180 Reacties
2 maanden geleden
Even van me afschrijven. Kleine meid hier met hand-voet-mond ziekte. Een doorkomend kiesje en vol in een sprong. Gewoon niet willen slapen. Maar ik ben zelf ook zo uitgeteld. Ik doe het alleen, dus niemand die het even over kan nemen. Ik zit echt met mijn handen in het haar. Niet aan de borst willen, niet op mij willen liggen en in bed is het krijsen geblazen. Ik ben absoluut niet van het laten huilen, maar ik kan gewoon niet anders nu. Als ik haar bij mij laat liggen, dan val ik in slaap en dat vind ik gewoon gevaarlijk. Echt mega irritant en op dit soort momenten ben ik het gewoon zo enorm zat.
2 maanden geleden
Reactie op Liselotte95
Even van me afschrijven. Kleine meid hier met hand-voet-mond ziekte. Een do ...
Sterkte mama! Als je alles gedaan hebt wat in je macht zit, dan is laten huilen de enige optie. Hoe heftig dit ook klinkt.. Ze heeft gegeten, gedronken, schone luier, genoeg knuffels gehad van mama. Dan is huilen mogelijk de enige optie. Mijn oudste heb ik ook zoon week gehad.. Partner nachtdienst en zij heeft toen de hele week 's nachts gehuild.. Na de 4e nacht was ik zo moe dat ik maar moest laten huilen. Ze is ondertussen bijna 4 en totaaaaaaal een mama's kindje. 😘😘😅
één maand geleden
Reactie op Fenna300
Ik ben echt op. Zoo moe :( De kleine gaat helemaal over de flos als ze iets ...
Je bent niet de enige! Wat wordt je geduld getest hè. Hier dan ook nog eens in combinatie met nooit zelf spelen en constant aan mama hangen. Maak me bijna zorgen soms over dat spelen, heb alles al geprobeerd (minder speelgoed, meer speelgoed, toy rotation, samen spelen, hem mee laten helpen met het huishouden) en werkelijk niks is leuk ☹️
één maand geleden
Kleine meid heeft zwaar de griep. Koorts door de paracetemol heen, overgeven, diarree, het hele pakket. Zo zielig, maar ook zwaar voor mij. Ze wil alleen maar vastgehouden worden. Wat ik snap, want ze voelt zich beroerd. Maar dat kan niet 24/7 met ook nog een peuter in huis. Oef.... Heb echt te doen met haar, maar ook steeds meer met mezelf. Even klagen!
één maand geleden
Reactie op AmyAnoniem
Kleine meid heeft zwaar de griep. Koorts door de paracetemol heen, overgeve ...
Bij ons werkte paracetamol geen meter bij tandjes, sindsdien gebruiken we als we met handen in ons haar zitten baby nurofen. Het is een soort siroop, het is wel ibruprofen dus we gebruiken het zo min mogelijk maar het werkt echt veel beter !
één maand geleden
Reactie op Angelll
Bij ons werkte paracetamol geen meter bij tandjes, sindsdien gebruiken we a ...
Zal m'n vriend eens vragen of hij dat straks meeneemt, wie weet, dank!
één maand geleden
Reactie op Angelll
Voelt ze zich al wat beter ? Dit weer helpt ook niet mee he 😒
Dank voor je berichtje :) De koorts is nu minder, weg zelfs in de eerste uren na de paracetemol en ze houdt nu weer drinken binnen, dus het gaat weer de goede kant uit. En m'n vriend is vandaag thuis dus die houdt onze peuter bezig, dat helpt mij echt enorm. Maar het weer helpt zeker niet mee, gelukkig is het hier binnen wel lekker warm.
één maand geleden
Vanochtend had de dreumes een driftbui die duurde vanaf het ontbijt tot we de auto instapten om naar het KDV te gaan. En daar was hij natuurlijk zijn stralende zelf. 🫠
Zit nu op kantoor met een extra sterke koffie nog bij te komen van deze ochtend. Nondeju.
De klaag is dat zo'n driftbui heel veel onzekerheden en hardnekkige negatieve zelfbeelden/overtuigingen naar boven haalt, met een klein sausje van dr naweeën van de postpartum depressie. Dus ik moet dan extra veel energie en aandacht steken in het reguleren van mijzelf en de driftige dreumes. Het gaat wel steeds beter, maar ben daarna nog altijd lang shaky. Elke keer een stap vooruit maar pfoe, wat is dit pittig zeg...
23 dagen geleden
Reactie op Lisa1024
Nog heel wat dagen over op het KDV (vooral door vakanties) en geen enkele m ...
Dagen over? Hoe werkt dat dan? Ik betaal gewoon per maand en als ze er een week niet zijn, is dat op mijn kosten. Vast bedrag per maand, klaar. Ik dacht dat dat overal zo werkte (in ieder geval wel bij alle opvangen waar ik ben gaan kijken toen)?
23 dagen geleden
Reactie op AmyAnoniem
Dagen over? Hoe werkt dat dan? Ik betaal gewoon per maand en als ze er een ...
Er zijn opvang organisaties die ruiluren / compensatie uren aanbieden. Als je dan een x afmeld komen de uren in een potje zodat je de volgende x niet hoeft te betalen als je extra opvang nodig bent.
Ik werk in de kinderopvang.
Ik zie inderdaad nu aan het einde van het jaar veel kinderen die extra komen. En als je 1 dag in de week komt, en dan een 2e dag dat is helemaal gezellig. Maar kinderen die al 3 of 4 dagen er zijn, dan 5 dagen bij ons komen... Vind daar wel wat van.. 🙈
Maar wel fijn dat die optie bestaat bij sommige opvanglocaties
23 dagen geleden
Reactie op Littl-one
Er zijn opvang organisaties die ruiluren / compensatie uren aanbieden. Als ...
Ah zo... Dat systeem kende ik nog niet. Onze kinderen zijn al drie dagen per week op de opvang. Af en toe vier of vijf zou wel kunnen, maar... Geloof dat ik ook niet zo veel gebruik zou maken van die regeling als deze er was, dus voor mij prima dat ze dit niet hebben:)
23 dagen geleden
Reactie op Lisa1024
Nog heel wat dagen over op het KDV (vooral door vakanties) en geen enkele m ...
Onze organisatie had dat idd, maar eigenlijk konden de uren nooit worden ingezet en inmiddels is het afgeschaft. Ik vond het ook wel een mooi idee, ergens zou het dan fijn zijn dat ze het kenbaar maken waar een kindje afziet van een dag, dat je daar dan op kan intekenen. Maar snap wel dat dat veel extra werk is.