25 Reacties

13 dagen geleden

Ik lees mee

13 dagen geleden

Als mijn zoontje ook zulke billetjes heeft dan laat ik hem thuis zoveel mogelijk zonder pamper rond scharrelen. Dan heeft het de kans om op te drogen. Ik hoop dat het snel wegtrekt, het is altijd zo sneu voor de kleintjes..

13 dagen geleden

Soms beginnen de billen van onze dochter ook erg rood te worden. Voordat alles open gaat, gaan wij thuis over op spoelen met een bidet en dan deppen. Het is ff werkje maar de billen gaan dan niet/minder open door het vegen. Wij gebruiken sudo crème of een crème met canduela

13 dagen geleden

Reactie op Lo2023

Soms beginnen de billen van onze dochter ook erg rood te worden. Voordat al ...
Idd afspoelen is ook een goede tip, wij zetten hem dan in de douche als hij gepoept heeft, douchekop erop en het is schoon zonder vegen.

13 dagen geleden

Weet niet of je nog borstvoeding geeft of je nog wat jn de vriezer hebt liggen maar ik maak borstvoeding zalf en dan is het met 3 dagen verdwenen maar je geen idee of je ooit hebt gegeven en of je nog wat heb. Veder geen tips helaas

13 dagen geleden

Wij gebruiken zinkolie, ooit de tip van de huisarts gehad. Als wij een goede laag smeten dan zien we na een aantal uur al verschil.

13 dagen geleden

Wasbare doekjes gebruiken ipv natte doekjes. Ook al staat er 0% op, er zit toch altijd iets in wat prikt of brand. Merk het verschil heel erg bij mijn zoontje met verschonen als hij rode billen heeft. Daarnaast gebruiken we graag dr leenarts billencreme dat helpt ook best snel.

13 dagen geleden

Reactie op Lilymy

Weet niet of je nog borstvoeding geeft of je nog wat jn de vriezer hebt l ...
Welk recept gebruik jij? Ik heb in het verleden borstvoeding gemengd met vitamine e olie en sea. Maar dit werd echt een vies stinkend mengsel wat binnen een dag verrot was. 🙈 Zou graag iets werkends willen voor mn dochter de bips en heb nog een L borstvoeding liggen.

13 dagen geleden

Als je je kindje in bad doet, pak dan een washandje en vul deze met havermout. Wel even dicht knopen. Door het warme water wordt t een beetje melkachtig. Dit werkte goed voor de billen van mijn zoon.

13 dagen geleden

Reactie op eensolomama

Welk recept gebruik jij? Ik heb in het verleden borstvoeding gemengd met vi ...
Ik. Gebruik alleen kokosolie en bijenwas en dan wat moeder melk veder niet. Als het zalf achtig is doe ik het in de koelkast en als je nodig bent even er uit dat is niet zo koud .

13 dagen geleden

Poept ze momenteel veel? Komen er misschien kiezen door? Mijn dochter heeft dit laatst gehad en dat had te maken met haar kiezen. Ze poepte soms wel 4x op een dag en heel zuur. Dus die wonden hadden gewoon geen kans om te genezen. Ik heb toen op een gegeven moment dik gesmeerd met sudocreme en dan deed ik er een gaasje op en dan de luier dicht….binnen 2 dagen was alles dicht. En ze had echt wonden die eruit zagen als brandwonden.

13 dagen geleden

Eerder werd het al gezegd zinkolie was bij ons echt de redding. Billetjes zagen er ook zo uit en niet te doen met verschonen natuurlijk. Nou echt een redding. Tip van cb toen trouwens.

13 dagen geleden

Wij hebben dit ook gehad en ik hen de huisarts toen om raad gevraagd. Zij gaf aan om zeer regelmatig te verschonen. De plas en (zure) poep irriteert de rode billen. Drogen aan de lucht waar mogelijk. En een dikke laag sudocreme aanbrengen.

13 dagen geleden

Reactie op Logootje

Poept ze momenteel veel? Komen er misschien kiezen door? Mijn dochter heeft ...
Ja dat heeft ze er ook bij ja.. en dan het verschonen, niet te doen zo zielig.. Ben nu ook heel dik gaan smeren met sudocreme.. hopelijk helpt dit.. en gaasje is wel een goeie idd.. deed je gewoon een droog gaasje?

13 dagen geleden

Dank allemaal voor de tips. Ha dacht toch een schimmel en dan is 1 week smeren te kort.. 2x daags blijven smeren tegen de schimmel en tussendoor steeds dikke laag sudocreme aanbrengen.. als dit niet helpt moet zr weer langs komen.

13 dagen geleden

Reactie op MariskaBerg

Ja dat heeft ze er ook bij ja.. en dan het verschonen, niet te doen zo ziel ...
Ja ik deed een droog gaasje. Tis echt heel zielig, zodra je met een doekje in de buurt van de billen komt beginnen ze al te gillen…..

13 dagen geleden

Tijdens het verschonen even de fles baby olie ernaast. Ik doe gewoon heel veel babyolie op de billendoekjes en je glijd zonder teveel pijn over de billen heen, mooie bijkomstigheid is dat het poep ook heel makkelijk meeneemt. Daarna heel dun laagje sudocreme(deden wij tenminste altijd) heel zielig dit altijd he!? sterkte!! 🍀🍀

13 dagen geleden

Reactie op MariskaBerg

Dank allemaal voor de tips. Ha dacht toch een schimmel en dan is 1 week sme ...
Ja, schimmels zijn soms echt hardnekkig. Ik heb weleens bijna de hele tube op moeten smeren voordat mn dochter er echt vanaf was. Tussendoor even luchten en in de blote billetjes laten spelen kan ook nog wat verlichting geven, maar allicht doe je dat al. Vanavond had mijn zoontje ook twee zure poepluiers met vuurrode billen. Hij wilde echt geen doekje in de buurt. Ik heb de wastafel in de badkamer met lauwwarm water en een scheut babyolie gevuld, hem er met z’n billetjes ingezet. Wat liedjes gezongen zodat het kon weken en de aangekoekte ontlasting met de hand van z’n billetjes gewassen. Dat ging heel makkelijk en zonder gehuil/protesten. Daarna idd ook nog even 15 minuutjes (was wel al bedtijd) bloot laten spelen, zinkolie erop en naar bed. Ben benieuwd hoe het er morgen aan toe is. Jij beterschap voor je dochtertje! Hopelijk doet de zalf snel z’n werk!

12 dagen geleden

Mijn zoontje had dit ook regelmatig wanneer zijn tandjes doorkwamen.. Iets minder heftig, maar wel dezelfde soort uitslag. Wat ik deed was hem na iedere plas- en poepluier per direct in bad verschonen door met lauwwarm water te spoelen en nat zacht washandje nog voorzichtig overheen, ipv billendoekjes die maken het echt erger en zo pijnlijk!!! Hij vond het ook zo fijn op die manier altijd, hoe erg de uitslag ook was hij gaf geen traan meer bij het verschonen! Daarna tussendoor steeds blijven smeren met Bepanthen baby zalf. Heeft allemaal echt wonderen gedaan bij mijn zoontje en was het steeds vrij snel weg!! Van de huisarts kan je vragen on miconazol zalf voor schimmel dat helpt ook echt super goed! Die mag maar 2x per dag, dan kan je de rest vd dag Bepanthen gebruiken. Hopelijk werkt dit voor je🤍

12 dagen geleden

Honingzalf en zinkoxide creme hebben geholpen hier, vooral de honingzalf, en waterwipes doekjes, daar zit geen troep in. En douchen met washandje met havermout