47 Reacties

2 maanden geleden

Bij ons ook in ledikant naast ons bed. Het begint wel onpraktisch te worden omdat wij natuurlijk veel later naar bed gaan dan hij. Hij is een goede slaper maar het is gewoon niet handig om zachtjes te moeten doen ‘s ochtends vroeg en ‘s avonds laat. Dus we denken nu wel aan een eigen kamer, maar dan voor ons. Deze mag hij houden ☺️

2 maanden geleden

Bij ons ook. Wij hebben in ons huis ook maar een echte slaapkamer dus het is ook even niet anders. Ze slaapt vaak in de nacht ook nog bij ons in bed omdat ze nog een paar keer komt voor bv en dit vind ik zelf de meest praktische oplossing nu.

2 maanden geleden

Ja, slaapt ook nog bij ons op de kamer. Komen er gewoon niet aan toe om het huis en de garage te reorganiseren om zo de zolder vrij te spelen als extra slaapkamer. Ik begin het zelf wel een beetje een toestand te vinden soms (maar vind het ook nog heel knus en gezellig, lekker tegenstrijdig) en denk wel aan andere opties zoals bij z’n zus op de kamer, maar kom er nog niet zo goed uit.

2 maanden geleden

Onze dochter is 1 week na haar eerste verjaardag verhuist naar haar eigen kamertje. Ook nog maar pas geleden dus! Vind het niet gek hoor dat ze nog bij jullie slaapt :)

2 maanden geleden

Hier slapen ze allebei bij ons in bed😁

2 maanden geleden

Hier nog steeds in het ledikant naast bed. Ik vind het gewoon veel handiger in de nacht en het voelt nog helemaal goed zo. Zo lang het goed voelt blijft ze lekker bij ons. Volgens mij is het ook heel goed voor de hechting!

2 maanden geleden

Hier ook, ze heeft een prachtige eigen kamer maar slaapt al 14 maanden bij ons op de kamer. Eerst in haar eigen bedje en nu bij ons in bed. We vinden het heerlijk, moet er eigenlijk niet aan denken dat ze naar haar eigen kamer gaat.

2 maanden geleden

Hier ook, ze word nog een paar keer wakker nachts .. als ik haar dan een beetje water geef slaapt ze gelukkig gewoon verder.. ze slaapt helaas nog steeds niet door... waardoor je zelf amper slaapt krijgt.. en dood moe.. al van alles geprobeerd 🙈

2 maanden geleden

Jho hier slaapt ze al sinds het begin bij mijn in bed. Ik heb dr geen issue meer. Anders slaapt ze gewoon niet. Zo krijgen we beide nachtrust. Ik geniet er maar van zolang ze klein is ❤️

2 maanden geleden

Reactie op Marianne123

Bij ons ook! Zijn ledikant staat op onze kamer, daar slaapt hij overdag en ...
Hoe hebben jullie het ledikant verbouwt als cosleeper? Ik heb mijn kleine meid ook graag weer wat dichter bij dan in haar eigen ledikant, maar ik ben alleen dus ik durf niet echt met haar in bed te slapen.

2 maanden geleden

Ja hier ook! Onze co-sleeper is inmiddels een ledikant en staat niet meer naast ons bed. Soms vind ik dat zelfs jammer want vond het zo lief om naar haar te kijken als ze lag te slapen. Maar het gaat super fijn zo!

2 maanden geleden

Reactie op Liselotte95

Hoe hebben jullie het ledikant verbouwt als cosleeper? Ik heb mijn kleine m ...
Ik heb een IKEA ledikant gepakt, dat ook geschikt is voor ombouwen naar een zijkant eruit, waar je dan een andere plank monteert. Dat heb ik gedaan. Vervolgens heb ik de poten opgehoogd. Het ledikant staat met spanbanden vast aan het grote bed. Het ledikantmatras zo strak mogelijk tegen ons matras aan en aan de andere kant een opgerolde handdoek. Volgens de veiligheidsvoorschriften kun je daar beter een smalle strook schuim tussen doen, maar gezien de leeftijd van ons zoontje werkt dit ook prima vinden wij. Je vindt voorbeelden op de Facebook groep Veilig Samen Slapen, mocht je FB hebben. We kunnen het ledikant niet afsluiten, dus we hebben twee ledikanten. Een voor zelfstandige slaapjes en die aan ons bed voor de nacht.

één maand geleden

Ons meisje werd standaard om zes of eerder wakker in de ochtend en ging dan zeuren. Niet zielig of paniekerig, maar echt zeuren. Ze hield ons dan wakker, ze wist waar we waren en ging op ons bed slaan of aan het dekbed trekken. Na drie dagen, hadden we besloten haar op haar eigen kamer te leggen, na twee dagen op de eigen kamer sliep ze weer perfect door. Ik merkte alleen dat ik het heel lastig vond om haar niet meer bij ons te hebben. Ze lag bij ons in een eigen ledikant aan het voeteneind, maar je hoorde wel dat ze er was. Nu was ze ineens "ver" weg. Na die twee nachten doorslapen op haar eigen kamer kreeg ze een flinke griep, koorts, een rochelende hoest, etc. Toen hebben we haar weer bij ons gelegd. Dat gaf haar rust, en ons ook, want die hoest van haar vonden we allebei echt eng klinken en ze hoestte zichzelf ook in paniek wakker. Het was fijn haar dan meteen op te kunnen pakken en knuffelen. Nu is ze beter gelukkig en ligt ze sinds afgelopen nacht weer op haar eigen kamer. Zij sliep heeeerlijk, ik niet... Voor de nachtrust van m'n vriend en ons meisje is het toch beter, haar op een eigen kamer. Voor mijn nachtrust op papier ook... Maar ik heb het er echt heel moeilijk mee gevoelsmatig. Ik weet ook niet zo goed wat ik met dit bericht wil bereiken, maar herkent iemand dit? Ik denk dat ik gewoon een paar nachten moet wennen. Maar had dit ook niet verwacht, toen onze oudste met 9 maanden naar z'n eigen kamer ging vond ik het juist een hele goede beslissing en voelde het goed toentertijd...

één maand geleden

Reactie op AmyAnoniem

Ons meisje werd standaard om zes of eerder wakker in de ochtend en ging dan ...
Herkenbaar hoor! Onze dochter werd ook steeds wakker van ons en wilde continu melk als ze mij zag of hoorde. Dus een paar weken geleden toch maar de stap gezet om haar op een andere kamer te leggen. Ze slaapt nu ineens de meeste nachten door van 20-7u ipv tussendoor nog 3 of 4 keer te willen drinken😱 Maar ik vind het zelf wel moeilijk. Misschien ook omdat het waarschijnlijk ons laatste kindje is en we dus nooit meer een baby naast ons bed zullen hebben. De oudste ging met 8 maanden naar zijn eigen kamer en dat vond ik helemaal prima.

één maand geleden

Reactie op Dina93

Herkenbaar hoor! Onze dochter werd ook steeds wakker van ons en wilde conti ...
Dank! Ja, ik moet echt gewoon even wennen. Hier is ze ook de laatste, zal er ook wel mee te maken hebben, niet bij stilgestaan rationeel. Maar nooit meer een baby nee, het wordt nu echt een peutertje:)

17 dagen geleden

Onze dochter heeft ook tot 13 maanden bij ons op de kamer geslapen! Na 13 maanden ging ze over naar haar eigen kamertje maar wanneer ze snachts niet meer wilt slapen , neem ik haar mee naar ons bed. Gewoon doen wat goed voelt voor jullie! Er zit geen leeftijdsgrens aan! (Ik heb wel eens gedacht aan 2x 180 cm bedden en dan je kind(eren) bij je in bed laten slapen zolang ze dat willen!)

17 dagen geleden

Reactie op Mominaugust

Onze dochter heeft ook tot 13 maanden bij ons op de kamer geslapen! Na 13 m ...
Wij denken ook weleens aan een 2.70 bed. Voor nu past het in een bed van 1.80 met twee volwassenen en een peuter en daarnaast een coledikant van 60cm voor de dreumes. Die overigens meestal naar mij toe komt, dus dan liggen we met ons vieren in het grote bed. Wel tot op de rand aan de ledikantkant. Genieten hoor. Over een paar jaar willen ze niet meer. En nu willen ze niet anders dan dit.

17 dagen geleden

Wij slapen samen op de kamer met onze zoon van bijna 6 en dochter van bijna 16 maanden. Dochter en ik in 180cm bed, zoon en man in een groot zetel bed. Dochter wordt nog zo vaak wakker ‘s nachts (en zoon ook, als wij er niet zijn, hij wordt niet wakker van zijn zus) dat samen slapen voor ons het enige juiste voelt…

17 dagen geleden

Ik lees al een maandje mee en ik ga nu toch echt zeggen dat ik het echt mooi vind dat jullie het al zo lang volhouden en dat het zo goed bevalt….stiekem wel een beetje jaloers. Maar voor ons is het echt helemaal niks. 😂

17 dagen geleden

Hier ook. Onze dochter slaapt bij ons in bed,makkelijk voor borstvoeding al wordt het voor haar misschien ook gewoonte om even snel wat te drinken snachts. Los daarvan is het super gezellig. Wakker worden naast zo'n pretpakket is genieten en het is echt een knuffelkont. Ik geniet ervan zolang het kan:) misschien goed om te weten: Ze kan goed uitslapen;)