13 Reacties

2 jaar geleden

Wij hebben dat met de oudste tot twee jaar oud met een ergobaby draagzak gedaan, op de rug. Geen idee of je die al een hebt en dat al eens geprobeerd hebt? Dat zit ook echt goed en veilig tijdens het wandelen en je hebt de kleine dichter tegen je aan.

2 jaar geleden

Wij zijn heel blij met deze want afdakje tegen zon/regen en kussentje voor de kleine om te slapen 😊 https://www.twinseasons.nl/artikel/29036/deuter-kid-comfort-midnight.html

2 jaar geleden

Ik had eerst de ergobaby embrace en heb hem nu ingewisseld voor de ergobaby omni breeze. Superfijn op de rug en buik. Ik vind persoonlijk die grote rugdragers niet fijn. Op vakantie flink mee gewandeld en ging perfect!

2 jaar geleden

Reactie op AmyAnoniem

Wij hebben dat met de oudste tot twee jaar oud met een ergobaby draagzak ge ...
Ja die heb ik toevallig! De omni breeze. Heb m nog niet op de rug geprobeerd. Kun je daar makkelijk een uur of twee mee wandelen?

2 jaar geleden

Reactie op Mominaugust

Ja die heb ik toevallig! De omni breeze. Heb m nog niet op de rug geprobeer ...
Zeker, wij hebben zo veel veel wandelingen gemaakt.

2 jaar geleden

Ik zou zeker een draagzak proberen, eventueel een draagconsult om meerdere te kunnen passen Omdat je je kindje veel dichter tegen je aan draagt, is het voor jullie beiden prettiger en lang vol te houden. Veel ergonomischer dan zo'n stellage-rugzak

2 jaar geleden

Wij hebben ook een ergobaby (weet even niet meer welk model, maar bij babypark kunnen ze het goed uitleggen wat de verschillen zijn)! Wij gebruiken m afwisselend op buik of rug. Op buik vaak met het slapen tijdens het wandelen. Binnen gebruik ik m nog weleens zijwaarts, zodat die alles kan zien en toch bij me is.

2 jaar geleden

Wij hebben de babyrugtas van osprey. Echt fantastisch, ze kan zo heel goed om der heen kijken. In de draagzak (die we ook hebben) lukt dat niet helemaal lekker. En vind ik het zelf niet heel fijn als het wat warmer is. In de osprey rugtas zit ze gewoon lekker, in de schaduw. Het is wel wat zwaarder, dus je moet wel goed fit zijn. Hier draagt m'n man hem gelukkig;)

2 jaar geleden

Bedoel je zo’n rugdrager met frame, of een draagzak. Wij hebben beide, maar op dit moment een beetje spijt van de framedrager. We hebben die van Thule omdat dat de enige is waar ze ergonomisch in zit, maar hij neemt natuurlijk veel ruimte in. Dus voor de zomervakantie waar we gaan wandelen, staat hij niet op de paklijst…

2 jaar geleden

Het ligt er denk ik ook een beetje aan hoe “stevig” je wilt wandelen. Ik merk met een draagzak dat wandelen oke gaat zoals naar de supermarkt of gewoon door de woonwijk. Maar nu ik de ervaring heb met een stevige wandeling in de bergen (Oostenrijk en Zwitserland) ben ik heel blij een comfortabele rugdrager met frame ed te hebben, ik merk dat dat toch comfortabeler loopt en draagt.. Ik heb ze wel 2e hands aangeschaft, nieuw prijs vond ik nog al een uitgaven aangezien we er 2 nodig hadden 😝

2 jaar geleden

Reactie op Scavola

Het ligt er denk ik ook een beetje aan hoe “stevig” je wilt wandelen. Ik m ...
Mijn ervaring is dus het tegenovergestelde :) Denk ik dan toch gewoon proberen en kijken wat voor jezelf het beste werkt. Ik vond dat frame juist heel zwaar niet flexibel, oncomfortabel. Bij de drager zit het gewicht ver van je af, met de draagzak dicht op je lichaam.

2 jaar geleden

Reactie op AmyAnoniem

Mijn ervaring is dus het tegenovergestelde :) Denk ik dan toch gewoon probe ...
Met warm weer vind ik de drager wel weer fijner. Niet dat hete zwetende lichaampje tegen mijn warme lijf 😅

2 jaar geleden

Reactie op AmyAnoniem

Mijn ervaring is dus het tegenovergestelde :) Denk ik dan toch gewoon probe ...
Het zal per persoon verschillend blijven, het blijft een kwestie van passen en meten. Ik vond het zelf een behoorlijke zoektocht naar iets wat voor ons comfortabel zat. Onze rugdrager kan ik letterlijk aan alle kanten verstellen, ook de afstand tussen het lichaam van je kindje en die van jezelf.