18 Reacties
2 jaar geleden
Ik heb de vorige bevalling na het ballonnetje 2 dosissen misoprostol gehad. Kreeg wel weeën maar ze hebben me standaard uit protocol eerst de vliezen gebroken en daarna weeënopwekkers gegeven. Weet dat je zelf mag kiezen om af te wachten na de misoprostol om te kijken of de weeën goed op gang komen.
2 jaar geleden
Verschrikkelijk. Bij me eerste dochtertje gehad, na 3 dagen nog steeds geen resultaat. Geen cm ontsluiting of verandering van binnen. Uiteindelijk gehaald met een keizersnede. Bij me 2e dochtertje een ballon gekregen, om 23.00 ballon geplaatst en volgende dag om 15.57 bevallen. Ging zo snel. Maar ik was bij beide wel 38 weken zwanger en bij iedereen is het natuurlijk anders!
2 jaar geleden
Reactie op Bella123
Verschrikkelijk. Bij me eerste dochtertje gehad, na 3 dagen nog steeds geen ...
Och jeetje! Ik heb dus in een andere volgorde gehad eerst de ballon, maar die viel dus na 1,5 uur al uit… en nu die tabletten. Kreeg je naast die ballon nog andere dingen? Vliezen breken of wee opwekkers?
2 jaar geleden
Reactie op Floddertje1234
Och jeetje! Ik heb dus in een andere volgorde gehad eerst de ballon, maar d ...
Ik heb alleen ballon gehad, maar omdat de hartslag van me dochtertje omlaag ging moest het allemaal wat sneller.. dus idd weeën opwekkers gehad en uiteindelijk met vacuümpomp geboren
2 jaar geleden
Bij mijn eerste heeft mijn lijf het na 2 giften vanzelf opgepakt en zijn mijn vliezen spontaan gebroken. In totaal duurde die bevalling 22 uur van 1e gift tot geboorte.
Bij mijn tweede gebeurde er na 3 giften op één dag wel wat, maar zette het niet snel genoeg door (medische indicatie dus ik en artsen wilde de bevalling niet veel langer uitstellen) dus zijn op dag 2 mijn vliezen door de arts gebroken waarna het een stortbevalling werd van 1,5 uur van 3 cm ontsluiting naar geboorte. Ik denk dat als er geen haast achter de bevalling had gezeten, mijn vliezen wel zelf gebroken zouden zijn na meer tijd en/of meer giften misoprostol (weet je nooit zeker natuurlijk), maar het kwam in ieder geval niet zo snel vanzelf op gang als bij m'n eerste.
Elk lijf is anders en elke bevalling is anders, zelfs binnen één persoon. Spannend hoe het bij jou gaat, uiteindelijk komt het helemaal goed en heb jij jouw unieke bevalverhaal en je kleintje in je armen!
2 jaar geleden
Om 8 uur smorgens kreeg ik 1 gift van die tabletten, om 11:30 weer aan ctg, 12 uur had ik 3 cm en volledig verstreken, mocht ik door naar de verloskamers. 12:30 aangesloten op de opwekkers en om 17:44 geboren.
2 jaar geleden
Het verbaast me dat ze dat nu nog geven.
Ik kreeg het bij kindje 1 omdat ik nog maar 1cm had, en er was 2cm nodig om vliezen te breken.
Na de derde gift pikte mijn lijf het op en ben ik bevallen.
Succes!
2 jaar geleden
Hier helaas ook niet echt positieve ervaringen!
Ik had woensdagavond het ballonnetje gehad, die nacht ging ik ook kapot van de pijn, 3cm ontsluiting volgende ochtend maar dus ook m'n baarmoedermond nog niet goed verweekt..
Dus sinds donderdagochtend aan de misoprostol 4x per dag.
Nou, echt... Elke keer dat ze checkten en ik hoop had dat ze m'n vliezen konden breken, werd ik weer teleurgesteld....
Vrijdag weer 4x tabletten, zaterdag weer 4x tabletten...
Ik werd gillend gek omdat ik al 2 nachten slecht sliep in dat ziekenhuis.... Ik was echt kapot.
Zaterdagavond was eindelijk alles goed verweekt, maar besloten ze zondagochtend pas m'n vliezen te breken omdat er 'personeelstekort' was en hebben ze me op advies een slaapinjectie gegeven omdat ik al 3 nachten wakker lag.... Zo getwijfeld het te doen, na lang nadenken toch maar besloten het te doen omdat ik kapot was..
Nou, grootste fout ooit. Door die injectie ontspande ik blijkbaar want 10min later toen die injectie erin zat braken 's nachts opeens m'n vliezen!
Uiteindelijk dus wel spontaan bevallen en geen weeënopwekkers nodig gehad. Maar door die injectie een intens heftige bevalling gehad waarin ik echt delen kwijt ben, 1.24u vliezen gebroken. 6.07 was ze geboren!
Al met al dus een mega lange inleiding. Hou er dus rekening mee dat die misoprostol echt zo 3 dagen kan duren..
Veel succes! 😘
2 jaar geleden
Reactie op Yvonne79
Bij mijn eerste heeft mijn lijf het na 2 giften vanzelf opgepakt en zijn mi ...
Jouw eerste ervaring geeft mij nog wat hoop! Ik zit nu aan gift 3…. Net weer gecheckt maar het ligt er hetzelfde bij als vanmorgen zeggen ze ☹️! We gaan het zien hoe dit gaat verlopen! Ga nu sowieso pas morgenochtend verder kijken en waarschijnlijk nog een laatste gift vandaag om 8u afhankelijk van hoe ik erbij zit. Maar het is prima te handlen tot nu toe.
2 jaar geleden
Reactie op Bella123
Verschrikkelijk. Bij me eerste dochtertje gehad, na 3 dagen nog steeds geen ...
Oh god ik ben dus echt bang voor jouw eerste verhaal… gelukkig dat bij jouw tweede dochtertje het lichaam het snel opgepakt heeft!
2 jaar geleden
Bij mij wekte het heel snel. Ballonnetje had z’n werk niet gedaan ondanks dat ie eruit gevallen was.. 3-8 om 15.00u begonnen met de 1e dosis, 3 uur ‘s nachts hield ik het niet meer van de pijn en heb ik op de bel gedrukt. 4 uur kwam de arts en bleek ik al op 7 cm te zitten. Snel mijn partner gebeld en die is in de auto gesprongen, 5.33 is ze geboren op 4-8 ☺️ bij mij dus super snel, maar was ook bang voor 2/3 dagen.
2 jaar geleden
Bevallen met 40 weken door misoprostol. 1e dosis gekregen om 11:30. 2e dosis was al niet meer nodig, mijn lichaam had het al overgenomen. Om 22:39 ben ik bevallen na 10 minuten persen dus bij mij was het binnen 12 uur klaar.
2 jaar geleden
Reactie op Floddertje1234
Oh god ik ben dus echt bang voor jouw eerste verhaal… gelukkig dat bij jouw ...
En? Is er al wat gaande?
2 jaar geleden
Oh ik zit in het zelfde schuitje!! Ook gisterenavond ballonnetje gekregen wel ontsluiting maar hoofd ligt nog niet genoeg ingedaald en baarmoedermond is niet verstreken.
Eerste gift van misoprostol gekregen. Moet sws 4 rondes en nacht blijven. En kijken dan morgen vroeg hoe het er voor staat.
Ik heb net even flink gehuild ben 41+5 weken zwanger en had zo gehoopt dat ik vandaag die kleine zou ontmoeten.
Nu ben ik bang dat ik morgen nog een hele dag moet en de bevalling überhaupt niet op gang komt.
De berichten hieronder geven wel hoop.
Hopen dat ons lichaam zelf de weeen gaan oppakken🍀🍀🍀
2 jaar geleden
Bij mij 32 uur na de eerste gift 3 cm ontsluiting en mocht ik naar de bevalkamer. Vanaf toen ging het allemaal uitzichzelf en 2 uur later was de kleine geboren en heb maar een uur in het bad gezeten. Hoefde niet verder ingeleid te worden en de vliezen braken ook uit zichzelf. Had trouwens ook geen ballonnetje oid gehad.
Bij mij dus wel een positief verhaal!