47 Reacties
2 maanden geleden
Hier ook hoor!! Niet elke nacht maar de nachten dat hij aangeeft het prettig te vinden en er behoefte aan te hebben wel.
2 maanden geleden
Bij ons ook! Zijn ledikant staat op onze kamer, daar slaapt hij overdag en in de avond. In de nacht slaapt hij in de open cosleeper (verbouwd ledikant), hoewel hij meestal tegen me aan komt liggen op ons matras. Hij heeft in de nacht de geborgenheid nodig en we geven hem die graag.
Zijn broer van 3,5 slaapt ook nog op onze kamer. Die wil echt niet naar een eigen kamer. Als de jongens ouder zijn, gaan ze denk ik samen naar een gezamenlijke slaapkamer voor hen. Op een andere verdieping, dus dat zorgt er misschien mede voor dat hij daar nu nog niet heen wil.
2 maanden geleden
Hier slaapt ze ook nog in mijn kamer in haar ledikantje. Dit zal verlopig ook nog zo blijven ivm niet doorslapen. Het voelt gewoon fijn en vertrouwd de kleine zo dichtbij te hebben.
2 maanden geleden
Heeerlijk! Vind zo jammer dat er geen extra bedje op onze kamer past, met de co kon je al niet meer door de kamer lopen en daar was hij al snel veeel te groot voor. Zn vader werkt onregelmatig dus hij ligt regelmatig gewoon bij mij in bed er is ruimte genoeg als papa werken is, wij hebben wel het bed tegen de muur aanstaan dat hij er niet zomaar uit kan. Voor je het weet willen ze het niet meer dus ik geniet er intens van.
2 maanden geleden
Hier ook! Er is een extra kamer, maar ik vind het wel fijn zo. Ze wordt nog wel eens wakker, al is dat tegenwoordig niet meer elke nacht, en haar zo dichtbij hebben is praktisch. En naast praktisch voelt het ook erg fijn en veilig. Onze oudste heeft tot 10 maanden op onze kamer geslapen, maar hij had minder onrust dan zij en is een heel makkelijke slaper. Misschien dat we de jongste binnenkort ook een eigen kamer gaan geven, maar voor nu is het nog even prima zo. Het voelt gewoon fijn en gezellig.
2 maanden geleden
Je heerlijk! Wij ook. Het begon met de co-sleeper maar inmiddels alweer eentijdje een eigen ledikant in onze kamer. Moet toegeven dat er elke keer wel weer een excuus is om niet over te gaan naar de eigen kamer maar onze echte reden is eigenlijk wel omdat we het fijn en veilig vinden voelen.
2 maanden geleden
Reactie op bluerobin
Je heerlijk! Wij ook. Het begon met de co-sleeper maar inmiddels alweer een ...
Zolang er alleen goede redenen zijn om je kind bij je op de kamer te houden en geen goede redenen om dat níet te doen, is dat toch heerlijk? 🥰
2 maanden geleden
Hier ook! Eerst in een cosleeper. Toen ze daar te groot voor werd gewoon in een ledikant naast ons bed. Ze is nog erg vaak wakker snachts en zo hoeven we er niet uit. Ze knuffelt graag met onze handen. Dus als ze wakker wordt hangen we een hand door de spijlen in de ledikant en slaapt ze meestal weer verder.
Daarnaast is ze een vroege vogel en is advies om tot 6u te zien als nacht en ze in slaap proberen te brengen. Dat kan nu ook terwijl we nog half in bed liggen (hand in de ledikant dus) en niet dat we echt ons bed uit moeten.
Daarnaast vinden we het ook gewoon gezellig. Voelt niet goed ofzo haar alleen te leggen.
Al slaapt ze overdag wel in haar bedje op haar kamer. Dus de stap zal niet mega groot zijn. Geloof dat wij als ouders er meer moeite mee hebben het idee dat ze de hele nacht alleen ligt, dan zij zelf 😅
2 maanden geleden
Bij ons ook! Begint meestal in eigen bedje, komt in de nacht/vroeg in de ochtend bij ons in bed. Ik geef nog bv in de avond en de vroege ochtend en dat is op deze manier lekker makkelijk. We slapen op een andere verdieping en de verdieping van zijn kamertje en dus zijn kamertje, zijn nog niet klaar. Prima excuus, maar ook niet meer dan dat… Binnenkort wil ik de ochtendvoeding gaan afbouwen en daarna ook proberen om hem naar zijn eigen kamertje te krijgen, maar dit hoeft niet meteen iedere nacht, de hele nacht te lukken. Ik vind het vooral belangrijk dat we allemaal goed slapen…
2 maanden geleden
Onze dochter is 14.5 maand en heeft tot afgelopen zaterdag altijd bij ons op de kamer geslapen. Eerst in de co-sleeper en toen in haar ledikant. Wij woonden klein en er was geen ruimte voor een eigen kamer. En ik vond het ook fijn! Nu zijn we verhuisd en heeft ze een eigen kamer, waar ze nu 3 dagen in heeft geslapen. Dat gaat tot op heden goed. Voor mama is het even wennen :)