13 Reacties
2 jaar geleden
Hier geen ervaring met koemelk allergie. Alleen hier vermoed ik wellicht ook een koemelkallergie dus een vraag voor jou... onze kleine geeft sinds een aantal dagen best veel terug, doet lang over de fles maar heeft ook babyacne (althans, dat dacht ik eerst). Nu valt het me op dat vlak na het drinken van de fles de babyacne (of vlekken, bultjes wat dan ook) een stuk roder zijn en ook meer aanwezig heb ik het idee, is dat iets wat jij herkent ?
2 jaar geleden
Op de rechtse foto was de uitslag het ergste. Links is na zijn eerste fles Anti-Allergene melk. Eerst gaven we nan optipro 1, nu geven we nan expert pro complete comfort. Dus meteen een zeer duidelijk resultaat.

2 jaar geleden
Ons meisje had een geel plakkaat uitslag op haar voorhoofd dat leek op berg. Na 3/4 dagen neocate begon deze los te laten en is inmiddels bijna helemaal weg. Wij hebben eind deze maand/begin volgende maand provocatietesten staan maar ze reageert zo goed op deze voeding dat je mij niet wijs maakt dat er niks aan de hand is..
2 jaar geleden
Reactie op T6543
Hier geen ervaring met koemelk allergie. Alleen hier vermoed ik wellicht oo ...
Het zou kunnen dat jullie kleintje er wel gevoelig voor is. Ik herken die bultjes rode wel bij me dochter zij kreeg dat steeds na het eten van ei en ging dan ook spugen. Was er toch mee door gegaan en steeds een klein beetje gegeven zodat ze er geen echte allergie voor zou krijgen.
Lang over een fles doen of niet willen opdrinken kan natuurlijk van alles zijn maar las op internet dat sommige kindjes dat wel hadden.
Veel symptomen van een koe melk allergie kunnen ook 100 andere dingen zijn, dat is zo lastig er aan.
2 jaar geleden
Reactie op Karen Knevels
Op de rechtse foto was de uitslag het ergste. Links is na zijn eerste fles ...

Ah arm kindje 😔 bij ons was er na 2 dagen ook meteen al zichtbaar resultaat. Heeft jullie kindje ook al de diagnose gekregen?
2 jaar geleden
Wij hebben 9 en 16 oktober provocatietesten staan om te kijken of het koemelkallergie staan. Je moet minstens een aantal weken op koemelkvrij zitten voordat je zo’n test kan doen. Het duurt minstens 4 weken voor dat alle koemelk uit het lichaam is.
Je begint in principe met Pepti, dat zit het dichtst bij koemelk waardoor de overgang terug naar koemelkproducten makkelijker is. Als dat niet afdoende is dan heb je nutramigen LGG en als de klachten er dan nog steeds zijn gaan veel mensen over op Neocate LCP.
2 jaar geleden
Wat vervelend zeg, maar wel fijn dat het nu goed lijkt te gaan met jouw dieet! Lijkt me wel heel moeilijk trouwens zo'n dieet, of valt het je wel mee?
Mijn kindje is prematuur geboren met 34+4 weken en kreeg in de eerste week bloed in de ontlasting. Omdat ik als baby zelf kma heb gehad, zijn ze hier ook van uit gegaan (na wat testjes en foto's te hebben gemaakt) en hij kreeg 4 dagen na zijn geboorte al Neocate LCP voeding. Hij doet het er heel goed op.
2 jaar geleden
Reactie op T6543
Hier geen ervaring met koemelk allergie. Alleen hier vermoed ik wellicht oo ...
Hier ga ik ook uitproberen of het weglaten van zuivel effect heeft op de darmpjes van onze dochter.
Ze lijkt niet allergisch, maar haar darmpjes hebben het wel heel zwaar. De hele dag door scheetjes laten, met daarbij ook iedere keer wat (zeer waterige) ontlasting waardoor haar billetjes helemaal geïrriteerd zijn.
En in de vroege ochtend ligt ze half slapend te kreunen in haar bedje en te trappelen met haar beentjes..
Het verhaal wat je schrijft rondom de bultjes/baby acne is herkenbaar. Maar hier hing het rood worden achteraf samen met de warmte/wrijving die toch een beetje ontstaat tijdens het voeden en gedurende de dag. Door die warmte werden de bultjes roder.
En gedurende de nacht kwam het dan weer tot rust.
Hier is de babyacne inmiddels bijna weg (na 3 weken) en voelen haar wangetjes weer lekker zacht.
2 jaar geleden
Reactie op Lieveheersbeestjes
Ah arm kindje 😔 bij ons was er na 2 dagen ook meteen al zichtbaar resultaa ...
Nee, geen diagnose van de dokter. Maar het lijkt te sterk op een allergie met verborgen reflux. Dus daar ga ik gewoon vanuit.
7 maanden geleden
mijn kleintje is nu 11 weken en lopen nu al een tijdje bij de dermatoloog omdat ze klachten heeft van "eczeem" de zalfjes blijken niet te werken. Ik had vanaf het begin al het idee dat mijn kleine last zou hebben van kma alleen de symptomen waren nog niet zo sterk. Nu heeft ze sinds een week last van heftig uitslag op haar lichaam, waterige geel/groene ontlasting, meer spugen en overstrekken na het eten en altijd even huilen als ze klaar is. Ook is ze vanaf geboorte al continue verkouden. Veder dan dat komt ze wel aan en wil ze wel eten.. ik gaf eerst bv maar maar geen melk meer aan dus ze is vanaf een maand ongeveer alleen nog maar op kv. Mijn vriend en ik willen met het consultatiebureau bespreken of dit kma is want we zijn beetje klaar met speculaties
7 maanden geleden
Reactie op Karen Knevels
Nee, geen diagnose van de dokter. Maar het lijkt te sterk op een allergie m ...
Bij ons exact die huid icm ontstoken ogen. Week later super gaaf huidje en normale oogjes. Zagen we ineens hoe knap ons kind was 🥲
7 maanden geleden
Reactie op Yung_tiny95
mijn kleintje is nu 11 weken en lopen nu al een tijdje bij de dermatoloog o ...
Succes! Kunt eventueel zelf proberen wat het doet als je overstapt. Als je denkt dat het kma is kun he via cb of via huisarts verwijzing kinderarts krijgen. Bij cb hebben ze soms ook potten staan om te proberen.