2 Reacties

25 dagen geleden

Hoi, mijn zus is uit elkaar gegaan na 3 maanden. (8 jaar geleden) Hij is ook een narcist. TIp die ik je geef, neem een HELE goeie advocaat zodat alles goed geregeld is. Ik weet een hele goeie advocaat in Breda als je die wilt weten. Die is iets duurder dan, maar daar heb je de rest van de jaren echt profijt van. Wat ik verder kan zeggen is, duidelijke grenzen en kaders. Enkel berichten met elkaar over de kleine, en dat zo veel mogelijk beperken door de duidelijke afspraken. Anders kan je hem de kans geven om jou naar beneden te praten, te zeggen dat je een slechte moeder bent (niet direct maar met kleine dingen zoals de kleine heeft vieze nageltjes etc zorg je er wel goed voor). Misschien als tip, neem de gesprekken op. Klinkt misschien dat het ver gaat. Maar neem maar aan van mij, dat kan je echt helpen. Sla al je WhatsApp app en email op, print alles uit en dossier opbouw. Uiteraard als het naar verloopt. Klinkt zoals ik het zeg best heftig, maar als het echt een narcist is.... Ik hoop iig dat jullie wel goed uit elkaar kunnen, en vooral voor de kleine! Heel veel sterkte!

23 dagen geleden

Hoi Paula, Allereerst heel veel sterkte aan je toegewenst.. Ik weet hoe moeilijk dit is, gezien ik momenteel in hetzelfde schuitje zit maar nog niet de werkelijke knoop heb doorgehakt (zit nu 6 weken bij mijn ouders met 50/50 ons kind van 16 maanden, nadat ik de boodschap heb gegeven uit elkaar te willen gaan). Ik heb natuurlijk geen zicht op jullie situatie en kan daar dan natuurlijk niet over oordelen, want dat zou dan te zwart/wit gesteld zijn. Bij mij komen wel dan altijd de vragen op; wat maakt dat hij op bepaalde manieren handelt of reageert, waar komt dat vandaan? Waardoor jij het gevoel krijgt dat hij een narcist zou zijn. Mogelijk kan dat voor jou zijn gedrag in een ander perspectief plaatsen en hopelijk daarmee de zorgen, over het dwarsbomen aangaande jullie kind, enigszins wegnemen. Het is natuurlijk niet zo dat je kind ineens bij je weg zou worden gehaald; je moet het echt maar dan ook echt heel bont maken voordat zij je kind bij jou weg zouden halen (en ik spreek uit ervaring vanuit de jeugdzorg). Jullie kind heeft recht op beide zijn/haar ouders. Maar ik ben het wel eens met Jennier; leg gesprekken e.d. anders zoveel mogelijk vast ter eventuele bewijslast als je die zorgen hebt. Want nogmaals, ik heb geen zicht op jullie situatie en je ex-partner. Verder weet ik niet zo goed wat je vraag is, maar weet in ieder geval dat je met deze ervaring niet alleen bent. En dat het belangrijkste is om voor je eigen geluk te gaan, daarmee geef je het grootste goed aan je kindje mee.