1035 Reacties

3 jaar geleden

5+5 nu. Klachten zijn stabiel, wel nu sinds een week buikkrampen waarschijnlijk is dit mijn groeiende baarmoeder 🙈 borsten doen ontzettend veel pijn🫠 ze hebben wel eens fijner gevoeld. Ik begin ook tepel vloei te krijgen. Ook worden mijn hersenen met de dag leger heb ik het idee 😂.. verder nog niet echt misselijk geweest.. alleen wat weeïg in de maag. En ik krijg ineens last van acne?? En m’n buik.. ja die is opgezwollen 🙈 ik draag nu vooral grote en wijde truien zodat het niet opvalt en mijn spijker broeken kunnen alvast de kast in want die passen al helemaal niet meer 😫

3 jaar geleden

Zwanger van de 2e! Onze zoon is nu 1,5 jaar oud. 6+4 weken zwanger vandaag. Ik denk eerste week aug maar dit wordt begin januari allemaal duidelijk! Wel een stuk misselijker deze keer. Vorige zwangerschap ging me goed af dus had dat nu ook verwacht. Dus deze misselijkheid valt mij wel even tegen 🙃 hopelijk krijg ik snel onder de knie hoe ik daar mee moet omgaan haha Blij dat er feestdagen aan komen om even naar toe te leven 💃

3 jaar geleden

6+4 vandaag. De symptomen komen en gaan. Er zit soms een goede dag tussen maar de meeste van mijn dagen nu: extreem vermoeid, veel plassen en een kort lontje hebben.

3 jaar geleden

Hoi! Precies 6 weken nu, nog 1 weekje tot de 1e echo. Heel spannend! Heb nog weinig last van klachten. Alleen steeds buikpijn, vooral 's avonds op de bank en in bed. Soms hele hevige steken wat het weer erg onzeker maakt. Heb nog geen probleem met straks zittende broeken of iets dergelijks. Laten we hopen dat alles goed blijft gaan 🍀🍀

3 jaar geleden

Oja en hoe ik met kerst de garnalencocktail en wijntjes ga weigeren weet ik nog niet.. hoe doen jullie dit?

3 jaar geleden

Hoi!! Ik ben volgens mijn berekeningen 8 augustus uitgerekend. Heb wel wat last van liespijn en krampen. De ene dag helemaal niks de andere dag weer wel. Ik vind het zo moeilijk om uit te schakelen dat het er is, kan dan best wel doemdenken. Ik herken het namelijk niet zo van de vorige (of ik ben het al vergeten) verder kan ik echt niet wachten tot de eerste echo. Hoop dat het bij iedereen goed mag gaan, geniet er van😘

3 jaar geleden

6+4 vandaag. De misselijkheid is een stuk beter deze week. Ben wel heel erg vermoeid (ben deze week ook wel serieus ziek geweest, dus weet niet goed of het daarvan komt of van de zwangerschap 😊). Deze twee dagen heb ik ook echt buikkrampen, zeer pijnlijk! Volgende woensdag hebben we onze eerste echo.. ik tel de dagen af. Zo benieuwd!

3 jaar geleden

Hoi. Ik ben precies 6 weken nu. 4 augustus uitgerekend. Sinds een week intens misselijk en echt ziek :( Hoop dat het tijdelijk is.

3 jaar geleden

5.4 hier ontzettend spannend gisteren na gemeenschap veel bloedverlies stolsels gehad 2 uur lang. Vk gebeld en die was niet perse ongerust omdat net na gemeenschap nu wel vervroegde echo woensdag dus even spannend maar nog wel veel symptomen misselijk etc en daarna ook geen bloed meer verloren

3 jaar geleden

Als het goed gaat zou dit onze 4e worden en 7 augustus uitgerekend

3 jaar geleden

Hallo allemaal, ik ben denk ik 5 augustus uitgerekend. Dit wordt ons tweede kindje. We wonen op de Caribische eilanden, dus er heerst hier een relaxte vibe. Zo relaxt, dat we pas 30 december de eerste echo hebben. Dat duurt me wel lang, haha! Heb al twee weken last van krampen en ben sinds gisteren ook wat misselijk. Ik eet de hele dag door. Stokbrood met tapenade is mijn favoriet. Fijne zwangerschap gewenst, iedereen.

3 jaar geleden

Hee allemaal🖐🏼😊 Ik ben nu 5+3 weken in verwachting van ons 2e wondertje.🥰 Vorige zwangerschap in het eerste trimester veel weëige pijn in mijn onderrug en buik gehad. Bij deze zwangerschap precies zo maar lijkt minder heftig. Wel snel een kort lontje maar niet zoals bij mijn 1e dat ik meteen aan kon janken.🤣 Het maakt mij best onzeker dat ik bijna geen symptomen heb. Heb 21 december pas de echo. Het voelt zo ver weg dus hoop dat de dagen snel voorbij vliegen.🤭

3 jaar geleden

6+3 vandaag! Ga zo blij zijn als we binnenkort de echo hebben, gaat me toch wat meer rust geven. Dit is mijn eerste zwangerschap en heb eigenlijk weinig symptomen. Wel erg pijnlijke borsten waardoor ik last heb met op mijn buik slapen (nu al), heel af en toe wat misselijk maar niet overdreven en soms wat draaierig. Heb wel het gevoel dat ik heel veel honger heb en me snel slap voel maar als ik dan eet zit ik direct vol. Voor de rest is het momenteel oké 😊

3 jaar geleden

Hi iedereen! Ik ben 7 augustus uitgerekend dus sluit me graag aan hier. Voor ons een eerste kindje na 3 jaar proberen uiteindelijk gelukkig gelukt met ivf. Toch echt wel spannend nu of alles goed gaat, de 16e onze eerste echo al gelukkig. Maar de dagen gaan zooooo traag!!!

3 jaar geleden

Hoi! 5+6 vandaag. We hebben al een zoontje van 1,5. Deze zwangerschap verloopt wel wat anders. Week 4 wat licht bloedverlies gehad. Verder echt continu misselijk (had ik met mijn zoontje echt maar een paar dagen). Heb dus ook weinig eetlust. De gebruikelijke vermoeidheid, wat ik echt was vergeten haha. Moest gister na het schoonmaken gewoon echt even gaan liggen 🙈 Sommige broeken zitten niet lekker meer, is vooral het opgeblazen buikje nog. Heb het wel al aan twee vriendinnen en mijn manager verteld mocht het toch niet goed zitten (ivm het bloedverlies) dan hoef ik dat niet achteraf allemaal te vertellen. We blijven voorzichtig positief tot de eerste echo 23 december! 🙏🏻 Fijne zwangerschap allemaal!

3 jaar geleden

Volgens de berekening van de vk aan de telefoon 3 augustus. Dit is mn 1ste zwangerschap en was niet gepland. Maar wel heel erg gewenst. Het is allemaal erg spannend. Omdat ik in een laboratorium werk en sommige dingen niet mag doen weet op mijn werk iedereen het al

3 jaar geleden

Hier ook 5+6 vandaag en al een zoontje van 21 maanden. Voorlopig enkel krampen en pijnlijke borsten, dus ik klaag niet. Op 13/12 de eerste termijn echo. Spannend!!

3 jaar geleden

Reactie op MommyofA

Hier ook 5+6 vandaag en al een zoontje van 21 maanden. Voorlopig enkel kram ...
Is 13/12 niet heel vroeg voor een echo? Ik ben nu 6+2 en heb 19/12 mijn eerste echo. Het is wel mn eerste zwangerschap en ik weet er niet veel van. Maar van wat ik overal lees is bij 8 weken de eerste echo

3 jaar geleden

Hi Dames! Ben 2 augustus uitgerekend dus sluit mij ook graag aan hier😊 vandaag 6+3, afgelopen woensdag een vroege echo gehad omdat ik last had van een drukkend gevoel in onderbuik aan 1 kant, maar dooierzakje netjes in de baarmoeder gezien :) 20 dec hebben we de officiële eerste echo bij 8 weken en dan moeten we duidelijk het hartje zien en het vruchtje ❤️‍🔥 verder qua kwaaltjes met vlagen misselijk met name smorgens met nuchtere maag. Als ik eet is het vrijwel meteen weg en moet regelmatig blijven eten, verder zijn mijn darmen helemaal van slag (obstipatie) hierdoor heftige krampen maar voel dat dit duidelijk in de darmen zit niet bij de baarmoeder. Hopelijk komt het snel wat losser want dit voelt wel ongemakkelijk 🥴 Verder zoveel mogelijk proberen te genieten! Fijne zwangerschap allemaal ☺️

3 jaar geleden

Reactie op ML2023

Is 13/12 niet heel vroeg voor een echo? Ik ben nu 6+2 en heb 19/12 mijn eer ...
Ik heb ook mijn eerste echo met 6+4, het ligt volgens mij erg aan het beleid van de vk/gyn. Ze zouden met 6+4 het hartje al moeten kunnen zien.