten, alcohol om mee te steriliseren. Bovenstaande gebruik je om de navel(streng) mee schoon te maken 😉 Verder zijn een potje sudocrème en de thermometer altijd handig om bij de hand te hebben!

2 jaar geleden

Ik had bij mijn zoontje een mandje met luiers, eentje met verzorginsspullen (bepanthen, huidolie, borstel etc) en eentje met thermometer en desinfectiemiddel enzo. Maar zodra hij dingen kon pakken moest en zou hij elke verschoonbeurt alle mandjes leegkiepen haha. Sindsdien is het alles door elkaar🤷🏻‍♀️ De meeste spullen liggen nu gewoon in de la en in de mandjes zitten spullen waar hij wel aan mag zitten zodat hij enigszins rustig blijft tijdens het verschonen/afdrogen/aankleden.

2 jaar geleden

Ik had ook een mandje met monddoekjes/ hydrofiel doeken. Omdat je bij het verschonen de billen wat omhoog tilt, wou er dan nogal eens melk omhoog komen (lichte reflux). Het is beter te verschonen voor het voeden, maar hij kon nog al eens poepen tijdens het voeden, dus ja... En op latere leeftijd iets van speelgoed om af te leiden, ook erg handig.

2 jaar geleden

Hier staat op de commode: 1 mandje met luiers, 1 billendoekjeshouder, 1 mandje met verzorgingsproducten. Daarvan gebruiken we het meest: bepanthen (oid), thermometer, alcohol en wattenschijfjes, lanettecrème. De rest zit in de lades onder de commode. Wij hadden niet zo’n spuger/plasser vorige keer, dus hydrofieldoeken konden gewoon in een lade en hoefden we nooit met spoed te kunnen pakken. Sommigen vinden dat wel fijner om op de commode te hebben staan.

2 jaar geleden

Wat ik handig vond/vind om snel bij de hand te hebben is; Luiers, billendoekjes, sudocrem (of andere billenzalf), hydrofiele doeken, rompers (in geval van ongelukjes). En voor de eerste periode ook watjes met flesje alcohol en thermometer.